Hoofdstuk 5 Over

16 1 0
                                    

Ik word wakker van mijn natte kussen. Ik ga er met mijn hand overheen en herinner me dat ik me gister in slaap heb gehuild. Waarom is er geen handleiding voor hoe je alles moet doen in het leven?! Geïrriteerd sta ik op en loop naar m'n kast en trek m'n jogging broek eruit. Pak een zwart T-shirtje en leg dat op m'n bed. Als ik na een kwartier m'n haar nog steeds niet een beetje normaal kan krijgen besluit ik een beanie op te doen met de tekst "bad hair day" ik doe de rest van m'n kleren aan en loop vervolgens naar beneden.

M'n moeder zit al met Laila aan de ontbijt tafel maar van Jeremy is niks te bekennen. Om eerlijk te zijn ben ik daar blij mee want Jer is s' ochtends een fucking klootzak. De rest van de dag ook daar niet van, maar s' ochtends het meest. Ik smeer een broodje met pindakaas en werk het naar binnen. Net op het moment dat ik door wil slikken hoor ik een toeter. Zoals je al kan raden. Ja de toeter van Tyler zijn auto. Verdomme denk ik in mezelf, waarom haalt hij Becca niet op? Zij staat vast met smart te wachten tot hij haar komt ophalen in z'n rijke mensen auto. Eigenlijks hoop ik dat hij haar er mee omver rijd, niet dat ze dood is ofzo gewoon beide der benen gebroken. Het punt is alleen dat ze eigenlijks best goed bij elkaar passen.. ik begin bijna weer te janken als hij nog een keer Toetert.

Ik loop naar buiten en kijk hem aan. "Hoi" zeg ik droog, hij fronst. Waarom fronst hij? Ik zei toch gewoon hoi? Jezus. Ik loop weer naar binnen wanneer ik hem hoor "Hoi" ik draai me om en kijk hem aan. "Ga je mee?" ik sta op het op het punt van kotsen want ik walg zo van hem op dit moment, voor een seconde overweeg ik om hem onder te kotsen maar besluit dan het toch maar niet te doen. "Nee" "Hoezo niet?" ik begin te lachen "Waarom ben je hier bij mij en niet bij Becca?" Hij kijkt verward naar me"'Becca?" "Ja je vind haar toch zo leuk? Of niet dan" hij krabt achter zijn nek en dan besef ik dat het over is tussen ons, misschien een overhaaste beslissing. Ik weet bijna wel zeker dat dat zo is. Maar als hij echt van me hield had hij niet eens getwijfeld en meteen nee gezegd. Ik ben verdomme geen stuk speelgoed waar je mee kan spelen. "Wij zijn over Tyler" zijn mond valt open van verbazing "Nien..."ik begin boos te worden "Nee niks Nien! Ga maar naar je nieuwe vriendin in je veels te dure auto" hij kijkt me aan en loopt dan naar zijn auto. Voordat hij in zijn auto stapt steek ik m'n middelvinger op. Hij zegt niks meer stapt z'n auto in en rijd weg. Fuck fuck fuck! fucking klootzak! ik doe de deur dicht en zak tegen de muur. Het kan me op dat moment even niet meer schelen dat ik over vijf minuten in het biologielokaal van meneer Straatsen moet zijn. Ik begin te huilen. Heel hard te huilen.

Ik meld me ziek voor de rest van de dag en ga naar de supermarkt. Bij de supermarkt koop ik de grootste bak chocolade ijs die ik kan vinden. Op m'n weg naar de kassa knalt iemand tegen me op. "Sorry!" Ik kijk op en kijk recht in de ogen van Ben. M'n EX! "Ben?" Hij kijkt me aan en herkent me dan.
"Nienke?" Ik knik langzaam "wat doe jij hier?!" hij kijkt om zich heen, alsof hij de reden dat hij hier is in de pakken hagelslag kan vinden. "Ik ben terug verhuisd naar hier"mijn mond viel open van verbazing. Hij had het uitgemaakt omdat hij ging verhuizen en geen lange afstand relatie wou. En nu is hij weer terug? god ik zou hem een klootzak moeten vinden op het moment, maar m'n hersenen staan het niet toe.

Doordat ik zo schrok had ik helemaal niet door dat hij er echt goddelijk uit ziet. Ik bekeek hem van top tot teen, hij volgde mijn blik en ik voelde het bloed naar m'n wangen stijgen. "Kan je het zien?" Ik knikte en begon daarna heel hard nee te schudden wat er echt absoluut idioot uitzag. Hij begon te grinniken en ik lachte een klein beetje. 'Ben je hier met je ouders?' Hij schudde van niet "Gewoon..alleen" hij leek te aarzelen, maar keek toen weer neutraal. "Oke leuk".Nienke what the F!? "oke leuk" hoe dom kun je zijn man sjeezus.

Hij keek naar m'n chocolade ijs dat  verspreid lag over de grond. 'Uhm..ik denk dat ik je een bak ijs verschuldigd ben' ik begon te grinniken, "Ja dat denk ik ook ja" hij wreef met zijn hand achter zijn nek. Want het was natuurlijk helemaal niet ongemakkelijk dat we elkaar tegen komen en dan niet weten waar we het over moeten hebben aangezien we elkaars exen zijn. Helemaal niet. "Uhm je hebt m'n nummer toch nog?"Ik knikte "Goed dan app je me maar wanneer je die bak ijs wilt op eten" wait waaaaaat? Bedoelde hij dat als, we eten het samen op of bedoelde hij het als ik koop er een voor je en ik kijk hoe jij het opeet. "Oke" hij gaf me een knuffel, ik knuffelde hem terug en zei gedag. Hij liep naar de kassa en ik de winkel uit, we zwaaiden nog snel en toen stapte ik op de fiets. Op weg naar huis, ik kon niet beseffen wat er zojuist gebeurd was. Was ik echt Ben tegen gekomen en heeft hij mij een bak chocolade ijs beloofd? Te unreal.

Maar toen besefte ik iets.

Ik ben back bitches.

Jaa nieuw hoofdstukkie! Hoop dat jullie het leuk vinden. Laat me weten wat je ervan vind xx

That Damn Smile.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu