Kringgg.... bunyi jam loceng disebelah katilnya.
Daniel terjaga dari tidurnya dan memandang kearah jam loceng tersebut.
"Ahhh, dah lambat ni" daniel bergegas ke bilik air dan bersiap untuk ke sekolah pada hari pertama di sekolah baru.
Daniel turun dan menyapa ahli keluarganye di meja makan.
"Daniel meh sarapan dulu" pelawa Noorrizan a.k.a ibu kepada daniel.
"Takpelah ma, daniel dah lambat nak gi sekolah ni" balas daniel sambil membetul-betulkan rambutnye di ruang tamu.
Daniel menaiki motornye dan meloloskan diri ke arah jalan raya.
Sesampai di sekolah daniel meletakkan motor di tempat letak motorsikal dan masuk ke dalam sekolah dan mencari nama yang tersenarai untuk pelajar-pelajar baru pada papan kenyataan .
Setelah menjumpai namanye dia terus menuju ke kelas yang tercatat pada senarai tadi iaitu "4 Brilliant".
Daniel mencari kelas itu tapi masih tidak jumpa sehingga ade seseorang mencuit bahunya dari belakang.
"Hai, nampak macam budak baru je. Kelas ape?" Kata perempuan itu.
"Ermmm hai, haah budak baru. Ha 4 Brilliant" sahut daniel yang sedikit malu2.
"Ha meh ikut saya, by the way kite satu kelas sebenarnye" kata wani smbil tergelak kecil.
"Ouh ok ok" daniel mengikuti langkah wani.
'Aik minah ni lain macam je' getus hati daniel sambil menuju ke kelas.
Sesampai di kelas itu, wani masuk terlebih dahulu manakala daniel menarik nafas dan mula melangkah ke arah pintu kelas.
Tok.. tok.. tok..
Guru kelas 4 Brilliant iaitu cikgu faezah menghampiri daniel dan berkata "kamu pelajar baru yang dipindahkan ke kelas ni eh?"
"Ye cikgu, saya Noorshah daniel, cikgu boleh panggil daniel je" kata daniel lalu memasuki kelas tersebut bersama cikgu faezah.
"Di sebelah saya ni adalah pelajar baru yang akan belajar di dalam kelas ni, ok daniel sila perkenalkan diri kamu lagi sekali" ujar cikgu faezah panjang lebar.
"Saya Noorshah daniel, sume bole panggil daniel je" kata daniel yang sedikit gugup. Masing-masing tidak memberi tumpuan pada daniel tetapi ade sepasang mata yang memerhati daniel dari belakang kelas.
"Ok daniel kamu boleh duduk di sebelah ariff, ariff angkat tangan supaya daniel boleh nampak kamu" daniel terus pergi ke arah ariff.
"Ok klas sila buka buku teks matematik tambahan mukasurat 23" kata cg faezah selaku guru matematik tambahan mereka.
Kringggg..... bunyi loceng menandakan waktu rehat.
Semua pelajar di dalam kelas sibuk mengemas-ngemas meja mereka.
Selepas siap mengemas mejanya daniel terus mencari gerangan orang yang memerhatinya tadi tetapi tidak jumpa
"Daniel jom gi kantin, aku belanja harini" pelawa ariff yang sedang menunggu daniel dari tadi.
"Ha ok ok jom, baiklah kawan aku ni" kata daniel setelah tersedar ariff memanggilnya dari tadi.
Sesudah makan daniel ternampak seseorang yang begitu menawan matanya "wei ariff, ko kenal budak tu?" Tanya daniel sambil memuncungkan mulutnye ke arah gadis tersebut.
"Ha yang mane satu? ouh yang tu,sape la yang tak kenal budak yang tak layan lelaki langsung tuh. Baik ko lupekan je la niat ko nak pikat minah tu." kata ariff yang tau2 je daniel plan nak ngorat minah tu sambil mengunyah makanannye.
Daniel tersentak 'Eh mamat ni macam tau-tau je aku nak ngorat minah tu. Tapi kenapa lak tak boleh? Aku tengok ok je dia tu.' getus daniel.
"Kalau ko tak kenal dia memang la nampak ok tapi dia tu hati keras cam batu, tak pernah ade lelaki pon yang berjaya." kata ariff yang sudah masak dengan perangai perempuan yang dikatakannya tu.
'Ha like seriusly?' getus daniel.
"Haah serius" kata ariff yang sudah masak dengan reaksi pelajar baru yang tanya pasal minah tu.
"Tapi ape nama dia? Dengan kenapa dia jadi camtu?" kata daniel yang betul2 ingin tau.
"Nama dia Hafizah, nama glamour dia fizah, ko betul-betul nak tau kenapa?" kata ariff setelah selesai makan.
"Ye aku nak tau, cakap la cepat" kata daniel dengan nada yang sedikit tinggi.
"Ha rilek-rilek, sebab......"
Ni first story author so sebarang kesilapan harap dimaafkan. Sorry kalau hambar. Vote n comment please. Kalau tak banyak yang vote or comment author mungkin unpublish story ni.😀
YOU ARE READING
Dia Si Heartless
RomanceShah Daniel seorang lelaki yang hensem dan berpewatakan penyabar. Sifat pemalunya membuatkan dia tidak pernah bercinta. Bukan sahaja bercinta! Berkawan pon susah! Tapi kalau dah kenal dengan dia, dia akan jadi orang yang peramah. Nur Hafizah atau d...