1

1.3K 88 4
                                    

Hujan lebat yang membasahi bumi telah membuatkan tidur seorang namja yang bernama Jungkook  terganggu.Disebabkan itu,Jungkook  berasa mahu membasahkan tekaknya.Dia pun turun ke dapur untuk minum segelas air.Selepas itu Jungkook pun membasuh kembali gelas yang digunanya di sinki.

Sedang asyik dia membasuh gelas itu,tiba-tiba terdengar bunyi air dari kolamnya seperti memercik.

Jungkook: Bunyi apa tu?

Dia pun mengambil keputusan untuk ke kolam di luar.Semasa berada di depan kolamnya dia lihat tidak ada apa-apa di situ.

Jungkook pun kembali memasuki rumahnya. Tetapi langkahnya terhenti apabila terdengar suara air memercik seperti orang sedang berenang.Dia kembali menoleh dan seperti terkena renjatan elektrik dia terkejut apabila nampak seorang yeoja yang sedang memerhatikannya dari kolam tersebut.

Jungkook:A...a...awak s...si..si..apa?*gagap*

Yeoja:Hi!!!*senyum*

Jungkook semakin terkejut apabila sedar bahawa yeoja itu berenang bukan gunakan kaki nya malahan dia menggunakan ekor seperti ekor ikan.Tetapi yang pelik nya bagi Jungkook adalah kostum ikan yang dipakai yeoja itu seperti benar dan bukan tipu.Dia mengambil keputusan untuk bertanya kepada yeoja itu.

Jungkook:Awak!

Yeoja:Ye.

Jungkook: Cantik kostum awak.Tapi kenapa berenang dekat sini?

Yeoja:Saya tak tahu.Tiba-tiba saya ada dekat sini.

Jungkook: Awak tinggal dekat mana?Selesa ke pakai kostum tu masa berenang?Kenapa tak pakai kaki je.

Yeoja:Saya dari laut.Lagi satu,saya mana ada pakai kostum.Saya memang ada ekor.Saya mana ada kaki.

Jungkook:Habistu awak datang sini macam mana?

Yeoja:Itulah saya cakap tadi,saya tak tahu macam mana boleh ada dekat sini.

Jungkook: Sebentar,awak ni bukan manusia?

Yeoja:Ani.Saya manusia.Tapi saya separuh manusia separuh ikan.

Jungkook:Maksudnya?

Yeoja:Awak pernah dengar pasal ikan duyung?

Jungkook:Ikan duyung.Mermaid?

Yeoja: Mermaid?Mermaid tu apa?

Jungkook:Mermaid tu ikan duyunglah dalam bahasa inggeris.

Yeoja:Maaf.Saya tak tahu cakap bahasa inggeris.

Jungkook:Awak tak sejuk ke duduk tengah hujan ni?

Yeoja:Tak.Sebab saya dah biasa dengan air hujan.Tapi saya lapar.Hihihi...*ketawa*

Jungkook:Ye ke.Betulke awak ni bukan manusia seperti saya?

Yeoja:Nae.Tapi saya boleh berubah jadi manusia seperti awak bila tak kena air.

Jungkook:Jinjja?

Yeoja:Nae.

Jungkook:Tunggu kejap.

Jungkook berlalu masuk rumahnya untuk memanggil maidnya.

Jungkook:Ahjumma!Ahjumma!

Maid:Ye tuan.

Jungkook: Saya nak bagitahu ahjumma something.Tapi ahjumma jangan pula kena heart attack tau.

Maid:Baiklah tuan.

Jungkook: Ahjumma pernah dengar pasal ikan duyung?

Maid:Pernah.Wae tuan tanya?

Jungkook:Ahjumma mesti tak percaya yang ikan duyung sekarang ni ada dekat kolam renang di luar.

OMG!My Mermaid Best Friend (YUKOOK)[√]Where stories live. Discover now