BAB 2

117 9 5
                                    

"Sebaaaaaaaaaab aku pun tak tau sebenarnye HAHAHAHAHAHA" kata ariff yang sudah ketawa terbahak-bahak setelah mempermainkan kawan baru nye tu.

"Ish mamat ni dia main-main plak, aku serius ni" kata daniel perlahan yang menahan geramnye kepada ariff dan berjalan meninggalkan ariff yang ketawa terbahak-bahak tu.

Sedang daniel berjalan seorang diri daniel perasan perempuan yang telah menawan matanya tadi.

Daniel berkata di dalam hati 'Rupa dah lawa dan cute tapi takkan la sampai tak layan lelaki langsung' sambil menggeleng-gelengkan kepala nya.

"Hai, ape yang awak geleng-geleng kan tu" sapa wani yang berjalan menghampiri daniel.

"Hai, ha takde ape-ape pon" kata daniel yang cube berdalih.

"Tadi ape yang cikgu ajar awak faham tak?" tanya wani lagi.

"Faham je, ha wani kenapa awak baik semacam je dengan saya?" kata daniel dengan nada ingin tahu kerana sikap wani terhadap dirinya.

Wani sedikit terkejut dengan pertanyaan daniel tapi dia cuba menyelindungkan riak wajah nye itu "Ha ade la nanti2 awak tau la, ok?"

Wani berjalan lagi laju untuk mengelak dirinya daripada ditanya dengan lebih banyak.

Daniel yang melihat tingkah laku wani yang seperti menyembunyikan sesuatu itu pon menjerit "Ok saya tunggu tau..."

Wani yang sudah jauh meninggalkan daniel itu tersenyum sendirian walaupun sudah jauh meninggalkan daniel tetapi dia masih dapat mendengari apa yang dijeritkan oleh daniel tadi.

Orang lain yang berada di persekitaran daniel memandang daniel termasuk perempuan yang selalu dipuji oleh daniel. Tetapi dia memandang daniel hanya untuk memaki daniel yang hanya boleh oleh dirinya seorang "Eeii orang gile mane la menjerit-jerit ni terkejut aku, ingat ni sekolah bapak dia" rungut fizah sendirian.

"Eeii menyesal pulak aku menjerit tadi, kan dah ramai orang pandang" kata Daniel sambil berjalan selamba untuk menyelindungkan perasaan malunya itu.

Setibanya daniel sampai ke kelas, daniel terus menuju ke tempat duduknya dan mengeluarkan buku latihan dari dalam meja.

Kriiiiinngg...... bunyi loceng tamat waktu rehat terus berbunyi

Daniel sudah lama berada di dalam kelas dan menyiapkan sedikit kerja rumah yang diberikan oleh cikgunya.

"Wei daniel sampai hati ko tinggalkan aku sorang-sorang kat kantin tadi lepastu ko menghilangkan diri lagi penat aku cari ko rupenye ko kat sini, haih nasib baik ko kwn aku kalau tak aq lenyek-lenyek muka ko tau" kata ariff membebel macam mak nenek.

"HAHAHAHA biarlah ko kan dah lama dekat sekolah ni, takkan la taktau jalan balik kelas pulak?" kata daniel dengan nada mengejek.

Sedang daniel dan ariff berbual, wani yang lalu di tepi meja daniel terus menyapa daniel dan menghadiahkan senyuman kepada daniel. Daniel turut membalas senyuman itu.

"Wei daniel kenapa dengan wani tu baik semacam je dengan ko, tak pernah aku tengok dia sebaik tu ngan sesape pon? Ke kau ade pape dengan wani tu?" kata ariff yang agak pelik dengan perangai wani dan daniel.

"Eh mane ade, takkan la. Aku baru first day kat sekolah ni kot. Wani tu yang baik dengan aku jadi aku buat la baik dengan dia kalau tak nanti dia cakap aku sombong" kata daniel sambil menyiapkan lagi kerja rumahnya.

Setelah itu, cikgu mata pelajaran seterusnya masuk dan mengajar seperti biasa.

Kringggg..... loceng berbunyi menandakan tamatnya waktu sekolah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia Si HeartlessWhere stories live. Discover now