Dit boek gaat over een meisje genaamd Lea. Ze weet al vanaf hele jonge leeftijd dat ze singer-songwriter wil worden. Ze is 17 jaar en zit momenteel in 5 Havo. Ze is al heel lang met muziek bezig en gaat ook een muziek opleiding doen als ze het eindexamen van 5 Havo heeft gehaald.
Ze is al lang bezig met liedjes schrijven en heeft er nu een aantal op haar naam staan. Ze vind het zelf niet zo bijzonder en ze twijfelt of ze wel goed genoeg is voor een muziek opleiding en of ze ooit wel aan de bak komt als muziekkant. Ze is heel verlegen en laat haar liedjes bijna nooit aan iemand horen, alleen aan haar ouders. Ze heeft een aantal keer opgetreden voor school, maar daar zong ze bestaande liedjes, bijvoorbeeld van Douwe Bob, haar grote voorbeeld. Ze houdt van country/pop muziek zoals Douwe dat maakt en speelt. En dat is dan ook de muziekstijl waar zij haar liedjes in schrijft.
Lea is ontzettend blij dat haar ouders (moeder; Jolijn en vader; Gijs) en de rest van haar familie achter haar staan en dat zij het er mee eens zijn. Mee eens dat je beter iets kan doen wat je ontzettend gelukkig maakt en niet zo veel geld verdiend, dan iets doen wat je helemaal niet zo leuk vindt maar waar je meer geld mee verdiend. Want geld is leuk, maar het maakt je niet gelukkig als je voor de rest helemaal niet blij en gelukkig bent. En muziek maakt Lea wel gelukkig, want het is een van de belangrijkste dingen in haar leven. Zonder muziek te maken, is Lea geen Lea meer.
JE LEEST
Van niets, naar alles
FanficDit boek gaat over een meisje dat singer songwriter wil worden. Zij gaat een opleiding doen maar verwacht niet dat ze ooit bekend wordt. Ze speelt alleen voor haar ouders en broer, tot dat ze op een dag ontdekt wordt...