No one P.O.V
S uho duduk di atas kerusi di dalam bilik dia dan Chorong.Dia memusing kan kerusi itu( kerusi yang ada tayar tu.. )Dalam otaknya masih lagi terbayang jelingan V.Apakah maksud jelingan tu?
Ting!
Suho mencapai telefon di atas meja.Dia menekan pada aplikasi mesej.Ada orang tersalah mesej ke?Sebab ada kenalan yang dia tak ada, mesej dia.Dia menekan mesej kenalan itu.
???:Jauhkan diri kau dari Park Chorong.Kalau tak siap kau!
Suho:Siapa kau nak arah arah aku?!Aku ni Husband dia!
???:Husband?
suho:Yep!So,kau blah!
Suho meletakkan telefonnya diatas meja.Benci melihat mesej mesej itu.Tiba tiba,Chorong masuk."Awak....Nak saya masak??"Soal Chorong."Tak pelah...Kita makan kat kedai hari ni....."Ujar suho."Awak..baru pukul 5:30.Jom!Sungai Han!"Ajak Chorong.Suho angguk.
Di Sungai Han......
"Fuh...Penatnya....."Keluh Suho."Ish!Tu lah!Makan banyak sangat!"Perli Chorong."E eleh!Dia?!dua kali lima je!"Perli Suho pula."Kalau macam tu kejarlah!Perli sangat orang!"Ujar Chorong.Dia memandang hadapan."Wargh!!"Chorong nenjerit.Suho terkejut.Chorong yang jatuh mencelikkan mata."Ta....Taehyung....."Chorong blusing apabila V ada di atasnya..( Faham fahamlah orang yang jatuh dua orang.Sempat sikit main mata... ~.~ )Suho menolak V.V jatuh.Suho mengangkat Chorong."Wey,kau ada mata tak?"Soal Suho.Chorong sudah takut.V cuba berdiri.Susah sikit kalau pakai roller blade...."Well...Tak sengaja.Bukan sengaja."Ujar V."Kau jangan nak dekat dengan Chorong."Ujar Suho.V bergerak ke arah suho lalu dia membisikkan sesuatu."Kau patut jauhkan dirikau dari Park Chorong.Dia aku punya."Bisik V."Tak.Dia yang aku."Ujar Suho.
Suho P.O.V....
DANCE PRACTICE....
Aku merenung ke arah gambar Chorong ketika kecil."Kenapa?"Soal Luhan."Kau kenal?V?"Soal ku."Kenal wey!"Ujar Luhan.."Dia...Nak ambik hati Chorong?"Soal Luhan."Macam mana....kau tahu?"soalku."Alaa....dia kan V BTS aku kenallah.Kalau kau dah macam ni dengan dia,of course V nak ambik hati Chorong!"Ujar Luhan."Dia pun ada bisik kat aku!"Ujar ku.
No One P.O.V...
Chorong menghirup air nescafe panas itu."Chorong!"Panggil seseorang."Eh,Eunji!"Panggil Chorong.Eunji berlari ke arah Chorong.Dia duduk di hadapan Chorong."Kenapa?"Soal Chorong."Tak de pape!"Ujar Eunji."Pelayan!"Panggil Eunji.Seorang pelayan datang."Ye?"Soal Pelayan tu."Coffee satu.Donat Coklat 2"Jawab Eunji."Siapa satu lagi?"Soal Chorong apabila pelayan itu pergi."Kau lah!"Jawab Eunji."Kamsahamnida!!"Ucap Chorong."Eunji!Apa tema Perkahwinan kau?"Soa Chorong."Flower and Crystal.Kat taman bunga tau!"Ujar Eunji sambil membuat Flip Hair.Chorong menepuk tangannya."Hei,Chanyeol kata,Suho macam bad mood.Selalu.Kalau dia bagi alasan,dia kata V.Entahlah.Tapi,Chanyeol kata dia selalu cakap dengan Luhan."Ujar Eunji."Chanyeol tak kenal V?"Soal Chorong.Eunji Geleng."Kau tahu tak,V tu ahli BTS?"Soal Chorong."Maksud kau......Kim Taehyung?!"Soal Eunji.Chorong angguk."Setahu aku lah!Yeoja Chingu dia nama Minatozaki Sana.Orang panggil dia Sana."Ujar Eunji.Chorong angguk."Sana..Dia kumpulan dengan Momo?!Kau kenal Hirai Momo"Soal Chorong."oo..Hirai Momo...."Eunji faham.
