Harry's pov.
‘Jongens, even stil zijn, we proberen de weg te vinden,’ mompelt Paul.
‘Liam! Help Paul!’ tettert Louis giechelend.
Ik kijk naar Louis en glimlach lief. Ongezien voor de anderen grijp ik Louis’ hand. Zijn zachte hand klemt perfect vast in de mijne. Ik druk gauw een kus op zijn wang. Ik knijp in zijn hand, maar laat hem los als de anderen achterom kijken.
‘Jullie hielden elkaars hand toch niet vast?’ vraagt Niall verbaast. Hij kijkt eventjes kort naar Liam met een rare blik. Liam kijkt ook wat nieuwsgieriger dan anders.
‘Eh… Nee, natuurlijk niet,’ lieg ik ongemakkelijk. Toch kon ik best wel goed liegen volgens Louis.
‘Natuurlijk niet,’ beaamt Louis zachtjes en ietsjes angstig. Ik stompte hem gauw en pijnloos.
‘Oké… dan.’ Niall draait zich weer o. Ik en Louis slaken een zachte, bijna onhoorbare zucht. Ik ontspan mijn schouders weer. Zuchtend kijk ik naar Louis, die gauw uit het raam kijkt. Geen Directioner te zien.
‘We moeten uitspannen, gedraag je backstage, want ik ken jullie veel langer dan vandaag,’ zegt Paul met een licht grijnsje.
De Directioners weten niet dat we hier zijn, als we binnen zijn tweeten we het namelijk pas. Ik en de jongens stappen rustig uit. Ik trek Louis zachtjes mee om samen met me voorop te lopen. Ik voel aan hem dat hij zenuwachtig is, net zoals ik was bij ons eerste interview.
‘Lou… Niet zenuwachtig zijn, nergens voor nodig,’ fluister ik zachtjes en bemoedigend. Louis schudt zijn hoofd en pakt mijn hand, maar ik trekt mijn hand meteen weg van hem.
‘We mogen niet openbaren,’ zeg ik gauw en onhoorbaar voor degenen die achter ons lopen. Misschien denkt Louis nu wel dat ik het niet leuk vind.
‘Sorry,’ zucht Louis, ‘ik heb nog nooit een echte relatie of iets gehad…’
‘Niet erg,’ glimlach ik.
Ik trek hem naar binnen en plof neer op de bank. Gelijk trek ik Louis naast me. Ik leg een arm om hem heen en probeer niet in zijn schouder te knijpen.
‘Je bent echt nerveus hè…’ zucht ik zacht.
‘Ja, wat nou als ze vragen gaan stellen over mijn familie of over het weeshuis… Of misschien zeggen ze expres dat jullie me alleen leuk vinden omdat ik jullie entertain met alles?’ piept Louis onzeker.
‘Je zal altijd met de waarheid beantwoorden en ik zal ook de waarheid zeggen; ik hóú van je en de andere jongens houden op een broederlijke manier van je.’
Louis glimlacht en knikt. Ik kijk eventjes kort naar Niall die tegen de muur staat met zijn mobiel in zijn hand. Die zit vast op Twitter. En ja hoor: buiten hoor ik al wat gegil van Directioners. Ik spring op als er een belletje luidt.
‘Blijkbaar moeten we al naar de studio,’ zucht Zayn en hij trekt mij en Louis overeind.
We doen allemaal gauw onze kleding goed en ons haar wat nog alsnog goed zit. Louis murmelt zachte dingetjes, nog steeds wat onzeker en speciaal voor hem trekken we hem met zijn vieren in een groepsknuffel.
‘Bedankt jongens, het gaat wel,’ zegt Louis en hij springt wat op en neer, ook wat enthousiast over het interview. ‘Kom!’
Ik en Louis lopen samen achter Liam, Zayn en Niall het trapje af en we komen in een grote studio met allemaal gillende Directioners als publiek. De interviewer lacht naar ons en stelt zich voor aan het publiek. Daarna stelt hij ons ook voor als One Direction. Louis gaat in het hoekje van de bank zitten, ik naast hem, daarna komt Zayn naast me zitten, Niall op de leuning en Liam op de aparte stoel.
‘Kunnen jullie jezelf nog even voorstellen voor de televisie?’ vraagt de interviewer vriendelijk.
‘Ik ben Harry Styles, 19 jaar,’ zeg ik gauw.
‘Zayn Malik, 20 jaar.’
‘Liam Payne, 19 jaar.’
‘Niall Horan, 19 jaar.’
‘En ik ben Louis Tomlinson… 21 jaar,’ zegt Louis zachtjes en wat trillerig. Ik leg een hand op zijn knie en knijp erin.
Na een hele boel vragen begint de interviewer opeens over iets heel erg onverwachts. Het gooit Louis en mij uit onze gedachten en we kijken meteen ook geïnteresseerd op.
‘Ik heb iets gehoord over Larry… Larry Stylinson,’ begint hij. ‘Wie is Larry Stylinson en wat doet hij in One Direction?’
Voordat ik en Louis wat kunnen zeggen begint Liam al.
‘Larry Stylinson is een bromance tussen Louis en Harry, die al hele goede vrienden zijn met elkaar, ookal is Louis er nog maar 3 of 2 dagen.’
Ik kijk ietsjes kwaad naar Liam en ik buig me over Zayn heen om hem een pijnloze, speelse stomp te geven.
JE LEEST
Larry Stylinson. Love!?
FanfictionLouis wordt op zijn 13de uit huis gezet. Jaren leeft hij in een weeshuis. Als op een dag de jongens van de Boyband One Direction hem adopteren verandert er veel. Hij voelt zich aangetrokken tot Harry. Er ontstaat liefde, maar durven Harry en Louis d...