DiSekolah Menengah Shah Alam ataw lebih dikenali sebagai SMSA.
Terdapat satu kumpulan pelajar perempuan yang merupakan dikenali semua kakitangan sekolah itu kerana kebijaksanaan mereka ,tetapi mereka tidak pernah sombong atau bongkak mereka suka berkongsi ilmu kepada rakan sekelas mereka.Mereka juga memegang jawatan sebagai pengawas sekolah itu dan tidak pernah lagi murid2 sekolah itu berani melawan kata mereka kerana mereka merupakn anak emas guru2 disekolah itu..Pada perhimpunan pagi disekolah itu, semua pelajar beratur dibarisan masing2 seperti biasa kumpulan Nabilah akan menjalankn tugas dipintu pagar sekolah untuk memastikn semua murid datang awl ke sekolah.
"Eh, mana Wani?"tanya Nabilah kepada Alya apabila melihat Alya datang berseorangan kepintu pagar sekolah...selalunye mereka akn dtg bersama kerana mereka seperti kembar yg tidak bole dipisahkn.
"Dia pergi tandas kejap,dia kata sakit perut"jawab Alya bagi pertanyaan Nabilah tadi
"Haih,macam2 hallh Wani ni.."keluh Nabilah ...Geram dia dengan perangai kawan nye yg sorang itu...ade2 sje masalah Wani itu...
"Hahah ,biasalh kawan kau tu"kata Alya
Mereka tidak lagi berborak ketika jam sudah menunjukkn tepat pukul 7.15 pagi...para pengawas akan mula menahan pelajar yg dtg selepasa jam 7.15 pagi....
"Eh ,berhenti.Awk sudah lambat beratur disini"arah Alya kepada seorang pelajar lelaki yg sudah lambt msok ke pagar sekolah.
'Alamak,kene tahan lagi...Harap2lh dorang x cam aku....semalam pon aku dah lambt...'desis hati peljar lelaki itu
"Cepat!"sergah Alya kepada pelajar lelaki itu kerana masih tidak beratur ditempat yang disuruhnye tdi...
Pelajar lelaki itu hanya angkur dengan arahan Alya smbil berdoa agr tidak dicam oleh Alya dan Nabilah dan agr ade bdk lain yg datang lmbt..
"Yess"kata pelajar lelaki itu apabila melihat ade dua orng pelajar pempuan yg lambt ke sekolah...
"Kamu berdua lambt,beratur kt sini"arah Nabilah kepada dua org pelajar prmpuan itu..
"Alaaa..bru berapa minit kiteorg lambt ,bagi lah kiteorg jalan"kata salah sorang pelajar permpuan itu
"Berapa minit awk ckp...sekarang dah pukul 7.25 pagi...waktu sepatutnye beratur diperhimpunan pada pukul 7.15 pagi...kamu berdua sudah lambt 10 minit..."terang Nabilah
"Dah2 jgn byk ckp,beratur"arah Alya
"Hermmmm"keluh dua orang pelajar permpuan itu
Nabilah dan Alya menjalankn tugas berdua sahaja kerana kelibat Wani masih tidak muncul..
Mereka menulis nama pelajar yg lambat itu lalu bergegas ke tpak perhimpunan ..
Ketika sedang berdiri dibelakang kelas mereka Wani tiba2 meyergah mereka."Booom"sergah Wani
Nabilah dan Alya serentak menoleh
"Ha kau Wani ,kau pergi mana tdi?"tanya Alya
"Hehe aku kat tndas tdi...aku skit perut..."terang Wani
"Kau ni mcm2 hal lh.."kata Nabilah
"Hehe sorry"kata Wani smbil tesengih2...
"Eh,tdi aku nmpk ade sorang budak lelaki yg ni kat perjabat ...hensem giler...budak baru kot..harp2 dia kls kita..."kata Wani kepada kwn2nye
"Alah budak baru jek pon..."kata Nabilah
"Bukannye artis pon...tu pon kecoh"kata Nabilah
Alya menoleh kekanan utk melihat Wani...
"Yeker..hensem ke...wahhhh best nye klaw dia kelas ngn kita..."sampuk Alya yang dri tdi hanya mendiam kn diri
"Hensemmmm...gila2 hensem.."kata Wani
Nabilah hanya memerhati dan mendegar sahaja..
YOU ARE READING
PERSAHABATAN YANG TERINDAH
RandomNurul Nabilah, Alya Amira dan Nur Syazwani merupakan sahabat yang sangat akrab. Dari darjah satu sehingga di sekolah menegah, mereka tidak pernah berpisah. Pada suatu hari, satu peristiwa telah menyebabkan pergaduhan diantara mereka. Apakah perist...