Nama aku Hariz Syazwan, Hariz for short, aku nak cerita kat korang, how three days make my life so fuck up. How a beautiful rainbow become a chaotic storm all the sudden.
Hari aku berjalan macam biasa, pagi yang indah ditemani air teh tarik Pak Mail yang sungguh umph. Aku nikmati segala nikmat tuhan dan yang paling common dah tentu bernafas, syukur alhamdulillah(acah islamik, solat subuh tadi tinggal).
"Hariz, nah roti canai banjir kau. Macam biasa, dua keping."
"Terima kasih Pak Mail." Kataku sambil senyum lebar.
Baru je aku nak nikmati teh tarik, telefon berdering.
"Siapa yang ganggu aku tengah sarapan ni? Takde masa lain ke nak ganggu"
Terus aku keluarkan telefon dari poket ketat aku.
"Ha, kau apehal call aku masa sarapan ni? Carik nahas ke? Aku tak sempat nak bismillah kau tau."
"Sorry la riz, rindu kau do. Tak salahkan kalau kesayangan ganggu kau sarapan." Jawabnya.
"Buto kau, kesayangan tak kesayangan, sarapan paling penting. Kau call aku ni apahal?"
"Takde la, nak bagitau, petang ni ada bro's meeting. Wajib hadir. So jangan mengelat okay?"
"WHATDAFUCK!!! Tak boleh do, aku ada hal penting petang ni."
"Hal penting ke DATING? Kurang jelas la bro?". Gelak besar.
"Fuck you dude, masalahnya aku dah janji dengan dia. Macam mana do?"
"Haish, aku cover kau la hari ni. Macam bangsat."
"Thanks Shah, kau memang the best best best friend bro. Sumpah sayang kau."
"Babi, tadi memarah, tahu pon, ni la best friend kau yang paling baik dan hensem kalangan bro's seremban jaya. Okay gerak dulu, enjoy your healthy breakfast fucker. Assalammualaikum."
"Wa'alaikumsalam"
Berakhir la perbualan yang amat membosankan dan tak berapa memberansangkan otak.
Anyway, tu shah, manusia yang aku sayang dan manusia yang aku dah anggap macam adik beradik. Segala rahsia, aku bagitau dia kecuali satu ni je, sebab aku tau dia mesti panas gila.
(Okay dah dah, lari topik woi)
Lepas dah settle perbualan kosong tu, aku pon sambungkan hidup aku dengan roti canai banjir dua keping.
Sampai je dekat tempat kerja, aku nampak wanita paling cantik selepas mak aku. Dia merupakan wanita yang sempurnakan hidup aku. Muka dia yang putih. Tutur kata dan nada yang sungguh sedap didengar. Senyum yang membawa kepada kencing manis dan most importantly rambutnya yang panjang bak iklan sunsilk. Dan wanita merupakan awek aku. Sofiya nama diberi tapi aku panggil sofi je.
"Hai Hariz, good morning."
"Hai Sofi, Morning."
Dah jawab sapaan Sofi tadi, aku terus punch card. Maklum la lalai habis dapat makan roti canai banjir tadi.
And......
SORRY GUYS KALAU PART NI KINDA LAME, AKU JUST NAK BAGI INTRODUCTION SIKIT AND LAWAK HAMBAR. MAAF SEKALI LAGI.
#TYPINGONTRAIN