,,Páni..mám za tři."zamával před Annou testem.
,,Já dvojku."vychloubačně se zasmála.
,,Fakt ti moc děkuju Anno."uvrhl na ni vážný pohled.
,,Máš taky za co."vysmála se mu, načež jí začal lechtat a dělali takové ty blbosti, co kamarádi dělávají. Ale jako kamarádství to vidí pouze Anna. Filip to chce jinak. Zalíbila se mu hlavně tím, že se ráda stahuje do ústraní. Nepotřebuje se bavit s každým, nepředvádí se.. Je prostě úžasná. Kdyby tak věděl, že není Anny typ.
,,Čím chceš vůbec být? Si chytrá."zeptal se jí při střetnutí pohledů, aby přerušil to typické trapné ticho.
,,No já nejsem si tak úplně jistá, ale mám to namířený k výchovné poradkyni. A co ty?"odpověděla.
,,Já nevím..kam mě prostě vezmou až skončí střední."usmál se.
,,Jé ahoj."prohodila, když kolem nich šla Klára. Ale místo odpovědi se Anna dočkala jen ignoru.
,,Co jí je?"zeptala se Filipa.
,,Je naštvaná."
,,Já jdu za ní."řekla a odešla.
,,Klári? Co se stalo?"dala jí procítěně ruku na rameno.
,,Nic..jen..to je jedno."
,,Není..no tak prosím řekni mi to."naléhala. Klára jí jen pevně objala, přičemž jí ukápla slza, kterou Anna neměla šanci zaregistrovat, protože Klára okamžitě odešla.
,,Mám tě ráda."zašeptala Anna prázdnu. Trápilo ji to a na druhou stranu byla ráda, že se dostala do tak blízkého kontaktu s Klárkou.
,,Čau Anničko!"pozdravily ji holky ze třeťáku, čemuž se Anna docela divila.
,,Ahoj."usmála se na ně. Vypadá to, že Filip ji dělá prestiž.
,,Tak co?"vybafl na ni.
,,Bože já jsem se tě lekla! No co, je naštvaná asi. Ale proč?"
,,Já nevím."
,,Tak nic, kde jsme na češtinu?"
,,Tam, kde vždycky ne?"
,,A kde sme vždycky?"
,,Já jsem tu novej né ty."zasmál se.
,,Tak sorry, že si nepamatuju takový kraviny."
,,Takže kde jsme?"
,,V prvním patře, třetí učebna."prohodila Klára, co šla kolem snažíc se, aby její hlas vypadal klidně a dál šla po schodech do prvního patra. Filip s Annou ji zaujatě následovali.
,,Fakt by mě zajímalo, co jí je.."mrzutě dodala Anna. Žádné odezvy se jí ale nedostalo. Filip to věděl. On jediný zná Klářino tajemství. Ale neměl potřebu se o to dělit s Annou. Kdo ví, jestli mu to v té chvíli vůbec došlo.
Jestli mu došlo, že není jediný, komu Anna příjde velice atraktivní. Zvonek řinčel celou školou a učitelka vešla do třídy. Žáci se postavili a Paní učitelka jim dala pokyn, aby si zase sedli.Pohled Anny:
Tahle hodina bude nudná. Ale když si člověk zvykne, a když ví jak se obejít v takovém prostředí a jak nenápadně vytáhnout mobil a hrát na něm hry, aniž by vyučující něco zaznamenal.. Potom si uvědomit, že váš život je jen sbírka špatných scénářů, protože se nedokážete ani soustředit na svoje myšlenky, nebo spíš se jich bojíte, protože je vám vnucováno, že jsou špatné, a tak se je snažíte potlačovat hraním her. Jsem vyvrženec, outsider, a proto skoro na každou hodinu sedím sama. Z myšlenek mě vytrhl něčí hlas, co říkal moje jméno. Neposlouchala jsem. Jen jsem zaregistrovala poslední slovo v nějaké větě, která se mnou očividně souvisela.
,,Dobře tak si k ní dnes sedni."řekla Paní učitelka a v tu chvíli se Filip zvedl a šel směrem ke mně.
,,Tak dneska spolu."mrknul na mě. Nechápavě jsem pootočila hlavou, aby mu došlo, že nevím o co jde.
,,Nemám učebnici víš. Měla bys dávat pozor."zašeptal.
,,Aha."špitla jsem a pozorovala, jak si nenápadně zasunul svoji učebnici do tašky. Aspoň si připomenu jaký to je v čestině zase s někým sedět.
,,Takže dneska mi přednesete svoje mluvní cvičení. Chce jít někdo dobrovolně?"zeptala se učitelka a všichni se tak nenápadně začali rozkoukávat po třídě, ale nikdo se zatím nepřihlašoval.
,,Nikdo? Takže první půjde...Patrik."řekla učitelka a Patrik se líně zvedl a šel k tabuli. Patrik je jeden z těch bad boys, co se předvádí, ale přitom je to jen chytrý šprt.
,,Jaké jsi měl téma?"zeptala se učitelka.
,,Existence Boha."odpověděl.
,,Tak můžeš začít."pobídla ho a Patrik se otočil na naši třídu. Začal mluvit o křesťanech, karmě a spravedlnosti. Na konci jen dodal, že opovrhuje těmi, kteří se řídí desaterem a věří v něco, co nikdy neviděli.
,,Zajímavé."pronesla učitelka.
,,Má k tomu někdo něco?"zeptala se. Vždycky se zeptá a my tak máme možnost začít spontánní diskuzi, kterou můžeme vést až do konce hodiny. Přihlásila jsem se.
,,Ano Aničko?"vyvolala mě.
,,Souhlasím, že to bylo zajímavé, ale neměl by být Patrik v tomhle trochu tolerantnější? Vždyť pár staletí zpátky, byl by upálen, kdyby tohle vypustil z pusy. Však nyní to nikomu nevadí. Všichni chápou jeho rozhodnutí být ateistou."pronesla jsem sebevědomě.
,,Anna má pravdu. Patriku proč křesťany opovrhuješ?"zeptala se ho.
,,Jsou hloupí."odpověděl.
,,A to je tvůj argument? Že vsechny křesťany hodíš do jednoho pytle, protože se modlí a chodí do kostela?"pronesla jsem.
,,Anno. Byla si snad tázána?"zvedla hlas učitelka.
,,Nebyla."sklopila jsem pohled.
,,Tak nevykřikuj. Patriku běž si sednout, píšu ti dvojku."
,,Že tě to baví.."zachichotal se Filip.
,,Sklapni."humorně jsem pronesla.
****
ČTEŠ
Ona a ona
Teen Fiction,,Ahoj! Jsem Anna. Je mi 16 let a jsem lesba. Zjistila jsem to ve svých 14ti."nejistě povstala a předvedla výsledek svého boje s odvahou. Tohle říct nahlas potřebuje odvahu. Zvlášť před úplně cizími lidmi. Ale pro ni je to lepší. Mlčet v blízkosti z...