"Appa.. appa dah okey ke?" Aku bangun dan mendapatkan appa aku yang baru saja keluar dari bilik rawatan.
"Appa okey. Tak payah risau" appa aku duduk dikerusi sebelah bilik rawatan itu.
"Appa cakap tak payaha risau? Kalau appa tiba tiba je tak ada kat dunia ni lagi haejun tak payah risau jugak lah ye?" Aku memandang tajam appa aku. Appa aku mengusap lembut rambut aku.
"Ha dah haejun nak. Tak payah marah appa kau. Kite kat hospital ni dah jom" hoseok tersengih. Pelik aku sabar betul dia dengan perangai aku.
Baru saja kami bangun dari kerusi eomma dan oppa aku sampai. Ya the worse ghost ever dah sampai.
Eomma aku berlari memeluk appa aku. Dorang ni buat cerita hindustan ke apa?
"Yah oppa tak pape kan?" Risau eomma aku. Fuh macam drama hindustan.
"Tak. Chagi jangan risau"
"Yah eomma appa, yoongi tak nak tengok drama kat sini" tersenyum yoongi oppa. Ha why so cute. Aku tergelak kecil.
"Okey pertemuan keluarga. Hua~ tuan min , kalau tak ada apa apa saya balik office dulu. Anyeong puan min. Bye haejun bye yoongi" hoseok menepuk lembut bahu milik yoongi. Yoongi tersenyum.
"Wait hoseok." Appa aku menahan hoseok dari terus berlalu. Kenapa? Kenapa?
"Nae tuan?"
"Kamu tak payah masuk office harini. Saya bagi cuti. Saya nam kamu teman kan haejun." Ujar appa aku ringkas. What? Erh.
"Yah appa, please don't be like this. Im not a kid anymore" aku mendengus. Appa aku tak betul agaknya.
"aik tak boleh? Selalu kamu keluar dengan hoseok boleh. Bila appa suruh dia teman kamu tak boleh pulak." Appa aku senyum sinis. Ok fine ada agenda la ni. Huh.
"Yalah yalah" aku menjeling manja appa aku. Hoseok tergelak kecil.
Tiba tiba susuk tubuh yang amat aku kenali menghampiri kami.
KIM NAM JOON
Ya. Aku benci tengok muka dia. Senyuman aku segera pudar bila nampak dia.
"anyeong aunty min. Uncle dah okey? Sorry namjoon lambat sikit" fuh acah baik belkang belagak bukan main. Appa aku mengangguk.
"Ha eomma, appa, yoongi oppa, haejun tiba tiba stress. Haejun pergi dulu ya. Jom hoseok" aku menarik lengan hoseok. Sekali lagi. Huaaa.
"Hoi haejun!" Hoseok merental tangan nya.
"Apa?"
"Kau ni tak payah la asik tarik tangan aku. Sakit tau?"
"Heheh sorry. Aku geram je dengan mamat tuh. Errr nasib baik aku ni baik tau"
"Heleh perasan"
"Heh jeles le tuww."
Skip
Aku dan hoseok meluncur laju ke taman rekreasi. Aku yang ajak dia. Nak tenang kan diri.
"Wey hoseok.. jom makan. Aku ade benda nk tanya kau."
"Lahh cerita je la kat sini"
"Kat sini macam tak best lah. Kita pergi cafe jom. Sedap sikit borak borak smbil bercerita an." Aku menjuih kan mulut. Hoseok menjeling.
"Haih yelah yelah. Jom kau belanja aku" hoseok bangun terus menuju ke kereta. Aku menggeleng. Haih member.
"Nah kau drive" dia mencampak kunci kearah aku. Nasib baik aku sempat tangkap. Tak guna punya member.