*Bab 3*

37 5 4
                                    

  *Keesokan harinya...

  *Di dalam kelas 3 Alpha.

"Assalamualaikum." Sapa Mai sayup² ketika masuk ke dalam kelasnya setelah tiba di sekolah.

"Waalaikumsalam." Balas secara sayup beberapa orang pelajar yang berada di dalam kelas itu. Ketika itu, Adi, Izz, Shad, Ena dan Qay sedang berkumpul di tempat duduk Mai.

"Woi! Woi! Tepi²! I want to have a seat..." Arah Mai. (Speaking kau!! Entah betul tah tidak lah tuu... -_-)

"Hak elah kau... Nak ber'speaking' - 'speaking' bagai pulak... Monyampah!" Perli Ena sambil 'rolling eyes' ke arah Mai. Mai yang mendengar hanya menjeling ke arah Ena.

Mai pun duduk ditempatnya. "Eh korang, ni aku nak tanya ni, cam mana? Mak ayah korang kasi tak yang pasal semalam tu? Boleh²?" Soal Mai bertalu-talu kearah kawan²nya itu.

"Boleh! Jawab mereka berlima serentak. "Yaaahoooo!!! Mak ayah aku pun kasi jugak... Haish~ Tak sabarnya..." Teruja Mai sambil berangan jika dia menjadi 'K-Stars' suatu hari nanti.

"Hermm~ Dah! Dah! Kau ni pantang aje... Sikit² nak berangan... Sikit² nak berangan... Aku debik kau karang!" Bebel Qay.

"Yolah.. Yolah.. Wei, Ain tak datang lagi ke?" Soal Mai yang ketika itu baru perasan Ain masih lagi belum datang.

"Tu haa.. Panjang umur pendek akal..." Jawab Shad sambil memuncungkan bibirnya ke arah Ain yang on the way untuk ke tempat duduknya.

Mai yang nampak kelibat Ain itu terus pergi kearahnya diikuti 5 orang rakannya yang lain.

"Wei Ain, cam mana? Mak ayah kau kasi tak yang pasal semalam tu?" Soal Mai inginkan kepastian.

"Haih~~" Keluh Ain. "Lah.... Kenapa ni??" Soal Izz pula risau. Dia melihat riak wajah Ain itu pun dia sudah tahu bahawa tak dapat menyertainya.

"I'm so.. so.. so.. sorry guys sebab......

TIPU KORANG!!! AHAHAHH!!!" Gelak Ain dengan sekuat hati tanpa menghiraukan kawan²nya yang lain. Mai, Qay, Izz, Adi dan Shad hanya terpinga-pinga dengan gelagat yang diperlakukan oleh Ain itu.

"Kau kenapa weyh? Okay tak ni.?" Soal Adi yang masih lagi tidak faham apa yang sepatutnya ingin disampaikan oleh Ain itu termasuklah rakan²nya yang lain.

"Alahai~ Lambatnya pick-up korang nih..... Senang cerita macam ni ajelah.... Mak ayah aku kasi okay... That's it!" Balas Ain malas.

"Jinjja?! Yeay!!!" Sorak mereka berenam sedikit perlahan kerana takut mengganggu pelajar yang lain.

"So... Mak ayah kita semua pun dah restu, jadi aku rasa, sebelum kita start our practice, kita kena agihkan position dalam kumpulan dulu..." Arah Mai. "OK!!" Balas mereka berenam yang lain serentak sambil menunjukkan simbol 'Okay' kearah Mai. Jadi, bermulalah sesi perbincangan mereka....

  *Beberapa minit kemudian...

"Okay! Dah selesai! So Ain, kau jadi ketua sebab kau yang lebih tua dan pemikiran kau lebih matang sikit berbanding dengan kiteorang... Sikit ja, tak banyak pun..." Kata Mai sedikit memerli Ain.

OUr DreAM Where stories live. Discover now