Luku 1

168 13 6
                                    

Ukkoskynsi havahtui hereille unestaan. Häntä ällötti Pimeyden metsä ja sen kissat. Kolli ei kuitenkaan pelännyt heitä. Ei, ei tosiaankaan. Häntä enemminkin huolestutti, miten hänen elämänsä menisi ja miten se päättyisi.

"Tule jo." Sademyrsky kajautti suoraan haaveilevan Ukkosmyrskyn korvaan. Unen pöpperöinen kolli hätkähti ja käänsi ärsyyntyneen katseensa veljeensä. "Voisit herättää minut vähän hienovaraisemmin." Ukkosmyrsky mutisi noustessaan pediltään ja ravistellessaan ärsyttäviä havunneulasia irti turkistaan.
"Milloin sinusta on tullut hienotunteellinen?" Sademyrsky esitti vastaiskun ja hymähti veljelleen. Pääskysiiven kuoleman muisto viilsi kuitenkin Sademyrskyn sydäntä rajusti.  Siitä on vain lyhyt aika...

Sokea Pilvitassukin hyppeli sotureiden pesään mestariaan etsimään. "Hei Ukkoskynsi sinä taidatkin olla hereillä!" Nuoren ja pirteän kissan ääni mursi Ukkoskynnen sisimmän. Hän ei koskaan voi oikeasti tulla soturiksi... Hän mietti ja asteli oppilaansa luo. Ukkoskynsi asetti häntänsä oppilaan kuonolle ja tuo värähti. "Lopeta!" Pilvitassu sähähti ja asteli pois Ukkoskynnen luota. He katosivat piikkihernetunneliin.

Ukkosmyrsky ja Pilvitassu palasivat leiriin ja heitä vastassa oli Tynkähäntä. "Hei!" Naaras kehräsi Ukkosmyrskyä vasten ja he kummatkin olivat umpi rakastuneita toisiinsa. "Olitte Pilvitassu kanssa todella kauan harjoituksissa." Ukkosmyrskyn kumppani sanoo ja etsii katseellaan kadonnutta Pilvitassua. Ukkosmyrsky huokaa ja nostaa katseensa hitaasti kumppaniinsa. "Hän on sokea. Kestää todella kauan opettaa hänelle jokin asia, kun hän ei edes tiedä missä seison." Kolli huokaa Tynkähännän korvaan ja lösähtää istuma-asentoon. "En ole hyvä mestari hänelle." Ukkosmyrsky mutisee ja laskee päänsä masentuneena.

Anteeks että kesti tosi kauan tehä eka osa, mutta ei ollu motivaatiota... pyrin nyt tekemään vähän enemmän näitä :)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 10, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Soturikissat|Ukkoskynnen tarina|Salaisuuksien metsäWhere stories live. Discover now