*Dalam dewan kuliah Blok C*
Setibanya Haziq di dalam dewan,dia mengarahkan supaya Aliah beredar sebentar.
"Erm.Awak,kenapa tetiba pergi tadi?Awak tak selesa dengan saya ke?"Haziq duduk mendekatiku manakala Aliah beralih ke kerusi belakang.'kesian Aliah'
"Hmm.Tak de mood nak makan bukannya tak selesa dengan girlfriend awak tu"tipu aku.
"Nampak sangat awak tipu saya.Tadi saya dengar perut awak menyanyi lagu 'growl'.Tunggu sini,saya nak belikan makanan"kata Haziq terus berlalu pergi.'Perut aku berkeroncong ke tadi'aku memegang perutku."Weh,Aliah.Kau dengar tak perut aku menyanyi tadi?"
"Haah.Dah lapar tu bagitahu je la.Tak payah nak tipu bagai"gelak Aliah.
"Ish!kau ni Aliah!Cepuk kang!""Makanan dah sampai!!Special for you"Haziq memberi polisterin yang berbungkus makanan(memangla berbungkus makanan takkanla berbukus pocong pulak..hehe)
"Wah!!Nasi Goreng Pattaya!!Thanks awak.Tak sangka awak masih ingat favourite food saya"Aku terus menyuap dan mengunyah perlahah-lahan'sedapnye~'
"Of course saya ingat.Nasi Goreng Pattaya ni kan favourite food saya jugak dan baru tadi awak nak makan tapi terus lari sebab tak mood nak makan"Haziq memerhati aku makan dan menelan air liurnya"Say 'aaaaaa'"kataku menyuruh Haziq membuka mulutnya dan menyuap Haziq.
"Bagus korang kahwin je.Sweet sangat aku tengok.Jeles doh"kata salah seorang mahasiswi yang duduk belakang kami sebaris dengan Aliah."Aku setuju kalau dorang kahwin"Aliah turut serta mengusik aku dengan Haziq
'Ish!Aliah ni bukan nak back up orang tapi dia sendiri yang ikut mengusik.Haihh.'
"Yelah,nanti kalau kitaorang kahwin,kitaorang jemput satu universiti ni.InsyaAllah ada jodoh"gurau Haziq bernada serius.
'Ya Allah,betulke ape yang aku dengar ni.Jika memang Haziq jodohku,kau berikanla petunjuk kepadaku'"Ish,awak ni.Habis tu,Suria awak tu nak letak kat mana pulak"tanyaku menguji Haziq.
"Suria letak dalam kenangan,awak pulak letak dalam hati saya"
Aku terpaku sama ada kata kata itu gurauan atau akan menjadi kenyataan.
"Malasla nak layan awak ni!"aku memeluk tubuhku.
'Andai semua ini menjadi kenyataan,akan ku hargai pemberianmu'
"Kenapa ni?Saya gurau jela..bukannya betul pun..Kalau awak nak tahu,Suria sentiasa dalam hati saya"jujur Haziq.
"Ye,saya tahu",aku cepat-cepat menghabiskan makanan sebelum pensyarah datang.Sorry for late update..author tgh sakit yang amat..sorry for typo..author hanya insan biasa.
author akn busy sbb exam is comin' soon..vote vote vote
YOU ARE READING
SUAMIKU CRUSHKU(unpublish)
Romance"Ma,kenapa mama nak Putri kahwin??kenapa Putri perlu kahwin?!!Putri baru je19 tahun"Putri memujuk mamanya,Datin Liena untuk membatalkan perkahwinannya bersama Haziq. "Mama tahu Putri dah boleh menjadi isteri orang dah sekarang.Putri MESTI kahwin jug...