Lima

112 8 0
                                    

                    "Ain!!!sini!!!"-Qiela.Qiela melambaikan tangannya kearah Ain."Qiela..
Fariesha Aqiela..!!"-Iman.Iman menjerit nama Qiela membuatkan Qiela berasa terkejut apabila nama dia dipanggil. Almaklumlah dah lah panggil nama anak orang full name pulak tu."Ha nak apa Iman tiba-tiba panggil orang dengan full name lak tu.."-Qiela.Iman yang berada disebelah sedang tercungap-cungap akibat berlari ke menuju ke Qiela."Haha tak dek apa saja nak balik sekali dengan korang boleh?"-Iman.Dari sekolah nak ke rumah Ain dan Qiela tidak jauh oleh kerana itu Iman mengikuti Qiela dan Ain. Ain dan Iman berjalan bersama seolah-olah mereka telah menjalinkan  satu hubungan rahsia.Qiela hanya mengikuti dari belakang sahaja dia tidak mahu kacau daun.

***

"Assalamualaikum..mama.. What are you doing here.Sekarang time lunch ke?kalau nak kata mama tak kerja semalam pun mama tak kerja jugakkan?"-Danial.Bebel Danial terhadap Datin Sriwana.Bukan apa Danial ni bersikap dia tidak suka kalau orang malas untuk bekerja. Oleh sebab itu dia marah bile mamanya tidak pergi kerja."Waalaikumussalam..hey..rilex sayang..kenapa nak marah-marah ni..look mama memang kerja hari ni..sekejap lagi
Mama ada meeting so don't worry. I can do my works okey mama dah lambat mama pergi dulu ye sayang.Assalamualaikum."-Datin Sriwana.Danial hanya memandang mamanya keluar dari rumah sambil mulut membalas salam mamanya "Waalaikummusalam.."-Danial.

***

"Assalamualaikum.."-Iman.Danial berlari menuruni anak tangga untuk membuka pintu."Waalaikumussalam..Man?kau nak apa datang ni?kau ada appointment dengan aku ke?"-Danial.Dia bertanya serious terhadap Iman yang terjengat di hadapan pintu rumahnya."Eh nak jumpa kau pun kena ada appointment ke? "-Iman.Pelik Iman mendengar kata-kata Danial.'Eh dia ni.. '-Bisik hati Iman."Ye if you don't have appointment with me. This house is not your places.."-Danial.'k dah serious betul dah dia ni..okey tak pe aku blah dulu nak tengok kau jawab apa..'-Dengus lagi hati Iman."Eh where you want to going? "-Danial.Danial menyoalnya lagi.
Dalam hati Danial dia sudah tergelak kecil kerana sudah berjaya mengenakan kawannya. Kali ni dia sengaja berbuat cara berlagak."Mr.arrogant..you say with me.'if i don't have any appointment with you. This is not my places right?"-Iman. Terang Iman yang dalam keadaan hampir marah.Tetapi dia masih lagi tidak menunjukkannya lagi.
Dia tetap lagi mahu bersabar dengan sikap kawannya itu.Dia tahu bahawa kawannya itu mahu mengenakan.Oleh sebab itu dia sudah pun mempunyai plan baharu untuk kenakan balik kawanya itu."Yes!"-Danial.
iman berlalu pergi meninggalkan rumah Danial.Danial mula berasa bersalah setelah dia membuat Iman begitu.Dia terus berlari masuk ke dalam rumah mengambil kunci keretanya dan telefonnya.Dia berlalu keluar dari rumah dengan keadaannya tergesa-gesa."Assalamualaikum.."-Danial.
"waalaikumusalam.."-Datin wiena.Datin Weina berasa pelik dengan kemuculan Danial di rumahnya."Arm kamu cari Iman ke?Iman baru keluar tadi..katanya dia keluar pergi rumah kamu lah Danial.."-Datin Wiena."Ye saya tahu memang baru tadi dia datang ke rumah saya tapi tadi saya bergurau dengan dia lepas tu dia terus naik kereta and.. Sebab itu saya ada dekat sini nak pujuk dia..i'm so sorry auntie.."-Danial.
Danial sudah mula berubah muka. Kerana berasa sangat takut bila kawan baiknya nanti mengamuk dan memarahinya.
"Woi"-Iman.Satu suara menyapa Danial.Danial mencari suara itu dari mana ianya datang. Danial sudah melihat siapa pemilik suara itu."Iman!!"-Danial.Danial berlari ke arah Iman yang sedang duduk di kerusi halaman rumahnya."Iman aku minta maaf sebab aku buat kau macam ni.. I'am so sorry wei..aku main-main je.. "-Danial.Danial mula merayu meminta maaf kepada kawan baiknya itu tetapi Iman hanya berbuat tidak tahu sahaja.
"What are doing here..this is my house not your house..and one more..do you have appointment with me..do you call my mother for any meeting or discuss for projek at Johor?if you don't have any appointment!,discuss!,or!,meeting for projek at Johor!! Please go back your house!! "-Iman."Danial terkedu apabila Iman meminta dia untuk pulang ke rumahny semula.'Dasyat betul dia ni agak-agak lah kalau nak tiru ayat orang pun...'-Bisik hati kecil Danial."Okeylah kalau macam ni lah cara kau merajuk dengan aku.. Tak apa aku biarkan kau.."-Danial.
"Wei rilex lah.. Aku gurau je macam mana kau boleh gurau aje lah chilexx...haha"-Iman.'Eh dia ni boleh suruh aku rilex pulak aku yang fikir pasal dia.. '-Bisik hati Danial.
"Eh kau ni..aki ingatkan kau betul-betul marah dekat aku..!? "-Danial."Kalau kau boleh buat kenapa tak aku pun boleh buat?..Kau buat tadi bukan main serious tadi.. "-Iman.Danial mula membuat muka kepada Iman."Aduh aduh aku pun main-main je tadi..saja nak tengok kau.. "-Danial.

***

SI PENDIAM CRUSH AKUWhere stories live. Discover now