Yanlış tesettür

75 2 0
                                    

Edepsizliğin adını "cesur giyim" koymuşlar. Çıplaklığı böyle pazarlıyorlar artık. Cesaretin edepsizlikle, arsızlıkla hiçbir ilgisi yok oysa ki! Durun bir dakika! Azıcık ilgisi var gibi... 

Çıplaklığın limitlerini zorlayarak sokakta erkekleri taciz ettikten sonra eve sağ salim varmak cesaret isteyen bir iş! :)

Şaka bir yana, yavrularımız çok çetin bir çağda büyüyorlar. Öyle ki, imanlı olmak, bunu ifade etmek çıplak elde köz tutmaktan daha zor. Yolda yürürken, alışverişte, okulda ve hatta arkadaş ortamlarında tesettürlü olduğunuz için kaçamak bakışların hedefi olmuşsunuzdur. Kendimizi ifade edemiyoruz galiba ama bugünkü konumuz bu değil!

Etrafımız tesettüre aykırı propagandalarla çevriliyken çocuklarımıza tesettürü nasıl sevdirebiliriz? Kız çocuklarına aldığımız oyuncak bebeklerin etek boyundan tutun da bilgisayar oyunlarındaki çıplak amazon kadınlara varıncaya kadar hayatın her alanında tesettürle uzaktan yakından alakası olmayan mesajlar var maalesef. "Küçük çocuk ne anlar oyuncak bebeğin etek boyundaki mesajdan" demeyin. Öncelikle şunda anlaşalım. Karakterimizin mimarisi küçük yaşlarla örülüyor değil mi? Bir çocuğun ileriki yaşlarda dört yaşına kadar yetiştiği ortamın desenlerine büründüğünü biliyoruz. Sürekli bağırılan, kavga edilen bir evde büyüyen çocuk, hırçın ve içine kapanık; sevilen, ilgi gören bir çocuğun ise özgüveni yüksek başarılı bir birey olduğunu söylesem kimsenin itiraz etmeyeceğini biliyorum. Birkaç tane çocuk psikolojisi kitabını zaplamanız yeterli. Ya da google amcaya sorun. :)

Bunlar uç örnekler olabilir ama bir de şunu deneyelim: Sürekli yapma, etme gibi negatif sözlerle engellenen bir çocuğun "şöyle yaparsan daha doğru olacağını zannediyorum anneciğim" diye hitap edilen bir yavruya göre hayata 1-0 yenik başladığını hepimiz biliyoruz. O zaman küçük yaşlarla verdiğimiz mesajların önemli olduğunu kimse inkar edemez. Söylemeye çalıştığım şey şu, hal ve hareketlerimizle verdiğimiz mesaj önemli.Tesettürlü olmasını istediğimiz yavrumuzun etrafını aykırı mesajlarla doldurarak karışık sinyaller vermemek lazım. Ha bir de kendiniz tesettüre riayet etmiyorken onlardan tesettürü sevmelerini bekleyemezsiniz.

Küçük yaştan itibaren kıyafet seçimi önemli

Tesettür gönül rızası ile olmalı. Buluğ çağına gelen çocuğunuzun kendi isteği ile örtünmesini istiyorsanız küçük yaştan itibarentesettüre yakın kıyafetler giydirmelisiniz. Küçük yaşta edinilen alışkanlıklar kalıcı olur. Lise yıllarına kadar dar pantolon ve askılı bluz giyen bir çocuğuntesettüre girmesi daha zordur. Öncelikle alışkanlıklarını kırması, çevresini ikna etmesi ve dışlanma korkularını yenmesi gerekir. Küçük yaştan itibaren tesettürlü yetişen bir çocuğun böyle dertleri olmaz.

Bir doğum gününde ona şahane bir eşarp hediye edin

Tesettürün müslüman bir kadının ayrılmaz bir parçası olduğunu anlatmak için ona minik bir sürpriz yapın. Eşarbın, tesettürün ve örtünmenin bir kadının onur ve izzetini korumak için hayırlı bir çaba olduğunu anlatın. Hediyenizi verirken tesettürlü olduğu için ahiret gününde Allah'u Teala'nın kendisine daha büyük, pırıl pırıl ve muazzam hediyeler vereceğini söyleyin.

Tesettüre girdiği gün için de ayrıca sürprizler hazırlayın. O günün hayatının en güzel günlerinden biri olduğunu hatırlamasını sağlayın. O gün evinizi süsleyip, akrabalarınızı da davet ederek tesettüre girmesinin ne kadar önemli olduğunu hissettirin.

Tesettüre girmenin bir vaz geçiş değil "onurlu ve pırıl pırıl bir tercih"olduğunu anlatın.

Onlara Hz. Fatıma'yı anlatın

Peygamber Efendimiz'in göz bebeği, canının içi, sevgili kızı Hz. Fatıma'dan ve onun güzel huylarından bahsedin. Cennet gençlerinin efendileri Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'in annesi, çok ağlayan, merhametli, cömert ve güzel Fatıma... Peygamber eşlerinin bile babasının ona olan sevgisini bildikleri için yardım istediği, babasının vefatının ardından yüzü bir daha hiç gülmeyen, güzeller güzeli Hz. Fatıma'nın yaşantısını çocuklarınıza anlatın ve onunla birlikte Hz. Hatice, Hz. Aişe ve diğer validelerimizin de tesettürlü olduklarından ve bunun Allah'ın bir emri olduğundan bahsedin.

İslami kişilikleri seven, onları kendine rol model alan bir çocuktesettüre daha sıkı sarılır.

Tesettürlü kişilerle arkadaş olmalarını teşvik edin

Tesettüre girmek isteyen çocuklarımızın karşılaştığı en büyük sorunlardan biridir dışlanma korkusu. Bunu yıkmak için yalnız olmadıklarını hissetmelerini sağlamak önemlidir. Arkadaşlarından destek almak endişelerini azaltacaktır. Bununla birlikte edepsiz, İslami ahlaktan nasibini almamış kişilerin kötü hasletlerinden korunmuş olacaklar ve tesettürü benimsemeleri kolaylaşacaktır.

Onları İslam bahçesinde yetiştirin

Kuran kursları ve camiler çocuklarımızın oyun alanı olmalı. Bu ortamlardan uzaklaşan çocuklartesettür konseptinden de uzaklaşır, ama onları İslami dersler veren kurslara yazdırmadan önce eğitmenlerin işinin ehli, çocukların halinden anlayan güler yüzü olduklarından emin olun. Kötü tecrübeler, kapanması zor psikolojik travmalara yol açabildiğinden çocuklarımızı emanet ettiğimiz kişilerin yöntemlerinden müsterih olmamız önemlidir.

Tesettür sadece örtünmekten ibaret değildir. Tesettür bir hayat tarzıdır. Haramdan, süpheli şeylerden ve nefsi ön planda tutmaktan bir kaçıştır. Çocuklarımıza tesettürlü olmanın pırıl pırıl bir hayata açılan kapı olduğunu anlatmak için kendimizin de tesettüre riayet etmemiz gerekir. Televizyondaki çıplak karakterleri yüceltip onlarından ardından göz yaşı dökerken, yaş gününde kızlarımıza marka bebeklerin makyaj setleri ile erkek arkadaşının maceralarını anlatan hediyeler alırken ne mesaj verdiğimizi düşünmemiz gerekir.

İslâm -din Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin