GEBELİKTE BESLENME NASIL OLMALIDIR?

227 2 0
                                    

Gebelikte bebek, annenin aldığı besin ögelerini plesenta yoluyla alarak büyür ve gelişir. Bu sebeple annenin beslenmesi bebeği doğrudan etkiler. Aynı zamanda bebeğin beslenmesi annenin beslenmesine ek olarak verilmelidir. Gebelik beslenmesinde amaç kendi fizyolojik gereksinimlerini karşılamak ve bebeğin gelişimini sağlıklı bir hale getirmektir.

Gebelikte beslenme son yıllarda oldukça önem kazanan bir konu haline gelmiştir. Çünkü bebeklerin anne karnında gelişiminin ileri dönemde ki yaşam kalitesini doğrudan etkilediği yönünde çalışmalar bulunmaktadır. Aynı zamanda gebelikte yetersiz ve dengesiz beslenen annelerin ölü doğum, prematüre ve konjenital bozukluklarla doğan bebeklerinin sayısı yeterli beslenenlere oranla daha yüksektir. Bu sebeple annenin gebelik döneminde beslenmesi oldukça önemlidir. Tabi bu demek değildir ki sağlıksız beslenen kadınların çocukları kesinlikle sağlıksızdır. Ancak ileri ki dönemde hastalığa yakalanma riskleri daha yüksektir.

Beslenme denilince akla sadece makrobesin ögeleri yani karbonhidrat, yağ ve protein gelmemelidir. Mikrobesin ögelerinin de gebelik beslenmesine önemli katkıları bulunmaktadır. Özellikle folik asitin yetersiz alımı bebeğin nöral tüp defekti denilen bozuklukla doğmasına neden olabilir. Yine bebeğin doğumdan önce yetersiz iyot alması nedeniyle kretenizm adı verilen rahatsızlık ortaya çıkabilir.

Bu sebepler nedeniyle, gebelik planlanmasından önce ve gebelik sırasında uzman bir kişiyle bu süreci doğru yönetmek çok önemlidir. Beslenme kısmında ise biz diyetisyenler yer almaktayız.

Peki Gebelikte Beslenme Nasıl Olmalıdır?

+Tüm besin ögelerinden yeterli ve dengeli beslenmek önemlidir. 

 +Özellikle ilk aylarda yaşanan bulantıların önüne geçilebilmesi için yiyecekler az ve sık şekilde tüketilmelidir. 

 +Bol su içilmelidir(2,5-3 lt günde) .

+Sindirimi zor gıdalardan kaçınılmalıdır. 

+Konstipasyonu(kabızlığı) önlemek için posalı, lifli gıdaların tüketimi arttırılmalıdır. 

+İçeriğinde katkı maddesi bulunan hazır gıdalar gibi besinlerden kaçınılmalıdır. 

+Fazla tuzlu, baharatlı, çok yağlı yiyecekler tüketilmemelidir. 

+Pastörize olmayan süt, peynir, sushi, füme ürünler, hazır meyve suları ( taze sıkılmış olanı içilebilir) ve şarküteri cinsi gıdalar ile dondurulmuş gıdaların tüketimi minimuma indirgenmelidir.

+Et , tavuk, balık ve yumurta iyi pişirilerek tüketilmelidir.

+Alkol ve sigara kullanılmamalıdır. Uzun süre aç kalınmamalıdır. 

+Güneşli havalarda yürüyüşler yapılmalıdır. 

+Doktorunuzun verdiği ek preparatların kullanımı unutulmamalıdır. 

+Bitki çaylarına fazla miktarda yüklenilmemelidir. Bitki çaylarından kuşburnu, ıhlamur içilebilir.

+Kişiye göre değişmekle birlikte hamilelik süresince 9-12 kilodan fazlasının alınmamasına özen gösterilmelidir. 

+Doğal, taze, mevsiminde ve organik beslenmeye dikkat edilmelidir. 

+Taze meyve ve sebzelerin çok iyi yıkanmasına dikkat edilmelidir. 

+Hamilelikte zayıflatıcı diyetler yerine doğru beslenmeye yönelmek ve bu doğrultuda uzman kontrolünde yazılmış beslenme programlarına uymak en doğrusudur.

+++Unutmayalım ki amaç kilo vermek değil gebelik dönemini rahat geçirmek bebeğin ve annenin en sağlıklı şekilde beslenmesini sağlamaktır.




Diyet mi O da Ne?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin