Naluri aku tetiba ingin pulang ke halaman rumah aku. Pada detik ketika ini,aku pulang berjumpa dengan Mak ayah aku.Ketika aku melangkah kaki kanan dengan kasarnya ayah aku berkata "jangan kau datang kesini lagi. Aku takmahu berjumpa dengan kau. Dah pandai buat lepastu pura pura baik sudahlah" . Aku diam seketika . kemudian aku terus berjumpa dengan bapaku Dan berbalas " apa ni ayah?Tiba tiba Marah farish knapa ni. Apa yang farish buat sampai ayah baran macamni?" "Dahlah farish,kalau kamu nak tahu pergi Tanya satu kampung ni. Semua dah tahu. Semua kata kamu merogol anak jiran sebelah. Sudah Takda makna nya kamu balik kesini. Balik je buat masalah. Dah kamu pergi keluar Dari sini Dan lari lari sepuas hati kamu.
Aku pergi berjumpa makku didalam biliknya. Air matanya menitis banyak sekali.
Perbualan
"Emak, takkan Mak tak percaya cakap farish Mak. Farish takkan buat macamtu Mak. Mak kenal farish dah lama kan. Takkan sebab ni Mak nak farish lari Mak.""Ayah kamu dah buat keputusan kan, ayah suruh kamu pergi Dari sini kan"
"Pergi ambik semua barang kamu farish. Pergi cari kehidupan Dan jangan pernah datang balik"
Kata kata mereka sangat benar. Aku hanya buat masalah disini. Akutak sepatutnya ada kat sini. Aku berjalan dan Jalan sehingga ke Kuala Lumpur. Tiba Tiba hujan turun sangat lebat Dan aku tidak berhenti berjalan. Aku hanya Jalan Jalan Dan Jalan hingga penamat.Ketika aku hendak melintasi Jalan ke seberang, aku kusyuk memikirkan tentang masalah aku tiba tiba ada kereta menhampiriku. Aku sempat elak untuk selamatkan diriku. Dia telah menhonkan dengan kuat sekali.
Tiba tiba dia memberontak " taknampak ka?
Aku macam minta maaf dekat orang tu. Dia pun pergi. Fuh takmacam drama en hihi.Dalam perjalanan ke Kuala lumpur , di kawasan perumahan banyak gila guard yang jaga. Anjing, jangan blur sangat. Mereka menyalak seakan suruh aku lari. Tiba tiba anjing itu mengejar aku. Apa lagi aku terus lari lari selamatkan diri. Aku langsung tak sedar, perjalanan aku lari tadi aku dah sampai Rumah nenek aku.
Setibanya aku dirumah nenek aku, aku langsung tidak menyangka aku dibuang Dari Rumah itu.
Assalamualaikum
Ha, kau buat apa kat sini? Aku dah dengar semua tentang kau. Padanlah muka kau. Sekarang ni, kau boleh keluar Dari Rumah ni sebab aku tak terima kau dalam Rumah aku.
Tapi tengah hujan
Itu bukan masalah aku, ambik barang kau Dan keluar Dari sink
Sedih. Itu je yang dapat aku ungkapkan. Aku dibuang dari keluarga. Sekarang apa perlu aku buat, aku sudah takda hala tuju. Aku nak duduk mana. Tapi aku takda kesalahan pun, malah aku tak pernah buat kelakuan itu. Ahhhh aku perlu kuat jalani semua benda ni. Aku ternampak jejantas, aku naiki ia dan aku terus baring disitu dan aku nampak alas untuk tidur. Aku asyik terjaga sahaja. Kenapa? Apa salah aku. Sedih, sangat sedih
°°°°°°°
Jangan lupa vote and comment guys love you lotss xxxJagalah family anda itulah akhir kata saya. Terima kasih. Tunggu for the next chapsxxxx 💕🎉
YOU ARE READING
Lari
AcciónLari, lari lari. Jangan pernah berhenti lari kerana itu kerjaya kau. Jangan pernah berhenti mengharap. Go Farish go don't give up Farish. Banggakan sekolah, Mak ayah go Farish" kata kata membuat aku bangkit bangkit dengan segala kesilapan aku Dan ak...