Bab 1

352 0 0
                                    

Duck!Duck!
whatsapp from Mummy syurgaku

     "syg,mummy baru ingat yang mummy ada jemputan wedding event anak kawan mummy nant jam 12 tengahari dekat Dewan Merpati Club but daddy tak dapat temankan mummy sebab nak main golf dengan kawannya,so mummy nak adek temankan mummy k .Now mummy dekat butik,nanti mummy balik kita gerak sama-sama.Bye loveu syg "

hmm ..mummy suka cakap last minute,nasiblah aku tiada plan hari ni nak jalan pergi mana-mana.Bukan mummy lah kalau tak cakap last minute.

aku ada 1 jam lagi sebelum jam 12 ,better aku siap sekarang . Nanti lewat ada pulak dengar ceramah mummy .

Pakai Jubah colour maroon and shawl satin warna pich is a best choice.

Mak Sum,okey tak Dayang ?Tak nampak tuakah pakai macam ni ?

alah,Dayang pakai apa pun tetap nampak cantik ,okeylah tu warnanya lagipun Dayang kan putih jadi tak lah nampak tua .
Tukkk..tukk!!
Ketukkan pintu memberhentikan perbualanku dengan macik sum.

Assalamualaikum...
Waalaikumsalam mummy..Waalaikumsalam puan
Wow..cantiknya anak mummy ni,mengalahkan dialah pengantin perempuan ..ehehehehe.Mummy nak tukar baju kejap dulu k ,lepastu kita gerak.
Kata mummyku dengan penuh semangat

Tak sampai 30 minit kami sudah sampai dekat dewan,hmm boleh tahanlah ramai jemputan pengantin .

"Assalamualaikum Puan Kasmah,ni saya kenalkan anak bongsu saya Dayang Nurfaiza"Tegur mummy dengan ramah pada kawannya merangkap ibu pengantin perempuan
"Waalaikumsalam Puan Sopia,amboi cantik anak bongsu u ni,mengalahkan u zaman muda dulu ...ehhe.U ni datang bedua saja ke ? Mana husband u ?" Jawab kawan mummy dengan mesra,aku hanya sekadar senyum saja apabila dipuji.
"ahaha..u ni ada-ada je.Husband i main golf dengan kawannya ,nasib ada anak i boleh temankan datang"
"ohh begitu,kalau macam tu teruslah duduk dan jemput makan "

Hadirin sekalian,dijemput raja dan putri sehari untuk masuk ke dalam dewan.Juruacara pun membuat pengumuman dengan penuh budi bahasa

"mummy,adek nak gi ambil air dekat hujung sana dulu k"
"okey,hati-hati tau sayang"

Debekkk!!Aduhh sakitnya..nasib gelas kosong kalau ada air tadi memang aku siram mamat ni
"maaf miss,saya tak sengaja" (Dalam logat cina).Kata lelaki yang melanggar aku tanpa sengaja
"maaf..maaf
erkk,U ni bukan Sir Wong Voo  Tze.Cikgu dekat sekolah rendah sjk.c.yuk choi ?".Ya,aku yakin sekali dia ni cikgu yang aku sekolah rendah dulu,cikgu yang aku minat
"hmm..yes i'm and u are ?"
"omg Sir,saya lah Dayang Nurfaiza ex student dekat Yuk Choi dulu.Takkan sudah lupa kot"Jawabku dengan penuh kegembiraan
"ohh ya,i see.Maaflah Sir tak berapa cam sudah wajah ex student sir,maklumlah sudah lama"
"nasib Sir ingat ..eheheh btw Sir datang dengan siapa ?
" i'm alone dayang,pengantin perempuan ni kawan Sir masa belajar.How about you ? You look pretty wearing hijab"
"ohh macam tu,saya datang dengan mummy sebab pengantin perempuan tu anak kawan mummy ,btw thanks sir but Sir pun tak kurang juga handsomenya still macam dulu "
"ahahaha,and u still macam dulu suka puji saya.Actually i need to go Dayang,boleh Sir get ur Number,Sir ada banyak soalan nak tanya dengan dayang ni "
"sure ,0123456789 kalau ada masa Sir whatsapp or call je saya"
"i'll ..thanks Dayang,bye and take care ".Dengan pantas kelibat Sir hilang dari pandanganku

"Assalamualaikum Macik Sum"
"Waalaikumsalam Puan,Dayang..macam mana tempat pengantin tadi ,okey ?".Soal Macik sum dengan tidak sabar
"okey je Macik sum ,baju pengantinnya cantik Dayang suka.Nanti Dayang tunjukkan gambar dekat Macik Sum."

sejuknya cuaca malam ni,angin kuat pulak tu.Kalau cuaca macam ni,aktiviti yang best ialah tidur.

Tukkk,tukkk
"Dayang tak nak makan malam ? Macik Sum sudah sediakan makan malam tu.Jomlh"
"No thanks Macik Sum , dayang still full and dayang nak rest awal malam ni"jawabku dengan meluruskan badan yang lenguh semacam
"okey,kalau macam tu sweet dream'

arhh..nikmatnya baring dengan cuaca sejuk macam ni
Duck!Duck!
adoii...ganggu betullah siapa yang whatsapp tengah malam ni,orang nak pejamkan mata pun tak jadi

whatsapp from 0189711236
" Good night,sorry ganggu malam-malam"

                      #Sir WVT
perhh,Sir whatsapp aku tengah malam macam ni siap wish lagi ...sweet pulak Sir aku ni .

"Good night too,it's ok Sir"
"saya pun baru nak pejamkan mata"

Tambah selesalah tidur aku malam ni sebab dapat wish dari Sir Wong.




Suamiku Cikgu MualafWhere stories live. Discover now