Ik bind mijn haren in een staart. Amalia staat naast me haar make up de bewerken tot het helemaal perfect is. 'Meg kijk eens op die kaarten hoelaat we er moeten zijn' vraagt ze me. Ik haal de kaarten uit mijn zak, 'Shawn zei 6 uur, er staat hier ook 6 uur' mompel ik.
Amalia kijkt over mijn schouder naar de kaarten, 'Serieus' roept ze. Haar ogen worden groter en aan die blik herken ik dat ze in de fangirl schiet. 'Waaat' zeg ik langzaam, 'Je vriendje heeft ons eerste rij kaarten gegeven' gilt ze. 'Hij is mijn vriendje niet' zeg ik en kijk Amalia koppig aan. 'Eerste rij kaarten' herhaalt Amalia luid. Een gil ontsnapt ook uit mijn mond, eens een fangirl altijd een fangirl.
Amalia pakt mijn handen en als meisjes springen we gillend op en neer. 'Alles oké dames' vraagt mijn moeder en ze duwt de deur van mijn kamer open. Mijn moeder is geweldig, na de scheiding met mijn vader heeft ze haar rug gerecht en is verder gegaan. 'Nee, helemaal niet we hebben eerste rij kaarten voor Shawn, van Shawn Mendes' roept Amalia.
Mijn moeder haar wenkbrauwen schieten de lucht in en ze kijkt me door dringend aan. 'Je hebt een lover Megan' zegt ze met haar wenkbrauwen wiebelend. 'Nee mam hij is alleen maar een goede vriend' zucht ik. Mam snuift, 'Vast' mompelt ze in zichzelf, ik draai met mijn ogen.
Ik pak mijn handtas en gooi mijn telefoon erin, 'Zal ik jullie brengen' vraagt mijn moeder. 'Mam we kunnen ook met de trein hoor' zeg ik met een glimlach naar haar. 'Ja dan gaan jullie op de terug weg maar mooi met de trein ik moet toch nog boodschappen doen' zegt mijn moeder. Ik loop naar haar toe en druk een kus op haar wang, 'Dankje' zeg ik.
'En nou gaan we want ik moet Shawn ook een keertje zien' gilt Amalia en ze rent naar beneden. 'Zo hé die is hyper' zeg ik, mijn moeder lacht. 'Maar natuurlijk ze gaat haar idool eindelijk zien' zegt mijn moeder. 'Ik deed toch ook niet zo toen ik Shawn zag' zucht ik. 'Oh nee' zegt mijn moeder, 'Okee misschien was ik in mezelf aan het gillen' zeg ik lachend. 'Opschieten' gilt Amalia van beneden, mijn moeder en ik lopen lachend de trap af naar de auto.
Ik pak mijn telefoon en stuur Shawn een appje.
Jij: je gaf me serieus eerste rij kaarten?? Waarom???
Shawn: jup.
Shawn: ben je er blij mee?Jij: Shawn ik ben een fangirl, natuurlijk.
Shawn: hahaha
Jij: ik wil nu alvast even sorry zeggen
Shawn: wacht, wat, waarvoor.
Jij: nou ik zal behoorlijk gaan gillen, daar zeg ik alvast sorry voor
Shawn: dat is toch niet erg, ik vind het wel schattig.
Jij: phieuw, want als je het vervelend vond was dat voor mij nogal shit geweest
Shawn: je bent gewoon een leukie en ja als fan moet je wel gillen, en ik snap je
Jij: thank you❤
Shawn: you're welcome❤
Jij: ik ga naar binnen, bye bye.
Shawn: bye.
Ik stop mijn telefoon in mijn tas en zeg mijn glimlachende moeder gedag, ze vind het hartstikke leuk dat ik "flow" heb met een jongen. Heb ik niet hij is gewoon een vriend maar goed ik weet dat ik haar niet kan stoppen.
Amalia trekt me naar de ingang en ik zwaai naar mijn moeder die met een toeter weg rijd. We gaan in de rij staan en Amalia geeft me een knuffel. 'Waar is dat voor' zeg ik en knuffel haar terug. 'Gewoon omdat je zo'n goede vriendin bent' zegt ze. Ik grinnik zachtjes, 'Weet ik toch' zeg ik terug.
'Megan' zegt Amalia en ze boort haar ogen in die van mij, ik kijk terug. 'Ik zal er altijd voor je zijn zelfs als andere je haten' zegt Amalia bloedserieus, dat is ze niet vaak. 'Waarom zullen mensen me haten' vraag ik verward. 'Je zal met Shawn gaan touren, het zal bekend worden dat jullie vrienden zijn, er gaan geruchten rond en je word gehaat' ratelt Amalia.
Ik haal diep adem en leg mijn handen op haar schouders, 'Het is nog niet zo ver Amalia, en ik zal jouw ook blijven steunen al ga je totaal de andere kant op' zeg ik. Amalia glimlacht breed naar me en ik glimlach terug.
'Shawn Mendes' roept een meisje, en ieder hoofd gaat naar de richting van het geschreeuw. Shawn Mendes loopt met een paar bodyguards naar de groep. Enkele beginnen te huilen en Shawn maakt een paar foto's. Shawn zijn ogen glijden over de menigte en ik zwaai. Shawn zwaait terug en geeft me een kleine knipoog, ik knipoog terug. Amalia lacht zich helemaal rot.
Shawn gaat verder met de andere fans en voordat hij weer naar binnen gaat glimlacht hij naar mij. 'Tot zo' vormt hij met zijn lippen. 'Tot zo' zeg ik geluidloos terug.
JE LEEST
friendzone - Shawn Mendes [✓]
FanfictionVOLTOOID ✓ De lijn van vrienden en geliefden, De lijn waar de 'friendzone' eindigt en de 'lovezone' begint. Nooit gedacht dat je die helemaal niet hoeft te overtreden om van iemand te houden. Megan doet het goed in de muziek wereld, als ze vriende...