Yuju:Saranghae.Yuju cintakan Jungkook.Kan Jungkook yang kata kalau di dalam diri kita timbul sebuah perasaan sayang terhadap orang yang kita sayang,maksudnya kita cintakan dia.
Jungkook:Ha!Be...betul.Pandai awak.
Yuju:Gomawo. Kalau saya cakap dekat ahjumma yang saya cintakan dia boleh?
Jungkook: Eh!Ani.Kalau dengan yeoja atau pun manusia yang umurnya lebih kurang seperti ahjumma,jangan cakap awak cintakan dia.Tapi,awak cakap yang awak sayangkan dia.
Yuju:Okey!Ahjumma!!! Yuju sayang ah.....*pergi dapur*
Jungkook hanya melihat kelibat Yuju pergi dari ruang tamu itu.
Jungkook:Jungkook kenapa dengan kau ni?Dia just cintakan kau sebagai chingu je.Yang kau macam anggap lebih dari tu kenapa?Ingat Jeon Jungkook,dia ikan duyung.Bukan manusia biasa macam kau.Kau tak boleh jatuh cinta dekat dia.*kata hati*
SKIP
Yuju dan Jungkook sedang makan malam di ruang makan.Jungkook berkehendak mahu bertanyakan suatu soalan yang lama dia ingin tanyakan.
Yuju:Awak!
Jungkook tidak sedar apabila Yuju sedang memanggilnya kerana dia asyik memikirkan soalan yang bakal ditanyanya kepada yeoja dihadapnnya itu.
Yuju:Awak!Jeon Jungkook!*lambai tangan depan muka Jungkook*Awak!*pukul bahu Jungkook*
Jungkook:Ah!Nae?
Yuju:Hihihi!Mianheyo sebab pukul bahu awak.
Jungkook:Oh!Ani gwaenchana.Awak cakap apa tadi?
Yuju:Saya panggil awak.Saya nak tanya apa awak nak cakap.Sebab awak kata nak cakap sesuatu dengan saya.Jadi,awak nak cakap apa?
Jungkook:Hmm....macam ni,awak kan ikan duyung dan bukan manusia biasa macam saya.
Yuju:Nae.Betultu.
Jungkook: So,awak tahu bila awak akan pulang semula ke tempat awak?
Yuju:Wae?Awak tak suka saya duduk dekat sini?Saya banyak menyusahkan awak ke?Kalau begitu,saya minta maaf sebab menyusahkan aw.....
Percakapan Yuju tidak dapat diteruskan kerana Jungkook meletakkan jarinya di bibir yeoja itu supaya menyuruh yeoja itu tidak meneruskan kata-kata nya.
Jungkook:*letak jari di bibir Yuju* Sshh...dengar apa saya cakap dulu.Saya bukan bermaksud nak halau awak.Saya hanya nak tanya saja.Sebenarnya,saya dan ahjumma sangat suka awak ada dekat sini.Dan hidup saya semakin hari semakin cerah bila awak datang.So,awak jangan salah sangka.Satu lagi,saya sudah anggap awak bestfriend forever saya dah.
Yuju:*pout*Mianhei.Saya tak dengar apa awak nak cakap dulu.*tunduk kepala*
Jungkook tersenyum melihat telatah comel Yuju pada waktu itu.
Jungkook:Gwaenchana.*usap rambut Yuju*
Yuju:Hmm...awak.
Jungkook: Hmm...
Yuju:Bestfriend tu apa?
Jungkook: Awak tak tahu?
Yuju:*geleng kepala*Saya tak pernah dengar perkataan tu.
Jungkook:Jadi awak nak tahu apa maksud “bestfriend"?
Yuju:*angguk*Nae.
Jungkook:Bestfriend ni sebenarnya kawan rapat dalam bahasa inggeris.Maksudnya pengeratan yang sangat rapat antara kita dengan chingu rapat kita yang saling sayang menyayangi sesama mereka.Hubungan ni terjalin apabila kita dapat lihat chingu silap chingu kita terhadap kita.Contoh yang selalu nampak adalah chingu kita tu akan sentiasa tolong kita dalam kesusahan dan kesenangan.Si,kalau Yuju nak cari bestfriend,cari chingu yang selalu tolong kita dalam kesenangan dan kesusahan.
YOU ARE READING
OMG!My Mermaid Best Friend (YUKOOK)[√]
RomanceFanfic ini mengisahkan Jungkook yang menjumpai seekor ikan duyung di kolam rumahnya.Kehadiran ikan duyung tersebut amat mengejutkan Jungkook.Nak tahu kesudahannya? You Must Read It Okay #Follow #Vote #Follow