1

67 6 0
                                    

Nama aku min hae jun. Aku bekerja di syarikat terkemuka appa aku. Aku dikira anak orang kaya. Aku berusia 21 tahun. Selain daripada bekerja disyarikat itu, aku menjadi volunteer membantu gelandangan. Aku memang suka membantu orang susah. Eomma dan appa aku pun akan sertai aku jika mereka mempunyai waktu lapang. Aku mempunyai seorang abang, min yoongi namanya. Aku sayang kan dia. Dialah satu satunya abang kesayangan aku.

"Yahh haejun please jangan merajuk kesian oppa" yoongi oppa cuba memujukku. Aku masih lagi mencebik. Yalah mintak tolong pegangkan roti sebab aku nak pergi ke tandas akhirnya hilang tiba tiba. Masuk dalam perut katanya. Haih geram betul hati.

"Oppa tak sengaja makan la. Oppa khusyuk main phone sampai tersumbat roti tu sendiri." Haih kenapalah asik main handphone. Nak kata ada yeochin tapi tak ada pun.aku masih lagi memaling ke tempat lain. saja nak tengok sejauh mana dia boleh pujuk akum hoho.

"Yah saeng oppa ni kan. Xmo la majuk majuk. X comel nanti. Ke saeng nak oppa......." haih oppa aku ni tau je yang aku akan kalah dngn perkataan comel. Terasa semakin dekat muka yoongi oppa dngn aku. Aku menoleh mula rasa tak selesa dia makin dekat

"Oppa nak buat apa ha?" Terkejut aku dibuatnya. Muka dia betul2 didepan muka aku.

"Ya.. yah oppa. What are you doing?" Gelabah aku dibuatnya. Macam pasangan kekasih je kitorng ni. Orang sekeliling pun turut pandang kami.

"Yah yoongi oppa! Yelah! Saeng tak merajuk dah. Tepi tepi!" Aku berganjak sedikit dan menolak yoongi oppa. Nasib baik la dia ni comel bagi aku. Haish.

"Haha tahu takut. Dah jom kita balik" yoongi oppa pun bangun dari kerusi dimall itu dan terus berjalan meninggalkan aku. Tak reti sabar ke dia ni?

"Yah yoongi oppa! Wait me!" aku terus berlari mengejar lelaki putih itu.

Skip

Sampai je aku kat rumah aku terus menghempas badan aku dekat katil aku yang empuk. Lega rasanya bila dapan rebah kan badan atas katil.

Kring kring

Iphone aku berbunyi. Sape la call aku time aku penat ni. Aku capai iphone aku. Nama yang tertera ialah hoseok.

"Yebusaeyo?"

"Yah haejun ah~ kau free tak harini?" Soal hoseok. Dia kawan baik aku dari sekolah menengah.

"Free je asal?" Aku memang tidak pernah kata tidak kat dia. Tak tahu la kenapa.

"Ouh okey kalau macam tu malam ni aku nak agihkan makanan untuk gelandangan. Nak ikut tak?"

"Woi gile kau tak nak ikut?! Mesti la nak. Pukul berapa?"

"8.30 pukul 8 aku tahu kau ada kat sini. Nanti aku send location keyh. Kat area busan je."

"Okey set. Bye"

Tut.

Mungkin ni la sebab nya aku tidak pernah kata tidak dengan dia. Selalu ada kerja amal yang kamu buat bersama. Aku turun kebawah mencari appa dan eomma aku.

"Eomma! Appa! Where are you?!" Jerit aku sambil berlari menuruni anak tangga.

"Kami kat sini sayang. Kat ruang tamu ni ha" eomma ku menyahut panggilan ku. Aku terus berlari dan mengambil tempat disebelah eomma aku.

"Kenapa lari lari ni? Jatuh karang susah tahu tak?" Risau sangat eomma aku ni.

"Hehe eomma malam ni haejun pergi agih kan makanan kat gelandangan. Eomma dengan appa nak ikut?" Soal aku memandang tepat muma eomma dan appa aku. Appa busy baca surat khabar dia tuh. Appa haejun tengah bercakap la.

"Em tak boleh sayang. Eomma ngan appa ada dinner kat rumah encik Kim kawan appa kamu." Sedikit berubah riak wajah aku. Tak apa lah. Aku faham.

"Okey eomma. Tak apa. Haejun buat dengan hoseok je. Hem appa, yang bercakap haejun bukan surat khabar tu. Haejun bercakap sekali je appa. Surat khabar tu boleh baca banyak kali. Haejun naik dulu ye" aku mencebik. Yalah aku bercakap appa sebok baca surat khabar. Surat khabar tu boleh baca kejap lagi. aih. Aku terus naik keatas dan bersiap.

Skip

Sudah pukul 7.

Aku mengenakan seluar jeans panjang dan baju biru tua lengan pendek. Rambut aku ikat rapi.

Aku masuk kedalam kereta aku. Seperti biasa aku start dulu enjin. Kalau tak start macam mana nak gerak kan?

Aku pun memandu ke destinasi

Skip

Aku sampai ke destinasi tepat pukul 8.  Hoseok sudah menuju ke kereta aku.

"Senang kan tempat ni?" Hoseok mula bersuara setelah aku membuka pintu kereta

"Senang sangat. Ramai pulak tu kan kat sini. Boleh la aku pergi sini lagi lepas ni." Terang aku sambil memerhati setiap inci kawasan itu.

"Ha dah jum. Kita dok borak kat sini apa pun tak dapat" hoseok menarik lengan aku. Tak apa sudah biasa. Dekat sana bukan kami berdua ja ada lagi kawan kawan kami.

Setelah semua selesai diagih kan ada lebih lagi.

"Yah hoseok, ada lebih lagi"

"Aigooo...kalau macam tu kita cari la sape yang tak amek lagi. Em korang aku ngn haejun nk cari orang yang tak amik makanan lagi. Korang kemas kemas la dulu ya. " hoseok dan aku mengambil lagi 5 bungkus makanan yang lebih itu dibawa serata kawasan itu. 

Tiga orang yang kami jumpa. Jadi ada lebih lagi dua. Kami terus berjalan.

"Wey hoseok. Tu ada lagi sorang"Ada seorang lagi yang tidur di kaki lima. Lusuh sungguh pakaian dia. Baju koyak. Tak seperti gelandangan lain. Aku dan Hoseok terus berjalan kearah lelaki itu

"Err encik, saya ada makanan ni" aku tegur lelaki tu. Tapi dia seperti tidak mengendah kan aku. Dia buat hal sendiri.

"encik, saya cakap dengan encik ni.." aku mencangkung bagi melihat muka dia. Kalau muka dia bersih tentu kacak orangnya. Tapi masih buat hal sendiri.

"Wey haejun, aku rasa dia mental tak betul la" hoseok menarik aku berdiri semula.

"Hem tak apalah encik. Saya letak kat sebelah encik ya makanan nya. Saya bagi lebih satu. Makan tau." Aku seperti bercakap dengan kanak kanak. Nak buat macam mana kalau mental dia tak betul kan.

Hoseok dan aku berlalu pergi dari situ.

Aku balik kerumah. Penat sungguh tapi seronok bila tengok orang susah gembira. Aku balik terus membersihkan diri aku.
Tiba tiba aku teringat lelaki gila itu.

Dia makan ke tidak ye? Mesti la dia makan kan? Aku terus tertidur lepas fikirkan lelaki itu.

"Terima kasih cik"

Tbc

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

How? Comment ? Vote? Thanks reading my story. ^^ anyeong ~(=^.^=)~

[H]that crazy guy love me? ksj [BTS]Where stories live. Discover now