02 Fall

5 1 0
                                    

Tamat sahaja waktu persekolahan,juniel mengatur langkah keluar dari kelas dan tibanya dia dilorong.Lengannya ditarik seorang masuk ke bilik kecil,mulutnya ditekup supaya tidak bersuara.

"First meet kita jung juniel"

Badan gadis itu mula menggeletar ketakutan,wajah orang itu tidak dapat dilihat dengan jelas kerana tempat itu terlalu gelap.

"Dah lama aku perhatikan kau dan sekarang kita dapat berjuma..Depan²"

Merasakan tubuh lelaki itu mula mengdekatinya,tangan kecil juniel menahan dada lelaki tersebut.

"Kenapa dengan cikgu taehyung kau ok tapi bila aku dekat sikit kau dah tolak"

Air matanya mula mengalir,dia tidak dapat meminta pertolongan kerana mulutnya masih lagi ditutup dengan tangan lebar lelaki itu.

Chanyeol mendekatkan wajahnya dileher juniel dan menghidu wangian yang ada di lehernya,sedaya upaya juniel cuba meloloskan dirinya tapi tidak berjaya.

"Kali ni aku akan lepaskan kau tapi ingat..Kau rapat lagi dengan cikgu taehyung siap kau"

Tubuh kecil juniel dilepaskan dan gadis itu terus merlari keluar dari bilik tersebut,chanyeol tersenyum sinis melihat wajah takut juniel tadi.

Sepantas yang mungkin juniel berlari kerana masih takut dan tidak sengaja dia terlanggar tubuh seorang,juniel terjatuh dilantai dan memegang kakinya yang sakit.

"Juniel?Kenapa lari ni?"

Tersentak juniel apabila mendengar suara yang amat dia kenali,perlahan wajahnya memandang lelaki di depan.

Taehyung melutut di depan juniel dan memandang wajah gadis itu yang seperti takut,matanya mula tertumpu pada lututnya yang merah.

"Lutut awak luke,biar saya.."

"Takpe cikgu,saya ok.."

Dia terus bangkit dari jatuh dan berjalan ke luar pagar sekolah,walaupun terasa amat sakit tapi juniel tetap paksa kakinya itu berjalan dengan elok.

Sampai sahaja di depan rumah sederhana kecil milik yoni ahjuma,dia menutup pagar rumah dan menghampiri pintu utama.

Juniel melihat tiada siapa di dalam rumah,mungkin yoni ahjuma masih belom balik kerja.Tubuhnya disandarkan di sofa dan dia melihat lututnya yang merah tadi,keluhan berat dilepaskan.

Melihat jam sudah pun pukul 3:00 petang dan itu adalah waktu juniel harus bekerja di cafe,tanpa buang masa dia masuk ke dalam bilik untuk bersiap.

°°°°

Taehyung melabuhkan punggung di sofa kulit rumahnya,rimot tv dicapai dan mula menonton siaran yang ada pada petang itu.

Pn.kim turun dari tangga dan menghampiri taehyung yang sedang menonton tv diruang tamu,pn.kim mengambil tempat bersebelahan anak lelakinya.

"Tae.."

"em,wae eomma"

"Umur kamu dah 25 tahun,kamu tak nak kawin ke"

"Kenapa eomma tiba² cakap pasal ni?"

"Bukan apa..Eomma dengan appa kamu teringin nak tengok kamu berumah tangga,eomma pun nak main dengan budak kecik"

"Tae tak terfikir lagi lah eomma..Jodoh takde lagi"

"Kalau macam tu apa kata eomma carikan kamu jodoh,kamu nak?"

"Ish eomma ni,tae tak nak"

"Habis tu bilanya eomma nak dapat cucu?"

"Nanti lah tae pikirkan"

"Eomma tak kesah kamu nak kawin dengan siapa tapi asalkan isteri kamu boleh bagi eomma cucu"

"Iyelah eomma"

Pn.kim tersenyum suka,dia mengharapkan taehyung akan berkahwin dengan cepat.

°°°°

Selesai meletakkan pinggan kotor didapur,seorang pekerja di cafe itu memanggil juniel.

"Amik order dekat pelanggan baru sampai tu"

Juniel hanya menurut dan menghampiri pelanggan yang diberi tahu rakan sekerjanya tadi,sampai sahaja di meja tersebut dia mengambil pesanan.

"Bagi saya chiken burger dengan chocacola"

Lelaki itu memalingkan wajahnya ke arah juniel dan mula terkejut,gadis itu juga turut terkejut.

"Juniel?"

"C..cc..cikgu taehyung"

Semoga korang enjoy reading chapter ni,comment kalau rasa ada kurang atau bosan.

Thanks vote💕

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 26, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LONELY | KTHWhere stories live. Discover now