DI RUMAH
Iz...Bangun cepat nanti lambat pegi sekolah.Kata ibu sambil mengoncang2kan badanku.
"Ala mak awal lagi relax lah.5 minit mak...Balasku sambil menarik selimut ke tubuhku semula."Awal ape nye iz dah pukul 6.30 pagi dah."Haa apa mak?? 6.30 pagi?? haishhh...Kenapa tak kejut orang awal-awal.Nanti lambat orang jugak yang kena denda,dah lah harini first day sekolah.Bebel ku sambil berlari masuk ke dalam bilik air."Ishh!! Bertuah punya anak,emak sampai dah kering air liur ni kejutkan kamu tadi.Ni salahkan mak pulak.Balas emak dengan mimik muke tidak puas hati.
BEBERAPA MINIT KEMUDIAN...
TEPAT PUKUL 7.00 PAGI...
Selepas selesai memakai tudung sekolah, aku pun mencapai beg galas yang berada di hujung katil lalu menuruni satu persatu anak tangga untuk ke meja makan.
"Iz tumpang kak ana tau hari ni, jimat sikit duet mak kan..hehe "kataku tersengeh2."Elehh dah bangun lambat tu lambat je lah saje je nak cover.Kalau aku cakap tak boleh macam mana" Balas kak ana sambil menjelir lidah ke arahku."Emak tengok kak ana ni"
"Ishh!kamu berdua ni.. dah2 jangan bergaduh..cepat makan nanti lambat pulak pergi sekolah" kata emak tegas.DI PAGAR SMK SRI KANDi
Tiba di depan pagar sekolah. Langkah ku diteruskan menuju ke sebuah pondok yang berhampiran dengan tapak perhimpunan. Sedang aku leka membelek buku, kedengaran seseorang di hadapanku lalu menyapa,"Hai Assalamualaikum Boleh aku duduk?Soalnya sambil tersenyum."Hai Walaikumsalm. Boleh je..duduk lah..Nama aku Ezaty nabella.Panggil iz je.Ko pulak."Ouh.. cantik namanya sama cantik dengan tuan punya nama... hehe.Aku Irdina Safira. Panggil Ir je."Ramahnya. "Hahaha.Ko ni tak delah ko pun ape kurangnya.
Dalam kami sedang rancak berbual tiba-tiba.."Oit Iz dah sombong erk? Mentang2 lah dah ade kawan baru.Ko dah lupe dah kawan lama ko ni.kata Syukin (kawan lama)sambil membuat muke sedih."Hahaha.ko ni ke! Mana ade lahh.Ko always kawan aku lah.Eleh cakap orang ko pun ape kurangnya tiga orang sekali gus .Tak nak kenalkan kat aku ke? Balasku sambil ketawa.
"Ermm yelahh ko menang aku kalah...Oklah aku nak kenal kan lah ni,yang hitam manis tepi tiang tu nama die Nurul Syafika khaisara. Yang pakai spek mata, cuby2 sikit tu pulak Puteri suhada and Hujung sekali tu yang duk tersengeh2 macam kerang busuk tu pulak Batrisya damia.Depa semua baya2 kita je."Balasnya sambil memuncungkan mulut tanda protes.
"Alooo ko merajuk ke beb??.Chill lah.Apa barang merajuk tak cute lah macam ni.Ok2 sory..." Pujuk ku sambil membuat gaya meminta maaf. "Okk...sebbaek ko kata aku cute kalau tak tiada maaf buatmu kawan.hehe...Ok yang sebelah ko tu sapa pulak.Tak nak kenalkan ke."
"Haha.Amboi...Ok3 let me introduce ya...Ni Irdina Safira..Ir ni Syukin.Panggil syuk je ataupun busyuk...haha.Aku pulak Ezaty Nabella. Panggil iz je.Nice to meet all of u .Hope we will be in the same class soon " Kataku sambil memecahkan ketawa mereka.
KRIK!! KRIKK!!
PUKUL 7.20 PAGI
*Bunyi loceng menandakan semua pelajar mesti beratur di tapak perhimpunan dengan kadar segera*
"Korang kita pun kena beratur jugak ke? Kita kan new student? Soalku kepada rakan -rakanku. "Aku rasa tak lah.Tak silap aku Cikgu Firdaus cakap semalam semua budak form one terus pergi ke dewan sekolah"Jawab isya."Ouh mana ko tahu?""Aku kan budak asrama.Semalam ada orientasi untuk pelajar asrama. Tu yang aku tahu.Betul tak syuk, Pika, Ada?""Betul3!!"jawab mereka serentak."Ok kalau macam tu jom lah kita pergi dewan "Kataku lalu melangkah menuju ke dewan sekolah.
YOU ARE READING
OMG!!!CINTA AKU CUMA SEBELAH TANGAN!!
FantasyKehidupan Izz terseksa apabila dirinya mula naik ke bangku sekolah menengah.Hidupnya serta merta menjadi kosong dan gelap gelita, seperti tiada makna lagi untuk dirinya hidup.Selepas satu kejadian yang tak diingini berlaku ,semua rakan2nya mula me...