Bab 3

54 2 0
                                    

Qilla Pov

Hmm malam ni ada tetamu yang nak datang mummy kata kena pakai baju cantik2 .. Yang ni lah paling aku tak suka aku bukannya suka sangat bila orang datang rumah and aku kena berlagak baik .. hmm .. aku mengerling jam dinding di bilik aku .. Oh my Goat dh lambat sangat nak siap .. aku terus mengambil baju yang baru dibeli mummy .. seusai memakai baju aq terus ke almari solek dan mengambil bedak bayi ye memang aku pakai bedak bby sbb kulit aku memang dah putih kemerahan dan tak perlu memakai pemerah pipi seperti gadis yang lain aku terus mengambil kylie lipstik dan calit siket ke bibir aku .. and DONE !! Perfect !! Kataku sambil mengibas rambut membuat gaya budak hot .. ghaghaghagha ..

Aku terus menurun ke bawah dan aku ternampak seorang jejaka dan seorang pasangan hishh korg nie mestilah mak bapak diorg tu pon tak tau 😏..

Aq menegur jejaka itu '' Hello encik '' aq menayangkan senyum manis ku dan membuat wink .. kata mummy aku kena buat baik dan berlagak baik depan tetamu walau buruk mane pon perangai kita .. sbb dpt membantu mengubah perangai buruk .. ceramahku sendiri di dalam hati .. actually aku malas nak tunjuk baik sebab aku bukan talam dua muka 😌😽..

Tiba2 jejaka itu memusingkan badan dia dan menjawab '' Hello .. Long time no see , darling 😏 '' katanya seraya mengeyitkan matanya ..

Saat itu aku rasa macam nak mati 😭 sebab lelaki tulah yang paling aku benci  iaitu DANISH A.K.A BUDAK GATAL ..  Apa kena mengena dia , mak bapak die ngan my parents 😒..

Tiba tiba mummy aku berkata '' Udah udah lah tu berborak ngan bakal suami awak .. meh jom makan ajak your future husband sayang 😉 '' kata mummy

Saat itu aku rase macam nak menjerit je .. '' Apakah ?? 😑😑 ''

Danish terus memegang tanganku dan memimpinku di meja makan .. saat dia meleraikan tangannya dengan ku aku rasa macam tak nak lepaskan sebab aku rase selesa .. kkkk aku kena kuat aku kena jadi arrogant sbb lelaki dulu dah buat aku jadi macam ni and aku takkan ubah  perangai aku macam nie ..

Seusai makan my parents and Danish parents meminta aku dan danish duduk dahulu kerana ada sesuatu yang nak dibincangkan ..

Tiba tiba

Papa aku berkata '' errm ada apa apa ke yang nak dibincang ''

Dan papa Danish menjawab '' Kami datang nie nak memetik bunga di taman ''

Lepastu mama memandangku dan menbalas '' Elok sangatlah tu kami terima .. Bila nak ? Kalau boleh secepat mungkin ye ..

Aq tak tahu apa itu 'memetik bunga ditaman'  lantas menjawab " eloklah tu kalau boleh cepatkan sebab abang saye Johan nie suka sangat usik saye '' diorang mengerutkan dahinya dan johan abangku pula menjawab ..

'' Oii bengap !! Kau tak faham ke apa tu ' memetik bunga ditaman ' tu maksudnya nak melamar seorang gadis '' dia menjawab lantas tersenyum sinis 😏.. aku terus menjawab

'' Mummy  !! Apa benda semua ni !! Qilla tak nak lah  '' perangai baik aku tolak ketepi sebb aku dah tak tahan sangat ada ke patut mummy suruh aku kahwin ngan laki gatal cemtu 😑..
'' Irsyad Danish !! We need to talk '' kataku sambil menarik tangan danish
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Danish POV

Aku hanya mengikutnya dari belakang  sambil membuat riak muka tak tahu apa2

'' Apa yang kau dah buat ?! Kau dh hancurkan aku punya kehidupan ! Kata gadis arrogant .. walaupon aku dah tahu nama perempuan tu aku tetap panggil dia gadis arrogant .. walaupon muka dia menahan marah .. aku tengok lagi cantik lagi ada 😋..

'' Saya tak buat apa apa '' kataku sanbil membuat riak muka yang tak bersalah 😌 .. hmm baru kau tahu langit tu rendah ke tinggi .. aku baru kenal dengan dia 1 hari but hati aku dah dicuri oleh dia .. lagi lagi aku dapat tahu yang parents dia dah kenal ngan parents aku lagi lah aku tak biarkan dia .. aku nak bernikah dengan dia secepat nungkin .. huishh sabar lh danish kau ni pon satu gelojoh sangat 😒..

'' Ok aku terima lamaran kau untuk jadi isteri aku but aku akan buat kau menyesal sebab terima aku jadi isteri kau !! '' kata katanya membuat aku tercabar sebagai seorang lelaki ..

Aku lantas menjawab '' Okey ''

'' Okay just wait and see yaa '' perempuan itu lantas masuk ke rumah dan terus masuk ke bilik ..

Keesokan harinya

''Maaaaa... Danish ingat nak percepatkan perkahwinan '' kataku membuat suara manje  sampai author pon dah muntah hijo 😂😂 ..

'' Hurrm kalau camtu bila ? ''

Mataku bersinar sinar lantas menjawab '' 2 minggu akan datang bleh ? ''

'' Ok nnti mama cakap kat Mummy Qilla .. kena minta persetujuan dari belah perempuan dulu '' kata mama lalu mengusap rambut ku perlahan lahan .. dari dulu memang aku manja ngan mama .. mamalah jadi pendengar setiaku , papa? Papa asyik kerja je 😞 .. kadang kadang sampai boleh jadi pergaduhan disebabkan asyik kerja je 😂.. but sokay aku akan kahwin tak lama lagi .. dan mulakan hidup baru dengan Qiella my princess .. btw korg jangan ingat aku tk kerja dah nak kahwin hello ? Aq dah kerja 2 hari lepas ..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hai guys seperti yang dinanjikan oleh author .. nah author bagi dekat korang 😊.. harap korang suka ..

Hihihihihi walaupon dh 28 hb tapi tetap malam kan .. maafkan author ye author takda idea .. lagipon author tengah sakit so harini author habiskan banyak masa dengan tengok tv n berehat .. thats y jadi camni .. hmm korang vote pls .. yang vote tu thx banyak banyak sampai tak cukup jari hengko 😝.. korang habis baca kan ada yg akhir tu alang alang tekanlah bintang tu .. hmm ok lah bye my sayang semua 😋

882 words only 😭😭

Love You Cik ArrogantWhere stories live. Discover now