____________________________________
Suho P.O.V..
Ding! Dong! loceng rumah ditekan.Aku tekan sekali lagi.Pintu dibuka.Chorong menyambut ku."Awak nak air?"Soal Chorong apabila aku duduk di atas Sofa."Air Coklat panas ye."Ujar ku."Nae...."Jawab Chorong lalu pergi.
Ting!
Aku mengambil telefon di dalam beg ku.Ada orang mesej.Aku membuka mesej itu..
???:Kau ni susah nak dengar lah!
Suho:Sape kau?!
???:Teka je!Jangan dekat dengan Chorong!Aku bagi amaran!
Suho:Kau......Kim Taehyung!V!
???:Wah!Bijaknya....Memang aku Kim Taehyung,V!
Suho:Kenapa kau bagi aku amaran?!
V:Sebab...Dia bakal wife aku.
Suho:Aku benci kau V!
Kau jangan sentuh wife aku!!V:Uh,Do I Care??Hahaha!Aku harap sangat,dia anggap aku HUSBAND dia.Lebih dari tu!
Aku melontar telefon ku ke tepi."Kenapa??V mesej ke?"Soal Chorong sambil meletakkan secawan air coklat panas di atas meja.Aku senyap.
"Awak.Nanti saya nak keluar tau."Ujar Chorong."Pergi mana?"Soalku dingin."Erm...Jumpa V."Jawab Chorong.Wah....Sakit giler hati aku.Macam kena cucuk dengan benda tajam."Tak boleh!"Ujar ku Dingin."Awak ni dah kenapa?!Dari tadi dingin dengan saya!"Chorong berlari menuju ke bilik.Aku mula bersalah.Apa aku dah buat?Habislah....Dia dah merajuk.....Chorong P.O.V...
Air mata aku mengalir di pipi ku.Sedih.Kenapa suho asyik marah marah bila aku sebut nama V atau Taehyung?Apa yang V buat?Teruklah!
Tok!Tok!Tok!
Pintu yang baru diketuk terbuka.Aku melihat ke arah pintu,Lalu aku memalingkan wajahku."Sayang....Jangan macam ni....."Ujar Suho."Kenapa awak selalu je marah V?!Jahat sangat ke V tu?!"Marah ku."Mianhae,sayang....Tapi,V suruh I tinggalkan sayang....Saranghaeyo..."Ujar Suho.Boleh percaya ke?Tapi,dia husband aku jugak."Bukti?"Soal ku sambil mengelap air mata ku.Suho mengambil telefonnya lalu menunjukkan mesej V kepada ku.Ha,tak mungkin!"Betul ke ni?"Soal Ku."Ye...."Jawab Suho."Baik.Saya percaya.Tapi sejak bila awak tukar panggilan?Daripada Saya-awak,awak tukar jadi I-you."Ujar ku."Saja..."Jawab Suho.
Sila vote dan komen.Harap Happy...
____________________________________
YOU ARE READING
Cinta Tiga Segi 2
RomanceSuho dan Chorong sudah menjadi suami isteri.Namun,Kim Taehyung atau V datang untuk merampas Chorong.Chorong menjadi milik Suho atau V??Nantikan Jawapannya!!! (Sesiapa yang belum baca Cinta Tiga Segi pertama,silalah baca!)