1.ANKARA:Türkiye'nin başkentinin anlamı Frig dili ve Yunanca'da gemi çapası demektir.Bazı efsanelere göre Ankara,Frig kralı Kral Midas' ın gemi çapası bulduğu yerdir.
2 yy ait ve Ankara Anodolu Medeniyetleri Müzesinde sergilenen bazı paralarda çapa figürü vardır.
2.STOCKHOLM:İsveçce kütük ve Almanca 'da sağlamlaştırma anlamına gelen stock kelimesinin sonuna adacık anlamına gelen holm kelimesinin eklenmesiyle oluşmuştur.
3.LONDRA:2000 Yıl önce Romalılar tarafınfan kurulmuştur.
Milattan önce 43 yılında Roma İmparotorluğu 'nun Britanya 'yı işgali sonrası Londinium ismi ile kurulmuştur.İsmin kökeni ile ilgili kesin bilgiler yoktur.
4.ATİNA:Tarihin en önemli şehirlerinde olan bu şehir,antik çağlarda önemli bir ticaret ve kültür merkeziydi.İsmi: sanat, zeka,strateji,ilham ve barış tanrıçası Athena'dan gelmektedir.
5.BUDAPEŞTE:Tuna Nehri'nin iki yakasındaki Budin(Buda) ve Pest(Peşte)'in 17 Kasım 1873 yılında birleşmesiyle oluşmuştur.
6.BARCELONA:Milattan önce 300'lü yıllarda Kartacalılar tarafında kurulmuştur.Şehrin adı ise Kartaca'nın ünlü yönetici ailesi Barkaslardan kaynaklanır.Sonrasında Romalılar tarafından fethedilen kent sömürge statüsü alıp Colonia Faventia Julia Augusta Pia Barcina ismiyle kaynaklarda geçmektedir.Magriplerce debu şehir Barcaluna olarak adlandırılmıştır.
7.BERLİN:Almanya 'nın en büyük şehirlerinden biri olan Berlin 'in adının, Slav dilinden gelen Berl kelimesinden olduğu düşünülüyor.Berl Slav dilinde bataklık anlamına geliyor.:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İLGİNÇ BİLGİLER (TAMAMLANDI)
De TodoBilgiler alıntıdır. 05-11-2016 tarihinde başlamıştır. 09-12-2016' da bitmiştir.B-)