22:23 fear

26 0 0
                                    

khamis, 14 julai 2016.

DAHYUN's POV

as it wasn't like i expected, baek cakap dia nak end it right here. aku bukanlah nak nangis pasal lelaki ni biadab taw, cumanya aku just not expect semua ni. aku ingatkan nak kejutkan dia dengan keputusan aku yang agak mengembirakan ni. ye yelah gembira, when act aku je yang over sangat tetiba ngan keputusan aku ni. entah, tiba tiba aku diam. diam membisu, malu kot sebab dah nangis. aku dah malukan diri aku! mungkin ini balasan kat aku kot, dulu dia nak ajak kawin kemain lagi nak rasa life muda-muda ni. see, apa dah jadi. ha, nasib kaulah dahyun. senyum ajelah dahyun.

ok i dah merapu banyak, sekarang i dont know macam mana nak start conver kitorang berdua ni sekarang ni.

"Dahyun?" baekhyun yang akhirnya memulakan perbicaraan selepas sekian lama kami berdua membisu.

"Ahhh yeee?!" aku berpura-pura tak sedar dengan perjumpaan kami yang agak AK WA R D ni ahhh!

"is it ok?" baekhyun bertanya.

"what? ok apa, i ok. kau ok?" aku cuba stedi, hah memalukan! salah timing betul.

"im sorry" dia meminta maaf.

"takpa, move on. mungkin silap aku kan dulu, beria ria nak tolak. sekarang aku beria ria nak kawin, aku ditolak. aku mungkin lagi suka push dari pull kot" aku cuba kawal.

"hahahahahah, ok je you ni. sempoi. ikutkan hati, menyesalnya lah i lepaskan you" baekhyun tiba tiba membuatkan aku seperti. haihhh susah aku nak explain perasaan aku yang bercampur aduk sekarang ni.

"but, can i ask... why?" aku hairan kenapa dia bertinda sedemikian.

"jangan pulak dahyun ingat baek, nak end up here sebab baek dah jumpa yang lebih baik. i got my own problem, baek rasa you deserve someone better. baek ni bukannya baik mana" baekhyun mengexplain.

aku angguk, even sakit hati ini sukar diucapkan. aku kena tabah, nangis sebab lelaki? homaigad, so not my style.

dan kami pun melambai satu sama lain. dia kekiri, aku kekanan.

"bye byun baekhyun, i will always love you. remember if you turn back, i will always be there" jiwang siaaa aku.

perlahan lahan kami pergi, sehinggakan tidak menampakan bayangan memasing.

hujan lebat tiba-tiba sahaja turun. fuh, hampir tak nampak aku jalan, tapi aku dah biasa dah, sebab kalau aku date ngan baek pun memang aku yang biasa drive kalau hujan. sebab dia tu penakut! kononnyelah kabur tak nampak jalan, rindu!

tak lama selepas tu, aku belum sampai rumah lagi. traffic jam. dahlah hujan lebat, jam lagi.

tiba tiba telifon bimbit aku berbunyi.

ok siapa pulak lah nak call aku masa masa hujan sejuk acanni.

tertera nama "baekhyun ❤️" di kaca telifon bimbit ku. hah, nampak sangat dia ni mintak aku tukar nama dia dalam kontek aku ni jadi "ex namja chinggu 💋" camtu?!

dah dahlah membebel tu dahyun, angkat je kol tu!

aku terus mengangkat telifon.

"yabu..... what?!!!!!"

[SU] EXCHANGEWhere stories live. Discover now