În lumea „Ştumfilor" („The Smurfs"), personajele fictive de culoare albastră împărţeau totul. Mâncarea din sat era ţinută în case sub forma unor ciuperci uriaşe, alimentele fiind distribuite în porţii egale fiecărui ştrumf. Pe de altă parte, fiecare ştrumf avea o meserie fixă, neavând voie să îşi schimbe profesia. Într-unul dintre episoadele serialului, micuţele creaturi albastre încearcă un fel de „reconversie profesională", însă eşuează. După această experienţă, ştrumfii şi-au acceptat rolul în societate şi nu au mai pus întrebări, arată verticalnews.ro.
În sprijinul teoriei că ştrumfii ar fi comunişti vine şi un detaliu de estetică vestimentară, arată aceeaşi sursă citată. Tata-Ştrumf, liderul incontestabil al comunităţii, are o căciulă roşie. Mai mult, toţi ştrumfii (cu excepţia „părintelui", care avea şi o barbă în stilul lui Karl Marx) se îmbrăcau în aceeaşi culoare (alb) şi cântau acelaşi cântec vesel prin care subliniau unitatea şi, bineînţeles, lipsa individualismului.
Pe lângă toate acestea, poate cea mai evidentă dovadă a faptului că ştrumfii erau comunişti este relaţia lor cu veşnicul inamic, Gargamel. Acesta din urmă avea un singur scop: să profite de pe urma ştrumfilor. Gargamel caputura creaturile albastre, le fierbea şi le stransforma în aur. În ochii acestora, Gargamel era un capitalist care nu ţinea cont de cultura sau de bunăstarea lor, dorind doar să se îmbogăţească.
Ca o coincidenţă amuzantă, seria „Ştrumfii", produsă de Hanna-Barbera, după benzile desenate omonime create de compania belgiană Peyo, şi difuzate de postul NBC, a rulat în plin „Război Rece", între 1981 şi 1989. Ştrumfii şi-au făcut pentru ultima oară apariţia pe micile ecrane în decembrie 1989, lună care a marcat şi începutul sfârşitului pentru comunismul din Europa.
CITEȘTI
Adevărul despre DESENE ANIMATE // finalizată
RandomBun venit la una dintre milioanele de cărți de acest gen. Știu că mai există cărți care seamăna cu asta, dar datorită faptului că îmi plac finalurile triste și chestiile macabre, am decis să fac și eu una. Eu și Judy_Anabelle am conceput o carte cu...