"ahh..Mel ku sayang..kau buat apa dekat sini?hehe"tanyaku dan pura pura tersengih..Mrl mengangkat keningnya hairan..aku menyiku lengan Zain untuk pertolongan..
"ohh!ha ha..kami dah berbaik dah...kami beli barang sikit untuk mengeratkan hubungan persahabatan..KAN Kat?" kata Zain dan menarikku ku pelukannya dan mengusap rambutku..aku buat muka mluat sesaat dan senyum kearah Mel..
Mel masih lagi mengangkat keningnya.."habistu?kenapa korang takut sangat?" tanya Mel..aku nervous..macam mana ni?..aku mengeluh tanda mengalah..Zain terkejut dengan perbuatanku..
"sebenarnya..." ayat ku terpotong bila tangan Zain menekup mulutku..
"takde takde..mana ada kami takut.."kata Zain lagi...Mel menjeling Zain..
"let her talk before i scream out.." kata Mel tegas..perlahan lahan Zain mengalih tangannya..air mata ku bergenang dikelopak mataku..
"actually...we...we..." kata ku gagap..Mel masih dengan muka blur..
"married" kataku lalu menundukkan kepala ku..air mata ku jatuh kelantai..Mel memeluk ku..
"it's okay babe..chukahae..korang berbaik baik juga nanti..cepat cepat lah dapat anak k?tak sabar ku nak jadi aunty Mel" kata Mel dengan teruja dan meleraikan pelukan..aku buat muka masam..Zain pula tersenyum nakal..
"takpe...nanti aku buat ..." kata Zain..aku buat muka meluat ..Zain dan Mel ketawa..
"oi Mel..Asal .. kau...lama .. sngat?.." Sue berkata..dia terkejut kot..atau takut?yela Zain ni kan pembuli..aku tersenyum dengan reaksi Sue takut takut terkejut..haha
"what's going on here?" tanya Sue dn memandang kearah Mel...aku membulatkan mata kearah Mel untuk rahsiakan nya..Mel hanya mengangguk..
"tak ada apa apa lah..jom..nanti aku ceritakan.." Kata Mel lalu menarik tangan Sue..Sue melambai kearah ku..aku membalas dengan senyuman..
"dah jom..penat lah.." kata Zain merayu manja..ish!gelilah!
"nak minum tak?jom..pergi Starbuck?saya belanja..sya nak makan apple pie. " sekarang aku pula yang merayu..Zain senyum dan mengangguk..
----------
Zain POV
"ahh! penatnya!!" kataku dan merebahkan diri di sofa panjang..
'baru dua orang tahu..kalau satu kolej?adoii' bisik hatiku..macam mana ni....
"awak..saya nak mandi dulu kay?..snack saya dah letak dalam almari.." kata Kat lalu meleraikan ikatan rambutnya..
woah!hot nya...aku tersenyum lebar..
"nak ikut boleh?" usikku..Kat mencebik dan naik ke biliknya..aku ingin mengekorinya tapi terbatal .. handphone ku berbunyi..
" hello?"
"baby!,u kata nak keluar dengan i?dah lama i tunggu ni!" bebel Mia..adoi..aku penatlah..tapi this is the chance..aku nak putus dengan dia..aku dah sayng dekat isteri aku..tapi belum cinta..terpaksa lah..
"sayang..i ada benda nak cakap dengan you.."
"apa dia?"
"i want we break up" kata ku selamba..Mia tiada respon..
"Mia?"
"ni mesti sebab perempuan tukan?!"
"apa ni Mia?kenapa salahkan Kat?" tanyaku
"mesti perempuan tu ugut you kan?!dasar perempuan murahan!" tengking Mia..sbelum ku memberi respon..Mia meltakkan panggilan..aku hanya duduk diam..adkah perbuatan aku ni betul.benarkah aku sayangkan isteri ku atau musuh ku itu?ahh!!
-------
keesokkan harinya..honeymoon!! oh yeah! aku taklah gembira sangat pasal France tapi aku gembira bila tengok Kat happy sangat..haha..comel sangat..
"awak jomlah!" kata Kat meninggal ku di belakang. ni tak sbar pergi france ke naik kapal terbang..haha..aku berlari anak kearah Kat..aku memegang tangan Kat tanpa ku sedar..Kat hanya menundukkan mukanya..hehe..
sesudah kami duduk di tempat tepi tingkap..aku pun mengeluarkan handphone dan earphone ku..aku memasang lagu fav ku.'when i was your man-Bruno Mars' .. volume ku kecilkan sikit so aku dengar kalau Kat panggil aku.. aku menyandarkan diri dan menutup mataku..
"awak?dh tidur ke?" tnya Kat..aku membuka mata ku dan menggeleng..Kat menyandar kan diri dn memandng ku..
"lagu apa?" tanya Kat lagi..aku memberi seblah earphone ku kepadanya..aku menukar lagu ku..'Starship - Nikki Minaj' sebab aku ni suka rap..bukan rape okay..
Kat senyum teruja..dan menyanyi
"let's go to the beach each ,let's go get it away,they say what they gonna say,have a drink clink find the bulb light.." nyanyi rap Kat..woah..ku tak percaya betul dia pandai..aku berdiri tegak dan memandang nya..aku menepuk tangan..
"bravo,bravo.." kata ku .. muka Kat merah menhan malu..di suruh aku diam..haha.. comel tol haha..
lagu seterusnya 'count on me' kami nyanyi sama sama..hehe..aku mematikan lagu handphone ku..Kat memandng ku hairan..
"awak..kalau kita dekat sana..awak akan sayng saya tak?" tanyaku lalu memandang kearahnya..Kat senyum..
"Takda makna nya saya nak sayang kat awak lah.." kata Kat..hati ku hancur mendengar katanya..
-bersambung..
panjang kan?hehe :-) thanks for voting..
YOU ARE READING
Musuh Ku Suami Ku
RomanceKatrina Arisha seorang Gangster Di sekolah..tapi Gangster nya hanya untuk tolong kawan.. Zain Ahmad musuh Cat,Kat .. seorang pembuli..dia juga suka buli kawan Kat.. mereka berdua sudah berkahwin,sebab ibu bapa mereka kawan,tapi dirahsia kan mereka M...