Assalamualaikum semua,hari ni cikgu akan bagi kamu nota ringkas tentang Bahasa Melayu Kertas 2.Keluarkan buku nota kamu semua
cikgu,saya terlupa bawa buku nota.
xp nazihah,tulis dekat buku kerja kamu dahulu nanti balik salin dekat buku nota.
Sejambak bunga diletakkan dimejaku dengan sekeping kertas.Aku membuat kertas itu dengan perasaan yang tidak sabar ingin mebgetahui isi kandungannya.
sejambak bunga ku tinggalkan betemankan sekeping kertas...Dayang maafkan saya andai sepanjang kita kenal saya telah memberikan harapan palsu,tiada niat dihati saya untuk memberikan harapan palsu terhadap dayang.Secara jujurnya kehadiran dayang dalam hidup saya telah memberikan seribu sinar .Maafkan saya andai tiba-tiba menghilang dari hidup Dayang.Tidak dapat dinafikan secara diam perasaan cinta itu hadir tanpa sengaja namun apakan daya ,saya tidak mempunyai kekuatan untuk menyatakannya kerana saya sendiri pun belum tahu arah tujuan kehidupan saya .Kalau ada jodoh antara kita,takkan ke mena jua .Wong harap dayang pandai jaga diri dan bejumpa lelaki yang jauh lebih baik daripada wong. Sekian terima kasih.
Yang benar,
Wong Voo TzeYa allah,tanpa ku sedari setitis demi setitis air mataku jatuh.Sampai hati Sir Wong buat aku macam ni,pergi hanya meninggalkan sekeping kertas dan sejambak bunga.Aku benci sir !!! kataku dalam hati
Cikgu Dayang,kenapa ni ? Tak sihatkah ? Kalau tak sihat,balik lah ambil MC .Xp kelas cikgu nanti biar saya yang gantikan.Kata cikgu salma
Hmmm..terima kasih cikgu Salma
Aku balik betemankan air mata yang tidak diundang,sampai hati Sir buat saya macam ni ! Saya benci Sir!!! jeritku sambil membawa kereta dengan laju tanpa tujuan hendak ke mana.
Tepat jam8 malam baru aku sampai rumah.
Dayang Nurfaiza Binti Damar,ke mana kamu pergi sehari ni? Mummy dengan daddy call kamu off phone.Kamu tahu tak kami risau macam nak mati saja sebab kamu balik lambat.Tegur daddy dengan suara yang agak tegas,mummy dengan macik sum hanya membisukan diri.
Maafkan adek daddy,adek tiada tenaga hendak besoal jawab dengan daddy buat masa sekarang.Maafkan adek,adek naik dahulu.
Aku berlalu naik ke bilik dengan air mata yang jatuh.Seperti hujan membasahi bumi.
"ya allah,ampunkanlah dosa hamba,dosa kedua orang tua hamba dan dosa orang disekeliling hamba.Kuatkanlah hati hamba mu ini untuk terus kuat menghadapi segala ujian-ujian yang engkau berikan.Jika benar dia jodoh hamba mu ini,maka dekatkanlh hati kami berdua.Kalau bukan,maka jauhkanlah hati kami dari terus menyimpan perasaan sayang dan cinta.Sesungguhnya padaMu kami serahkan segalanya...aamin ya robbal alamin."
Selesai menunaikan suruhanNya.Aku terus memejamkan mata dan tidur dibuai mimpi .Merehatkan minda daripada terus memikirkan masalah yang membebankan fikiranku.
YOU ARE READING
Suamiku Cikgu Mualaf
General Fiction"erkk...ni Sir Wong Voo Tze kan ,cikgu dekat Sjk.c.Yuk Choi ?" "Yes,i'm and you are ?" "Omg teacher,long time not see ...hmm how dare you forget me,i'm Dayang Nurfaiza ur student at yuk choi .Are you remember ?" "ohh ya,i see ..i'm sorry Dayang" Pe...