3

101 7 0
                                    

 Keesokkan harinya aku pergi ke  suatu mall bersama kawanku Maya. Kami berdua singgah ke sebuah cafe.Disitu kami pergi ke kaunter order untuk membuat pesanan.Selepas waiter menghantar pesanan kami tiba² aku terlihat susuk tubuh badan seseorang dihadapanku.Aku menoleh keatas untuk melihat siapakah gerangan itu............. Hafez? Betulke apa yang aq lihat ni... Knpa dia tiba² muncul kat depan aq ni.. Knapa dia makin tinggi,makin handsome....

" iqa!! Iqa!!." Sergah maya yang ada disebelahku ni. "Ha ye ye kau nak pe Maya." Jawabku dengan gelabah. " syafiqa awak ni okey tak?" Tanya hafez. Suara sape tu ttbe panggil namaku.. Ya Allah aq lupe yang Ade hafez duduk di depan aq nii.. Aduhh malunya gueee😭 . " erm ya ". Jawabku perlahan... " iqa awak sihat tak? Da dapat kerja ke ? Da Ade pkwe? " tanya hafez kepadaku dengan soaln yang bertubi². Hafezz mana kau pegi ni aq rindu kau tau tak .hmm .  "sihat je " jawabku pendex. " awak ni makin cantex n makin comellah..." Usik dia sambil tersenyum... Muka aq Dah mula merah membahang.. Ya Allah meltnya aq tengok muka dia ni ... " dulu saya x cantik ke xcomel ke " saje je aq tanya dia macam tu hahaha..

"Dulu awak memang cantex awak memang comel tapi Sekarang ni awk double cantix double comel" senyum dia lagi sambil mencubit pipi ku ... Ya Allah gugur jantung aq niiii.. "Ehem ehem .. Rancak berbual smpai x ingt aq ni hmm yela member dah bahagia" cakap maya.. Ehh astaghfirullahalazim aq x ingt langsung maya kat sebelah aq ... " eh sorry maya.. Hehe" aq membuat muka comelku . '' mana Ade aq bahagia .. Aq bahagia ngn kau jeeee" 

" iqa saya nak gerak dulu la... Nanti balas eh kalau saya ade call awak ke wasap awk ke" dia memberitahu ku sambil mengeyitkan matanya kepadaku... Macama mana dia bole dpat no aq nii..  Tah tah mamat yang asik kacau aq tu dia... Ehh x mungkinn......

Readers sekalian jangan lupa votes ya ... Nanti ai publishhhh chapter yang lain plk ... Enjoy your reading

Cinta Hati PertamaWhere stories live. Discover now