Andra delen♥

157 3 2
                                    

Andra kapitlet♥

10 min senare, hade jag duschat och blåst håret och höll nu på med att sätta i ännu mer värmeskydd för jag tänkte platta det, och locka topparna. När jag gjort det gick jag över till sminket där jag lade på lite puder och lite mascara. Mer än så behövde jag inte. Och juste jag blir lätt brun så nu på sommarn så blir jag en levande pepparkaka precis som min pappa. Jag gick till garderoben där jag gick igenom mina kläder, antagligen så ska vi träffa hennes nya kille [She mabey is a player:O lol] så jag valde att ta ett snyggt vitt linne med OBEY på och mina jeans shorts med hål i sig och min nya jeansjacka och mina korta gråa converse. Jag gick ner för trappan, [ja jag bor i ett våningshus] och gick till köket för att se om mamma var färdig med frukosten.
- mamma, är du färdig?
- ja det är bara att ta , det blev pannkakor, blev det bra? Sa ho och skrattade
- jättebra mamma sa jag och kramade henne.
- kan du snälla gå upp och hämta Pontus? Frågade mamma mig
- okej, PONTUS FRUKOST, skrev jag
- jag sa gå skrattade mamma
- tja, jag hämtade iaf han.
Mamma skakade på huvudet medans jag åt upp mina pannkakor i en tugga. Jag drog på mig skorna och jackan jag kramade om mamma, och sa hej då till Ponta och gick åt tågstationen där Lovisa stod med en kille som jag inte kände, som tydligen hette Simon när Lovisa berättat vem han var. Det var även en kille som hette Omar med ett gullig leende och ögonen glödde. Gud va fin han är!
- ska vi eller inte? undrade Lovisa
- va? Sa jag
- har du inte lyssnat? Vi ska till The Fooo's studio!
- en fråga bara, vem är The Fooo?
- skojar du? Sa Lovisa snabbt?
- nej?
- det är ett pojkband med fyra killar i. Och jag är en av dom , sa Omar
- aha, men vart ligger det då?
- jag och Simon vet, hoppa på på mopparna så kör vi.
- får ni ens köra moppe? Undrade jag
- men Zoey! Bara sätt dig bakom Omar så kör vi!
- jaja, men jag är inget idiot, jag åker inte med vemsomhelst sa jag lågt.
Men Omar måste ha hört mig för han sa,
- jag är en säker förare, lita på mig. Han kollade in i mina ögon på det sättet som får det att värma till i hjärtat.

Andra delen♥

The Fooo FanFicWhere stories live. Discover now