No One P.O.V
C horong duduk di atas kerusi."Fuhh....Letihnya.."Dia mengeluh.Dia baru membersihkan rumah itu.Nasib baik dia dapat cuti hari ni,tak penat sangat.Suho??Dia tak nak cuti.Manager dah bagi tapi persiakan jugak..Chorong berdiri dia ingin pergi ke dapur.Apabila sampai di dapur peti sejuk terus dibuka lalu dia ambil satu kotak susu segar.
Ding!Dong!
Tiba tiba loceng rumah berbunyi....Chorong berlari ke pintu utama lalu membukanya.Kelihatan Chanyeol dan Eunji berdiri di luar rumah."Eh,Chanyeol,Eunji!Masuklah!"Pelawa Chorong.Eunji dan Chanyeol masuk.
Di ruang tamu.....
Eunji menghulurkan sebuah kad jemputan kepada Chorong."Apa ni??"Soal Chorong.Chanyeol dan Eunji memandang sesama sendiri lalu tersenyum.Eunji malu.."Ermm.....Kan leader kan dah kahwin so......Anak buah leader pulak yang kahwin....."Ujar Eunji. Chorong menepuk tangannya."Bila??"Soal Chorong."Ahad minggu depan.Seminggu lagi lah.."Ujar Chanyeol."Tahniah..."Ucap Chorong."Ernm....Manager bagi cuti jugak ke?"Soal Chorong."Ha ah manager kitorang bagi.Yang lain entah pergi mana.Shopping kut.."Teka Eunji."Habistu,exo pun tak buat kerja??"Soal Chorong."Ha ah.Diorang pergi sungai han."Ujar Chanyeol."Buat apa?"Soal Chorong."Jogging."Ujar Chanyeol."Oo.."Chorong faham.
____________________________________
S uho melangkah masuk kedalam rumah.Sunyi."Hello!"Suho cuba mencari orang dalam rumah itu.'Mana Chorong?'Soal hatinya.Matanya terlihat ke arah susuk tubuh yang duduk di atas sofa sambil mendengar lagu di earphone.Dia mendekati susuk tubuh itu lalu......
Bargh!
Chorong membuka earphone ditelinganya."Haa,awak dah balik."Tegur Chorong."Ye...saya dah lama balik awak je tak perasan."Ujar Suho."Sorry.. ."Jawab Chorong."Awak....."Panggil Chorong."Apa?"Soal Suho."Bosan lah."Ujar Chorong."Hmm....Jom!"Ajak Suho."Pergi mana??"Soal Chorong."Makan."Ujar Suho.
_____________Restoran_____________
"E rmm.....Sedapnya."Puji Chorong.Dia sedang makan Curry Ramyeon."Haha....Comotlah awak makan!"Ujar Suho lalu mengelap sisa makanan di pipi Chorong.Chorong blushing.Chorong cuba untuk Cover malu dia."Annyeonghaseyo Luhan imnida!"Tiba tiba Luhan dan Yerin datang."Yerin!"Chorong berdiri lalu memeluk Yerin."Rindu jugak kau kat aku kan!"Perli Yerin."Ye lah!2 bulan kau pergi Paris!Huhu!"Jawab Chorong."Haha!"Yerin Ketawa."Chorong!"Panggil Yerin."Apa?"Soal Chorong."Kau tahu tak??"Soal Yerin."Tak.Aku tak tahu."Jawab Chorong."Aku.........."Kata kata Yerin terhenti.'Entah entah......dia mengandung!'Teka hati Chorong."Aku..........Aku......Aku jumpa Jackson GOT7 kat paris!Dengan Irene Red Velvet!"Ujar Yerin."Tu je??Ingat kau mengandung."Ujar Chorong."Yang tu tak chek lagi.."Yerin blushing."Ehem!"Luhan berdehem."Tak nak peluk yang ni?"Soal Luhan."Tak nak!Gatal!Isteri dah ada!"Perli Chorong."Ii...Gatalnya awak. ."Yerin mencubit Luhan."Mian....."Ujar Luhan."Duduklah."Pelawa Chorong.Yerin dan Luhan duduk.Chorong dan Suho meneruskan makan apabila pesanan Yerin dan Luhan sampai."Chorong.Kau dah ada?"Soal Luhan sambil memegang perutnya..Chorong menggeleng sambil blushing."Suho,kau buat cepat sikit ye!"Perli Luhan."Ok!"Suho berseloroh."Hahah!"Mereka ketawa.
____________________________________
Chorong P.O.V
Nyamannya udara kat sungai han ni....Aku berlari dengan perlahan.Tiba tiba.......
Gedebuk!
Aku jatuh ke tanah.Kaki aku luka.Aduh....Sakit!Tiba tiba,seorang lelaki datang.
