Selam sevgili okuyucularım Multimedyada Dilçem var . Keyifli okumalar dilitorum.
KUMA : AĞLAMA KEÇA MİN
Avaşin Azizhan konağı
Jimom ( kayınvalide) benim ile kahfaltıdan sınra konuşmak istediğini söylemişti kahvaltı masalarını toplayıp mutfak işlerine yardım ettikten sonra Jimomun yanına gittim. "Jimom beni çağırmışsın "
"Evet keça min seni çağırdım seninle konuşmam gereken bir konu var keça min"
"Buyur Jimom"
"Avaşin biliyorum Seyit i çok seviyorsun oda seni çok seviyor ama sizin bir çocuğunuz olmuyor. Bu yüzden biz bir karar aldık. Konağa bir kuma gelecek. "
Jimomun bunları demesiyle dünya durmuştu sanki . Beynimde yankılanıyordu Konağa kuma gelecek...
" Peki jimom bu beni ilgilendirmez bunu oğlun ile konuş."
" Onun ile konuştum Avaşin o kabul etti."
Ne kabul etmişmiydi yani bu doğru olamazdı Seyit bana bunu yapamazdı. Kabul etmezdi.
" Kabul ettiyse bende kaderime razı olurum be jimom Ama O çocuğu ben doğuracağım." Demek isterdim Ama
" Si nasıl uygun görmüşseniz jimom"
Dedim.
◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶◀▶▶◀▶Biz Seyit ile Berdel ile evlenmiştik . Ama sonrasında çok büyük bir aşk ile bağlandık. Abim Alaz yengem ve aynı zamanda Seyit ' in kardeşi Benaz ' ı kaçırmıştı . Bu yüzden Seyit ile berdel yapılmam gerekiyordu en başta istemeyerek evlenmiştim ama töre buydu . Ama o zamanlar bilmiyordum ki üzerime kuma geleceğini bilmiyordum. Hep hayalini kurmuşumdur 3 oğlan evladım 2 kız evladım olacaktı oğlanlarımın adlarını koymama izin verirkerse Baha , Bazi , Berhan Kızlarıma ise Gulazer , Gulnaw isimlerini koyacaktım. Ama bunlar hayal olarak kaldı . İşte kısırdım ve bu çocukları başkası doğuracaktı . Belkide Seyit o kadına aşık olacaktı. Ve beni unutacaktı. Evi süpürürken içimden bunları geçirdim . Saat daha erkendi 17.20 Aşağıya indiğimde eltim Hevida yı gördüm ekmek pişiriyordu bende hemen çayı ocağa koyup sofrayı kurmaya başladım . 18.00 da Görümcelerim Dilaram Mihriban ve Canan aşağı indiler 18.30 da herkes kurulan sofradaydı Mihriban ve ben çaylaeı koyup servis yaptık ve xezûr un isteği üzerine bizde oturduk. Xezûr " Keça min Avaşin biliyorum bu senin için çok zor ama senin bir çocuğun olmuyor. Ve Azizhan Aşiretinin soyu sadece Civan ağaveyin üzerinden yürüyemez . Buda Seyit in de Oğlan çocuk sahibi olması gerektiği anlamında. " dedi. Ağladığımı fark edince " Keça min Ağlamak yok sen güçlü bir kadınsın" dedi yanımda oturan canan hırkasının bilek kısmıyla gmzlerimdeki yaşları sildi. Haliyle çektiğim sürme akıp gitmişti.
Seyit atladı hemen " Bav görmüyormusun kara gözlümün halini bu kadın hakediyormu bunları? Ama ben hissediyorum bav bu aşiretin soyu Avaşinin doğuracağı oğlan çocuğundan devam edecek. Bunu böyle bilin "