Hitler başa gelmiş, Alman halkı uykuya dalmıştı , 11 yıllık uyku ... "Öldüren karizma" gerçekten de öldürecekti. Erich Gottlieb 28 yaşında ateşlenmeye hazır tüfek gibi bir gençti. Nazilerin en iyi ajanıydı. Hatta Avusturya'nın ve Bohemya' alındığı zaman İngiliz dosyalarını değiştirdiği söyleniyordu.
Ve bu genç fişek de Hitler'in propagandasındaydı. Hatta Hitler'in SS komutanı Heinrich Himmler'in en iyi adamıydı. Hitler de , Himmler de bu adamın değerini biliyorlardı. Bu adam Almanca harici İngilizce biliyordu. Hitler bu genç üzerine planlar yapıyordu. Bunun üzerine ona Lehçe ve Fransızca dersleri aldırıyordu. Biraz bu genç Erich Gottlieb'e bakalım. Annesi ve babasını 1. Dünya Savaşı'nda kaybetmişti. Onu 17 yaşına kadar dedesi yetiştirdi. Sonra da askerlik ...
Ajanlığa geçerken rütbesi Berlin 1. Ordu'da onbaşıydı. Bundan dolayı kaybedecek birşeyi yok. Dedesine ne oldu derseniz , adamcağız Berlin kışında 'soğukta donarak ölmüştü.
Ajan Gottlieb Lehçe'yi neden öğrendiğini (ya da Fransızca'yı) biliyordu. Olası 2.Dünya Savaşı için Hitler'in ilk saldıracağı ülkeler Fransa ve Polonya olabilirdi. Belki de olmayabilirdi. Bu ona göre bir komplo teorisiydi. Ama bilmiyordu ki bu komplo teorisi gerçek olacak...
******
Yıl 1938'e dayanmış , Avusturya ve Çekoslovakya ilhak olmuş, hatta Hitler Viyana ve Prag'a bile gitmişti. İngiltere ve Fransa'ya kafa tutuyordu. Erich Gottlieb 32 yaşında, hala patlamaya hazır bir bomba gibiydi. Kendisine göre 60 yaşına kadar böyle olacaktı. Ama Almanya'nın yanlış adamı seçtiğini düşünmüyor değildi. Kendisi de bu seçimi yapmıştı . Ama yanlışsa ne yapılacaktı? Hitler faşist miydi, milliyetçi mi ? Ya da o inçe çizgi de duran birisi miydi ? Büyük Almanya hayalı bir saçmalık mıydı? Olamazdı, Almanya'nın %90'ı bu düş karşısında bir deliye uymuş olamazdı. Himmler Erich'ın üzerine çok düşüyor, ona ilgi gösteriyordu. Gizli görevler onu bekliyordu. Ama hangi ülke, hangi devlet başkanı ? Öldürecek miydi döküman mı değiştirecekti , yoksa sabotaj mı? Ama en önemlisi ne zamandı?