Tesettür adı altında birçok firma kadınlar için kıyafet üretiyor ve satışa sunuyor.Modaymış yeni çıkmış diye kapalı bayanların ilgisini çekiyor fakat üretilen kıyafetler ne yazık ki Allah'ın emrettiği tesettür ibaresine uymuyor.Bizim amacımız modaya uymak değil ,Allah'ın emir ve yasaklarına uymak olmalı.Asla modayı Allah'ın emirlerinden üstün tutamayız.
Bu resimdekiler Allah'ın emrettiği tesettür değil.İster yıl 1990 olsun ister 2016 olsun Kuran-ı Kerimdeki ayetler herkes için her yıl için geçerlidir.
‘Tesettürlülerin sayısı artıyor’ diyor ve seviniyoruz ama sanki caddelerimiz ‘örtülü mankenler’in yer aldığı podyumlara dönüşmektedir. Tesettürün amacı olan gizlilik yerine, sanki günümüzün tesettür anlayışı; kendini gösterme, dikkat çekme, cazibeyi artırma gibi farklı anlamlara kaydırılmaktadır.
Tesettürdeki amacımız örtünmek,erkeklerden sakınmak mı yoksa erkeklerin ilgisini çekip zinaya teşvik etmek mi bunu iyi düşünmek gerekir.Başımızdaki örtüyü sadece bez parçası olarak görüyorsak yanlış yoldayız demek çünkü başımızdaki Allah'ın ayeti ve bunu bilerek taşımalı ve amel etmeliyiz.
Kimi açık kadınlardan bile dikkat çekici olan başı kapalılar giyim kuşamına dikkat etmelidir.Başının tepesine eşarp dolayanlar,tas koyanlar,topuz tokası koyup daha kabarık görünmesini sağlayanlarla ilgili hadis var: İbni Abbas radıyallahu anhuma şöyle rivayet etmiştir;أن رسوالله صلى الله عليه وسلم لعن المتبرجات من النساء
“Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem teberrüc yapan (açılıp saçılan) kadınlara lanet etti.”
Ebu Hureyre radıyallahu anh’den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا، قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ، وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلَاتٌ، رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ، لَا يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ، وَلَا يَجِدْنَ رِيحَهَا، وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا
"İki sınıf insan vardır ki, onlar cehennem ehlidirler; Bunlardan biri ellerinde sığırkuyruğu gibi kamçılar olup insanları dövecekler. Diğeri; vücutlarını belli edecek elbise giyen, bu elbiselerle erkekleri meylettirmek için kırıtarak yürüyen, saçlarını deve hörgücü gibi başlarında toplayan kadınlardır ki; bunlar cennete giremeyecek ve çok uzak mesafelerden bile hissedilen cennetin kokusunu dahi duyamayacaklardır."
Kim ister ki cennetin kokusunu bile duymamak,değer mi kardeşlerim dünyalık için cennetten mahrum kalmaya.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜNÜMÜZ TESETTÜRÜ VE YANLIŞ BİLİNENLER
Non-Fiction>Tesettüre dair yanlış bilinenler >Günümüzdeki tesettür >Olması gereken tesettür >Topuzsuz başörtüsü yapabilmek için