India te duce cu gândul la Bollywood , la dansuri exotice si la sariuri colorate .
La fel de fabuloasa este si bucătăria acestei tari : fierbinte si condimentata .
Bucătăria indiana reflecta diversitatea acestei tari , iar fiecare fel de mâncare este o explozie de plăcere .
Intr-o singura țara se vorbesc peste 40 de limbi si 1.600 de dialecte , iar aceasta este doar o parte a diversității pe care poporul indian o emana .
Fiecare din cele 7 teritorii care o compun , au propriile tradiții , culturi si mâncare si e ciudat ca multă lume crede ca singurul lucru care definește bucătăria indiana este curry .
Acesta e doar unul din condimentele si aromele care dau savoare felurilor de mancare indiene .
Fiecare regiune , in parte , are amestecul ei specific de mirodenii si retete secrete pe care nu le vei găsi in alta parte , iar singurul lucru comun este folosirea lor din belșugul in bucătăria indiana .
Un popor îndrăgostit de mancare .
Indienii sunt mari gurmanzi si își venerează mâncarea , care joaca un rol important in cultura lor . In India , festivalurile sunt adevărate spectacole cu mancare , pentru ca fiecare dintre sărbători are feluri dedicate , in timp ce altele sunt complet interzise .
Mâncarea are importanta cuvenita , iar mesele indienilor , chiar si cele zilnice , sunt compuse din 2-3 feluri de mancare cu pui sau peste , Garnituri variate cu orez , murături si un desert .
Sa Pregătești si sa împarți mancare cu oaspeții tai , e semnul suprem de ospitalitate in India .
Câte regiuni , atâtea gusturi
In Nordul muntos al Indiei , ardeii iuți , șofranul , laptele , iaurtul si untul sunt favoritele culinare in timp ce in Sudul fierbinte , piperul , orezul , tamarinul si nuca de cocos sunt printre Ingredientele favorite la masa . Estul este finul cunoscător al felurilor cu muștar si peste , in timp ce in Vest , indienii au adoptat ușor Ingredientele occidentale , iar bucătăria lor este una ușor de integrat in categoria Fusion .
In zonele muntoase ale Indiei , se simt influențele nepaleze si tibetane ale vecinilor . Aici poți sa guști supe cu tăieței - thukpa sau momos - faimoasele găluște umplute si prăjite . Si tot in Nord , vei găsi feluri numeroase cu carne de pui .
In Bengal se pregătesc cele mai bune dulciuri cu lapte , iar in Sud se gătesc faimoasele feluri cu orez si clătitele crocante umplute cu ceapa si cartofi , numite Masala Dosa .
Regiunea Gujarat este faimoasa pentru felurile de mancare vegetariene si gustul dulce al preparatelor . Aproape in fiecare fel de mancare se pune puțin zahăr .
In regiunea Goa , fructele de mare si carnea de porc sunt reginele meniului , dar particularitatea acestei regiuni este carnea de vita pe care nu o vei găsi prea ușor in mesele indienilor . Vacile sunt animale sfinte in India , dar in aceasta zona exista influente portugheze , iar majoritatea populației este catolica , așa ca nu refuza o friptura de vita .
Curry , surpriza aromata a bucătăriei indiene
Bucătăria indiana este considerată la fel de faimoasa precum cea franceza si la fel de răspândită precum cea chineza . Notele sale distincte sunt date de condimentele pentru care India a fost apreciata de către toți coloniști . Cândva , ierburile si mirodeniile de aici se vindeau pe bani grei in piețele lumii si nici acum nu sunt cele mai accesibile . Pe unele le-au adaptat ușor in toate bucătăriile lumii .
Amestecul de mirodenii care se folosește pentru pregătirea acestor mâncăruri este cunoscut in multe tari drept curry si conține printre altele si frunze de curry , un arbore originar din India . Pe lângă acestea , se folosesc si alte condimente : șofranul de India care da culoarea galbena , coriandru , ghimbir , usturoi , ardei iute , piper , Scorțișoara , nucsoara , cuișoare , cardamond si chimion .
In bucătăria indiana clasica , acest amestec numit garam masala se pregătește proaspăt , înainte sa începi sa gătești .