Bab 1

8 1 0
                                    

2:30 petang
"No wayyy! SPM nak dekat!!!! Apa nak buat niiiiii!!!" Jerit Deena sambil menekup mukanya dengan bantal. Deena Arlina lebih dikenali dengan nama manjanya Dee, kini baru sedar dirinya nak SPM.

"Itulah mama dah pesan, nak pergi melancong boleh tapi belajar jangan lupa, tengok siapa yang susah? Diri tu jugakkan?" Bebel Datin Safira kepada anak tunggal kesayangannya, Dee.

"Mamaaaaaaa..... apa nak buat nii? Lagi 2 bulan ni." Kata Dee.

"Emm, apa kata Dee belajar dengan abang Harris anak aunty Su kamu tu, dia baru habis belajar dari US tu, since dia kat sini baik belajar dengan dia." Cadang Mama.

Terdengar nama Harris mengingatkan aku seorang lelaki yang hampir 5 tahun aku tak berjumpa yang mempunyai raup wajah yang kacak dengan kulitnya yang cerah kuning langsat, semestinya sekali pandang, alahai jatuh cinta. Plus, pandai lak tu, muda-muda dah graduated dari university US. Haihh bestnya...

"Heiii, dah mengelamun sampai negara mana tu? New York ke London? Mama tunggu jawapan kamu ni." Kata Mama.

Aku tersentak "mana ada mama, hehehe. Emmm mama tanya apa eaaaaa?" Kata aku sambil tersengih.

"Ish kamu ni kan, itulah berangan je kerja, ni mama tanya kamu nak tidak belajar dengan abang Harris kamu tu, kalau nak mama call aunty su sekarang" Kata mama.

"Ohhhhhh! Hahaha sorry mama, boleh je mama, Dee tak kisah" kata aku sambil senyum manja.

Mama terus mencapai iPhone miliknya, lalu menelefon adiknya Datin Safarina.

***************

Cotton CandyWhere stories live. Discover now