Di kelas tingkatan 4 A, semua murid sedang membuat hal masing2 ,ade yang berbual, ade yang sedang membaca buku dan ada juga yang termenung saja smbil menunggu guru yang mengajar pada waktu itu masuk ke kelas mereka.
"Eh,seriuslh...handsome bdk lelaki tu..."kata Wani mengulangi topik perbualan mereka di tapak perhimpunan tadi.
"Haishhh,kau ni...tak abis2 lagi ke? Menyampah plk aku nk dgr...herhh."kata Nabilah bengang dengan rakannye yang dari tadi memikirkn tntg lelaki yang konon2 nye handsome mcm 'lelaki idaman malaya'tu...
"Mana bole habis....lelaki mcm tu ssh nk jumpa taw.kau tgk kt sekolah kita ni,berapa kerat jek lelaki handsome?klaw handsome tu pon cukup2 mkn jek.."kata Wani untuk mempertahankan lelaki yang merupakan crush nye itu...
"Herm,suka hati kau lah"kata Nabilah.Dia malas nak melayan Wani,klaw di tegur bukan nak dengar.Jadi dia hanya mendiamkn diri.
Apabila seorang guru masuk ke kelas itu,semua pelajar berdiri .Mereka memberi salam kepada guru mereka sebelum disuruh duduk.
Selepas disuruh duduk,cikgu yang bernama Cikgu Ramiah menyuruh semua pelajar kelas itu senyap kerana ingin menyampaikan sesuatu.
"Hari ini saya hendak memberitahu kepada kamu semua bahawa kamu semua akan manerima rakan baru.Saya harap kamu semua dapat menolongnye dalam pembelajaran."kata Cikgu Ramiah kepada anak muridnye.
Selepas itu Cikgu Ramiah memandang ke luar kelas."Jemput masuk."perlawa Cikgu Ramiah kepada seseorang yang sedang berdiri di luar kelas
Seorang budak lelaki melangkah masuk ke dalam kelas itu.
"Assalamualaikum,nama saya Muhammad Nazim Taufiq bin Dato' Ja'afar.Saya baru berpindah dari Sekolah Menengah Sri Purnama Selangor,saya berpindah kesini kerana Papa saya ditukarkan ke sini."kata Pelajar yang bernama Nazim itu kepada rakan barunya.
"Saya harap kamu semua dapat beri tunjuk ajar kepada saya."sambung Nazim lagi.
"Eh, ni lah budak lelaki yang aku kata hensem tdi tu."kata Wani apabila melihat wajah pelajar yang baru masuk kedalam kelas nya itu.Teruja benar dia melihat lelaki idamannya menjadi rakan sekelas nya.
"Herm ,tang mana yang hensem nye?aku x nmpk pon..kau ni rabun agaknya."kata Nabilah hairan kerana apa yang disampai kan oleh Wani tadi lain dengan ape yang dilihatnya.
Wani hanya diam tidak menjawab kata2 Nabilah tadi.Dia masih tekun melihat lelaki idamannya itu.Melihat lelaki itu cukup untuk membuatkn hatinye cair seperti ais.
"Baiklh Nazim kamu bole duduk di situ"kata cikgu Ramiah sambil menunjukkn meja yang kosong dihadapan meja Nabilah dan Alya dan sebelah Wani.
Wani kelihatan teruja apabila lelaki idamannye duduk disebelahnya.Sungguh dia tidak menyangka.Adakah ini dinamakn jodoh?
YOU ARE READING
PERSAHABATAN YANG TERINDAH
RandomNurul Nabilah, Alya Amira dan Nur Syazwani merupakan sahabat yang sangat akrab. Dari darjah satu sehingga di sekolah menegah, mereka tidak pernah berpisah. Pada suatu hari, satu peristiwa telah menyebabkan pergaduhan diantara mereka. Apakah perist...