Ha!Assalamualaikum,apa kabo org wattpad?Sihat walafiat x?Ke ade yg sakit jiwa ke sakit hati ke sakit otak ke?Hahahaha..Ke ade sakit lain?
Ok,cer tgk balik tajuk tu.Eye.Korg agak aq nak ckp psl ape?Aq confirm!Mesti korg tak tau sbb korg bkn aq.Hahahahaha
*lawak hambar*Eh!Aq lupa lah nak ckp ape!Aduuhhhhhhhh!pikir balik pikir balik!
Ha!Aq ingt dah!Ehem³.Kaum Adam..Ape korg buat kalau korg nmpk kaum aq@Kaum Hawa?Ha ape²?Jwab².Korg pndg dia ke korg tgk tmpt lain or maybe korg tunduk? Spe yg tunduk or pndg tmpt lain tu,aq ucapkan jutaan terima kasih sbb dah tolong kitorg dpd dpt dosa.Sbb ape aq ckp camtu?Sebab,korg bygkn eh.Bila korg pndg kitorg,x kan lah x trlintas pape dlm hati tu kan³?Macam yg aq copy dlm entry yg lps.Ape laki tu ckp?Ha,tgk balik.Tapi tu yg upload gmbr je,ni yg dpn mata,face to face.Mustahil x de terdetik pape dlm hati.
#bergetar tulang rusuk
#calon isteri solehah
#bidadari syurga
n whatever else...kannn??Kalau korg x terdetik mcm tu,mubarakk aq ucapkan ADAM.Tapi buat yg terdetik tu,cpt² lah istighfar ye.Dosa weyh.Zina mata tu.Dan kami penyebab korg dpt dosa tu.Sedihh.Kami tahu yg sesetengah dpd kami ni miskin sikit,xcukup duit nak beli baju,kain tudung yg menutup aurat.Aasif sgt.Tapi,ade jgk yg sesetengah dpd kami ni dah tutup aurat,tapi still menggedik.Aasif dpd aq bagi pihak mereka ye ADAM.Tapi ADAM,kami mohon lah ye.Jgn lah korg lyn yg sesetengah dpd kami tu.Nnti dosa.Mcm ni lah.Aq tau,kalau korg nak kawin pun,mstilah korg nak crik yg sopan,tutup aurat kan.Sebab,yelah,korg nak ke tanggung dosa isteri korg yg miskin tu.Maaf ye bercakap mcm ni.Tapi tu fakta.Kan ADAM?Korg nak isteri yg x lyn lelaki,tapi,korg pun kenalah x lyn prmpuan,baru lah adil.So,gunakanlah 99 akal yg korg ade tu.Sbb 1 lagi tu nafsu.Kaum kami ni 1 akal je.Sbb tu lah Allah jadikan kaum korg utk pimpin kaum kami yg 99 nafsu ni.Ok Adam?Ok,kali ni utk my KAUM pulak.
Guysssss...Korg dh tau kan tutup aurat tu wajib.Dah x reti lagi ke nak tutup aurat betul²?Ke miskin sgt.Rasanye rmai yg kaya yg x tutup aurat.Tapi ada jgk org berada yg patuh syarak.Yg tu mmg aq tabikk sgt..Ok.Yg aq bebel pepanjang utk Kaum Adam tu,bukan utk diorg je tau.Korg pun sama je.Jaga pandangan.Tak payah nak murahkan senyuman korg tu sgt utk diorg.Faham?!Jalan pun x ya mcm x de tulang.Lagi satu,jalan tu x pyh nak mendada.Kau ingat kau sado?!Sado masuk neraka lahhh sana.Lagi satu syg² aq.Tudung tu bole x labuhkn tutup dada awakkss tu.Tolong ye.Ni aq nengok dh mcm tudung budak tadika dah korg pakai.Recycle ke pinjam?Ke saje?Tolong eh.Selalu alasan korg ape?Panas.Haah!Panas.Lagi Rimas.Ye betul.Rimas.Lagi?x de dah?Banyak lagi tu,aq tau.Banyakkkkkk sgt alasan korg kan nak masuk neraka.Tak paham aq.Kau panas?Panas lagi neraka tau.Sdgkan api kat dunia ni,ustaz aq ckp,baru bahang neraka je tau.Bahang neraka pun dah bole buat org rentung.Lagikan neraka.Kau ingt kau muda lagi,lama lagi nak mati?Weyh!Sedar lah diri sikit.Ajal maut di tangan Tuhan.Lagi pun,kau tu mnumpg je dkt dunia ni.Dunia ni sementara je tau.Ada budak kecik yg dah meninggal dunia.Ni membuktikan maut x kira umur.Tau?Kita x tau bila kita mati tau.So,selagi ada mse tu,cpt² lah bertaubat eh?Takut x smpt je.Aha!Lagi satu.Pasal lengan.Ermmm.Nak tya lagi.Aurat prmpuan dr mana sampai mana?Meh aq jwbkan.Seluruh tubuh bdn kecuali muka dan Tapak Tangan.Dia ade ckp x lengan tu dikecualikan.X kan?Ha!So,tutup lah weyh.Tutup!Ni aq tgk,kau post gmba,dgn tudung pendex,tudung tarik biar nmpk dahi kau tu luas,lpstu baju senseng,x pkai stokin,baju sndat,seluar...ketat...Aq x tau lah nak ckp ape dah lagi.Hanya mampu husnudzon jelah.Even kwn aq sndiri guys..Ha ha..Kadang sedih.Tapi sape lah aq kan.Kang aq ckp lebih,aq kena marah.Well,lumrah ah kan.So,satu aq mntk.Tolong lah berubah.Jgn sbb aq tau.Sebab Allah.Jgn jadik islam dlm ic je.X guna Rasulullah berjuang dulu kalau kau balas mcm tu.Faham?
Aq rasa aq dh terlbih tajuk ni.Hehehe..Oklah..Nanti kita smbg lagi.Assalamualaikum..Jgn lupa.Doakan aq tau utk SDKA.Fighting utk diri sndiri dn utk yg amik sdka.
YOU ARE READING
Coretan Rohani Si Kaca Mata
De TodoNak tau ape yg aq tulis dlm ni?Nak tau bacalahhh..Heheheh..Kalau ade yg non-muslim nak baca pun aq x kesah.Sudilah² baca ye.X seberapa pun.Semoga dgn bingkisan kecil yg aq tulis ni dpt bukak hati korg.Ok chaw..