"Cik,cik ok?!"Soalnya cemas."Ok...cuma luka sikit."Jawab Chorong.Lelaki itu mengambil sesuatu di dalam beg nya.Dia membalut kaki ku.Aku mengerang kesakitan."Kamsahamnida sebab tolong saya.."Ucap Chorong."Siapa nama awak.Saya Taehyung.Panggil V."Ujar V."Chorong.Park Chorong."Jawabku.Tiba tiba,Suho datang."Chorong!"Ujar Suho lalu pergi ke arah ku yang duduk di atas tanah."Awak ok!?"Soal Suho cemas."Ok.Nasib baik V ada."Jawabku sambil tersenyum melihat V.Suho menjeling V."Jom balik."Ujar Suho."Boleh jalan tak?"Soal Suho.Aku angguk.Aku cuba untuk bangun tapi kaki ku tak berdaya."Biar saya angkat."Suho mendukung ku lalu pergi.
Di rumah.........
"Aduuh!"Aku mengerang kesakitan.Sakit!!"Tahanlah!"Ujar Suho lalu terus nengurut kaki ku."Haa,sakit tak lagi??"Soalnya.Aku cuba menggerakkan kaki ku.Dah tak sakit.Aku geleng.Suho tersenyum.
____________________________________
Suho P.O.V
Aku termenung.Kejadian semalam masih berlegar di fikiran ku.Siapa dia??"Suho!Kau ok tak?"Soal Baekhyun."Semalam Chorong jatuh.Ada sorang lelaki ni dia tolong Chorong."Jawabku."Alaa..Dia tolong je."Ujar Baekhyun."Aku rasa dia macam suka kan Chorong."Jawabku."Kalau ada apa apa,panggil aku."ujar Baekhyun."Baekhyun,teman aku gi shopping."Ajakku.Baekhyun angguk.
_ _ _ _
Chorong P.O.V
Aku berjalan jalan di shopping mall bersama Bomi.Alaa..Bosan sangat duduk kat rumah tu.Tiba tiba aku ternampak V.Aku melambai tangan ke arah V apabila dia melihatku.Dia pergi ke arahku."Annyeonghaseyo!"ucap V.Aku tersenyum.Tiba tiba,Bomi menyiku ku."Psst.....Kau nampak tak Suho dengan Baekhyun depan sana.Jealous kan suho kau."Bisik Bomi.Aku melihat ke arah Suho dan Baekhyun.Aku mula gementar."Kau ikut aku."Ujar Chorong."Err....V....Kita sembang kat cafe hujung sanalah!"Ujar ku."Kenapa muka awak nampak macam resah??"Soal V."Ah,tak de pape!Dah jom!"Aku menarik tangan V dan Bomi menuju ke cafe dihujung shopping mall.
Di Cafe........
"Saya nak pergi tandas kejap ye."Minta V lalu pergi."Chorong,kau hilang akal ke?!"Bisik Bomi."Apa?"Soalku."Kalau Suho dan Baekhyun datang sini!"Jawab Bomi.Aku takut.Tiba tiba takut aku hilang."Eh,buat apa nak takut,ye??kita just cakap dengan V je."Ujar ku.Bomi menjeling ku.Lalu pandangan ku dilontarkan keluar tingkap.Alamak!Suho dan Baekhyun."Bo....Bomi!"Panggil ku."Apa?"Soal Bomi."Tu....."Tunjuk ku.Bomi melihat ke arah Suho dan Baekhyun.Baekhyun yang nampak Bomi terus tersenyum dan melambai tangan ke arahnya."Kenapa jadi macamni??!"Soalku.Wait,tadi kau relax sangat??"Chorong,bukan tadi kau kata 'kita just cakap dengan V je'."Ujar Bomi.Tiba tiba V datang ketika Suho dan Baekhyun menuju ke arah aku dan Bomi.Suho menjeling V.Suho lantas duduk di hadapan Chorong."Ermm..Chorong.Awak dah kahwin ke belum?"aku yang menyedut air latte tersedak."Uhuk!Uhuk!".Aku memandang suho.Suho dari tadi duk jeling jeling kat V.Aku angguk.Suasana sunyi semula.Hanya bunyi pelanggan cafe di meja lain sja.
Suho P.O.V
Aku geram mendengar soalan budak tu."Erm....Chorong.Apa nama dia?"Soal ku."Kim Taehyung.Panggil V."Ujar Chorong perlahan.V menjeling tajam ke arah ku.Aku membalas dengan jelingan paling tajam..'Siap kau V!'Bisik hati aku.
Sorry kalau tak best....Sila vote ye...
YOU ARE READING
Cinta Tiga Segi 2
RomanceSuho dan Chorong sudah menjadi suami isteri.Namun,Kim Taehyung atau V datang untuk merampas Chorong.Chorong menjadi milik Suho atau V??Nantikan Jawapannya!!! (Sesiapa yang belum baca Cinta Tiga Segi pertama,silalah baca!)