***
Ahogy minden hétvégén, a mai vasárnap is a nagymamádhoz viszed az ebédet. A táskában forr még szinte a leves, de felmelegíti fagyos kezed. Kora tél van, a szél süvít a füledbe.
Az utcán egyedül vagy.
Egy kihalt utca.
Autók nem járnak. Az emberek pedig bent ülnek a meleg lakásaikban. Már a közepén jársz, amikor felfigyelsz egy furcsán ringó ágra. Amikor elsétálsz mellette, mögötted gyermekded nevetést hallasz. Bedugod a zenét a füledbe és elindulsz.Nem érdekel a hang.
Nem figyelsz arra mi lehet.
Nem gondolsz semmire.
Ledepózod a kaját és hazamész. Sietsz. Elállt a szél, de az ág még mindig ring, és hallod a gyermekkacajt. Ijedten megszaporázod a lépteid és az utcabeli kutyák elkezdenek ugatni.
***
A történtek után lázálmok gyötörnek és napokig nem csillapodik a lázad. Senki sem tudja az okát. Aztán egyik napról a másikra meggyógyulsz. December közepén ismét elmész a fa mellett. Az utca végén látsz egy kisebb gyermekkesztyűt, elsétálsz mellette, de nem veszed fel.
Valaki biztos elhagyhatta.
Igen.
De nem ahogy gondolod.
Hazafelé ismét a kis utcán mész. A legrövidebb utad haza. Bár ne mennél ezen az úton. De hideg van. Mihamarabb otthon akarsz lenni.
Egy kisfiú kapja fel a kesztyűt, majd felhúzza pici kezeire. Ahogyan elmész mellette rád néz és mosolyog. Ahogy feléd fordul valami mély ijedség fog el. Hazafelé szeded a lábad. Mikor mögötted meghallod azt a nevetést.
***
Elérkezett karácsony. A meleg ételt ismét te viszed. A szél lágyan ringatta a fűzfát. Egy pillanatra oda nézel, ahol a kesztyűt láttad, de nem volt ott senki.
- Szia nagyi!
- Angyalkám, mit hoztál?
- Ebédet, ahogy minden nap.
- Képzeld, itt volt nálam Kató néni. Éppen ma három éve, hogy meghalt szegény unokája.
- Hogyan történt?
- Megtámadta egy kutya.
- Kutya?
- Igen, az utcátokban az a nagy fekete. Tudod melyik. Angyalkám még csak nagyon picike volt.
- A mi utcánkban halt meg?
- Igen, pont ezen a napon.***
Hazafelé bekapcsolod a zenét és felnyomod a hangerőt. De így is, ezen át is hallod a fiú kacaját, majd az árnyból előtted előbukkan a kutya.
Az a fekete.
A fiú pedig a szőrét simogatja.
Az a fiú.
- Jó, kiskutya. Nem bánt.
Ismét felnevet. A szíved megdobbban, majd megfagynak az ereid.A szeme...
... nincs is szeme.
A kutya, pedig, mint egy jelre megindul feléd.
Elkezdesz sikongatni, de beléd harap.
Érzed forró véred, amint a hideg hóra hull.
Majd körme a karodba mar, és elájulsz.
Érzed, hogy szaggat.
Minden egyes kioltó vércsepped érzed.
Minden tompul.
Minden érzelmed.
És egyre elnyel a sötétség.
***
YOU ARE READING
Paranoid
HorrorMilyen gyorsan futsz? Lényegtelen. Utol ér. Figyelem! A novellák olvasásáért nem vállalok semmiféle felelősséget! Csak akkor olvass bele, ha bírod a horrort! Szösszenetek eme műfaj kedvelőinek.