Gido staart in de richting van Octavia en haar broer. Bellamy heeft Octavia stevig bij haar arm vast en lijkt een strenge preek te geven aan haar. "Wat zou er zijn?" Mompelt Gido. "Geen idee, maar dat zijn niet onze zaken, hè." Gido schud zijn hoofd. "Heb je je bed al opgemaakt?" Vraag ik. "Nee, laten we dat gaan doen." We lopen samen de tent binnen. We pakken onze rugtas en halen het matje en onze slaapzak eruit.
We worden onderbroken door luid geschreeuw vanaf de andere kant van het kamp. Ik kijk Gido geschrokken aan en kruip zo snel als ik kan de tent uit. Ik stribbel overeind en kijk zoekend om me heen. Iedereen heeft het geschreeuw blijkbaar gehoord, want net als ik is iedereen druk om zich heen aan het kijken. "Ik ga kijken waar het vandaan kwam." Zeg ik en ik wil weg rennen, maar Gido pakt mijn arm vast. "Nee! Roos! Dat is gevaarlijk!" Ik bevrijd mezelf van Gido's arm. "Misschien hebben ze ons nodig Gido, we moeten gaan kijken!"
Ik begin te rennen en zie dat Gido me volgt. Het geschreeuw houd opeens op. "Huh?" Ik hou op met rennen en hou Gido tegen. "Het is opgehouden." Ik ben muisstil, maar ik hoor niks. Er klopt iets niet, ik voel het. Ik loop langzaam verder, naar waar we het geschreeuw vandaan hoorde komen.
Langzaam lopen we om het ruimteschip heen, naar de achterkant ervan. Er liggen houten palen en een zeil op de grond, het lijkt of er een tent is ingestort. Of gesloopt. "H... help..p m..me." Hoor ik achter de ingestorte tent uitkomen. "Hallo?!" Roep ik. Ik ren naar de tent toe en schrik me dood van een meisje dat op de grond ligt, gewond.
Haar arm en haar zij bloeden. Als ik dichterbij kom en bij haar neer kniel zie ik pas wie het is. "Octavia?! Wat is er gebeurd?! Gaat het? We moeten je verzorgen!" Octavia kijkt me glazig aan. "Roos..." Octavia's stem klinkt zacht en trillerig. "Gido! We moeten haar helpen! Kom, help me haar tillen!" Ik draai me met een ruk om en kijk Gido aan. Hij staat stokstijf stil naar iets in het bos te kijken. Langzaam kijk ik ook in de richting waar Gido heen kijkt. "Holy. Shit."
JE LEEST
The Return [✔️]
PrzygodoweEen jaar geleden was het dat Roos naar de ruimte was gegaan, met veel andere mensen. Er brak een apocalyps uit op aarde, daarom vluchtte deze mensen naar de ruimte. De zuurstof en voorraden in het ruimtestation genaamd 'De Ark' raakt langzaam op. Om...