BAB 2

194 10 2
                                    

<whatsapp conversation>
Haziq:lunch same nak?
Putri~>okay,but is it lunch with your girlfriend too?
Haziq:Yeah,of course.why?awk tak selesa ke?
Putri~>Eh tak la.Saya cuma tak nak ganggu korang nak meluangkan masa bersama.huhu
Haziq:Okay.so,nak join tak ni?
Putri~>Tak jadila..saya makan dengan Aliah je nanti.
Haziq:Tak pe ke ni?Awak okay e?Sorry huhu
Putri~>Sokay..saya okay la..

Aliah?'Haahla mane Aliah ek?'aku mencari Aliah di bahagian hadapan sebab dia memang suka duduk hadapan
'ha!tu dia!pasni aku serbu dia'

Tamat sahaja kuliah,aku berlari memgejar Aliah.Laju jugak Aliah berjalan.Semput aku
"woi,lunch sama jom"ajakku tercungap-cungap
"Eh!Putri!jomla..kau cari tempat duduk dulu nanti aku tolong order untuk kau.Kau nak ape?"
"Okay,aku nak nasi goreng pattaya"
Sementara menunggu makanan sampai,aku merenung nasib cintaku

*PUTRI POV*
'Mesti Haziq tengah lunch dengan girlfriend dia.Aku?Aku hanya mampu lunch dengan Aliah je..

*END POV*

"OIT!!sorang je ke?mana boyperiend ko?(saja buat lawak x mnjadi)"Miera meyergah aku.
"Wei!nasib aku ni tak de panyakit kalau tak dah lama pengsan kat sini.Sape boyperiend aku?aku mane ade boyperiend"balasku.
"Eleh!Haziqla..Aku tau kau masih minat dia an an"
"ooo,dia rupanya..Dia kan lunch dengan girlperiend dia"kataku bernada sedih
"wei,jangan la sedih"pujuk Miera
"Aku tak sedihla..Buang masa je sedih dengan perkara kecil ni..lagipun aku kan jomblo happy so aku mesti happy"aku berpura-pura gembira

"nah putri,nasi goreng pattaya"Aliah meletakkan nasi goreng pattaya di hadapanku.
"thanks!eh Miera,ko tak makan ke?"
"Aku tunggu orang bawakan makanan"jawab Miera
"oooh,jom makan!!"kataku girang.Aku ni memang tak dapat tengok nasi goreng pattaya.Jumpa je nasi goreng pattaya ni ngap terus la jawabnye..

"Hai Putri.Hai Miera..Nah Miera makanan kau"sapa Haziq and girlfriendnye serentak(jodohla ni'eleh bab 1 ade part haziq and putri cakap serentak)
"eh!hai..thanks tau"jawab Miera.
Aku hanya mampu tersenyum memandang Haziq and girlfriendnya walaupun dalam hatiku sakit melihat kemesraan pasangan itu menjamu selera.
Aliah yang dari tadi memerhati ku seakan-akan faham demgan perasaan yang aku alami saat itu..
"Guys,I have to go now.Continue and enjoy your lunch"aku bingkas bangun dan menuju ke dewan kuliah.Tanpa aku sedar,Aliah mengekoriku dari belakang.Aku menangis keseorangan di dalam dewan kuliah.Sakit hati melihat mereka bersuapan antara sstu sama lain,bergurau senda..
"Dahla Putri..aku tau kau sakit hati tengok dorang sweet macam tu.Kau sabar ea"Aliah mengusap belakangku.
"Aku masih sukakan dia.Aku tak dapat tahan perasaan ini"
aku kembali tenang setelah puas Aliah memujukku

"Nape dengan dia tu?"tanya Suria(girlfriend haziq)bernada tidak puas hati.
"Aku gi toilet dulu.Bye"Miera mengelak untuk menjawab soalan Suria.Dulu,Suria memang tahu yang Putri ni sukakan Haziq tapi sekarang Suria kuat cemburu sebab dia takut Haziq akan beralih pada yang lain.
"Dia tak de mood kot,awak.Awak tak payah risau ek?"pujuk Haziq.Suria tersenyum hambar.
"Dia macam tak suka kat saya je.Hmmm"luah Suria.
"Eh,mane ade!Putri tu baikla..Erm аwak,saya pergi dulu..Pasni ade kelas"Haziq mengelakkan diri daripada terus disoal macam dirinya penjenayah je.
"awak gi dewan kuliah ke cari putri ni?!!!'rajuk Suria
"Saya pergi dewan kuliah la..and semestinya saya jumpa putri sebab kami satu jurusan.Sorry awak.Saya pergi dulu"Haziq meninggalkan Suria di kantin.Suria pun melangkah ke blok B (blok jurusan designer)

Sorry lambat update..busy dgn kerja kursus..sian suria kena tinggal..hehehe..
rajin-rajinla vote ea and sorry for typo

SUAMIKU CRUSHKU(unpublish)Where stories live. Discover now