{ Chapter 12 }

113 19 5
                                    


"GOEDEMORGEN LO- oh" Julie blijft in de deuropening staan met haar armen over elkaar en een grijns op haar gezicht. Ik kreun en houd Enzo wat steviger vast. Wacht wat. Meteen schiet ik overeind waardoor ik duizelig word. We lagen allebei half over de grens van kussens heen. Julie knipoogt en verdwijnt dan weer de kamer uit. Enzo, die nog steeds slaapt en hier dus niks van gemerkt heeft. Met een zucht stap ik het bed uit. "We hebben nog een half uur" roept Jeremy naar boven. Ik pak mijn kleding uit de koffer en kijk dan Enzo aan, die nog steeds met een arm wijd op zijn rug ligt te slapen. "Enzo" zeg ik. Geen reactie. Ik pak een kussen en gooi die naar hem toe. "ENZO" "Wat?" vraagt hij slaperig. "We hebben nog een half uur"

"Ik voel me nu echt net een youtuber" zegt Julie die de camera van Harm vast heeft en aan het vloggen is. Ze zet een kakstem op en loopt naar de grote spiegel. "Dit is mijn outfit of the day" ze begint dingen uit de leggen en ik loop achter haar langs om mijn jas en sjaal te pakken. "Lisa show je outfit ook eens!" zegt ze lachend. Ik ga voor de spiegel staan en strike a pose. "Een zwarte broek met heel veel gaten, een slytherin quidditch trui, mooie schoenen en sokken en het belangrijkste. NEWT SCAMANDERS JAS" zeg ik melig en draai een rondje met mijn lange blauwe jas. Ik gooi mijn zwadderich sjaal over mijn schouders en pak mijn muts van de bovenste plank. Ik pak mijn telefoon uit mijn zak en zwaai mijn rugzak over mijn schouder. 

Me : Goodmorning!

"Ready?" vraagt Jeremy die zijn arm om Roos haar schouders heeft en opent de deur. Meteen glimlach ik breed als ik de dikke laag sneeuw op de grond zie liggen. Ik spring naar buiten en ren een rondje. 

Ik geef mijn ticket aan de man achter de balie en loop dan naar binnen. Ik blaas in mijn handen en wrijf ze over elkaar om ze warm te houden. "Handschoenen vergeten?" vraagt Enzo. Ik knik. Hij trekt zijn handschoenen uit en geeft ze aan mij. "hier" "Oh, nee nee nee dat hoeft niet" zeg ik. Enzo pakt mijn handen waardoor ik bloos. "Jawel! Je handen zijn zowat bevroren joh!" hij schuift zijn handschoenen, die veel te groot zijn voor mij, over mijn handen. "Uh, thanks" zeg ik snel en versnel mijn loopje om Julie te joinen. Ze kijkt naar mijn handen en dan naar mij, met een grijns. "Shut it" waarschuw ik haar fluisterend. 

Secret Santa - TextingWhere stories live. Discover now