3 ♡

501 31 4
                                    

" huhu aku rindu korang semua " eunji menatap lama gambar sekelas mereka di sebuah bingkai . dia melihat wajah satu persatu wajah rakannya , x sedar dia senyum sendiri teringatkn memory mereka . matanya tangkap muka jungkook dlam gambar tu , kyeopta !

Tiba² bunyi ketukan pintu biliknya membuat eunji mendongak ke arah pintu itu " nae masuk ! " dia meletak kembali bingkai gmbar di atas meja kecil di tepi katilnya .

" eunji belum tidur lagi rupanya " kata omma eunji sebaik saja dia masuk ke dalam biliknya . dia memandang eunji dan duduk di sisi katil .

" kenapa omma cari eun ? omma nk kata apa² ea ? " soalku .

" ni , family jeon ajak kita makan malam kat rumah dia esok so eun kenalah pakai lawa nae ? " ujar ommanya . dia senyum lihat eunji . eunji menggangguk jer .

" hm good night sayang . " omma eunji mencium dahi eunji kemudian ommanya berdiri dan kluar dari bilik eunji .

" esok nak pakai dress mana satu eh ermmm. esok jer laa " eunji baring dan lelap matanya dn akhirnya tidur .

-

hari nie merupakan hari pertama eunji menjejak kaki ke PlanA entertainment . dimana dia akan debut juga . dia tidak sabar .

" omma appa good morning  " eunji menayang eyesmilenya dan cium pipi kedua dua orang tuanya . mood nya pagi ni berbunga bunga .

" cantik nya anak omma nih , untung jungkook . " ommanya tersengih turuti dgn appanya . eunji hanya senyum .

" ha duduk la dulu , breakfast sma² . " arah ommanya . eunji melabuhkan punggungnya di kerusi . omma eunji sedang menuang fresh orange jus .

" nak appa hantarkan eunji ? " soal appa . eunji memaling mukanya ke arah appa nya .

" no need appa . eun boleh pergi sendiri naik bas , teksi . " jawabnya . taknak susahkan appanya . appa dia juga awal turun kerja .

" laa... betul ni ? tak nak suruh jungkook hantarkan kea ? " eunji menggeleng . omma nya senyum . " omma dah bagitahu jungkook , nanti dia ambil dan hantar kamu " ujar ommanya . eunji ? Mengeluh " hah ? omma ni , jangan la susahkan dia . dia kan sibuk . dah nama artist "

" adoi hari ini je pun . pandai² la hal kamu dua . kamu dua sama jea jadi idol " ujar ommanya selamba . eunji menjeling

" ish "

" annyeong haseyo " sapa seseorang menarik perhatian keluarga jung . eunji terus melihat , tahu siapa gerangan suara itu

jungkook.

" ha jungkook , duduklah . sarapan sama sama " pelawa pn jung peramah sekali . ala menantu kan , dahlah kacak .

" tapi saya dah makan tadi . kenyang pula " jawab jungkook dengan sengihan . dia labuhkan punggungnya di sebelah eunji . eunji pula masih memandangnya . kenapa ?

DIA SANGAT KACAK PAGI INI .

EH ? dia memang kacak pun hohoh

jungkook menjongket keningnya kepada eunji . eunji terus memalingkan mukanya . malu dui , handsome gila babi kenapa ?!

" hey eun , tak wish morning kat boyfie kamu ini ? "

deng..

" erk apa appa ? heheh " ragu eunji sambil menggaru kepalanya . " kata ler morning kat jungkook . kekok aje pagi ini . "

" er hahah . dia handsome sngt pagi ni- "

Eh ? apa yang baru aku cakap ni ? terlepas pula . jungkook di sebelahnya senyum sengit . eunji sengih seketika .

" good morning " bisik jungkook perlahan namun didengari eunji. auch sexy nya suara ya tuhan.. eunji lambat² senyum .

" morning too "

jungkook mencapai tangan kiri eunji dan genggam kemas di atas paha jungkook . eunji terkesima dan pandang omma dan appa . mujur mereka mula sedang menikmati sarapan .

hatinya laju berdupdapdupdap . hanya dia yang rasa .

tangan hangat jeon jungkook bts . aw

idolWhere stories live. Discover now