Okul beni bozar,yaşasın Pazar!

60 2 0
                                    

 Kendimi yine bu sabah büyük bir savaş içerisinde buldum.Her zaman ki gibi,kalkabilmek için mücadele içindeydim.Tabi ki,yine kimseyi uyandırmadan kalkmayı başaramadım.Buğlem,küçücük bir kıpırdama içerisinde mırıldadı.Ama uyanmamıştı.Hemen yerimden doğruldum.Hayret,bu sabah ilk kalkan benim.Banyoya yöneldim.Aynanın karşısına geçtim.Dişlerimi fırçalarken yine kendimi tutamadım.Yüzümde koca bir gülücük oluştu.Daha sonra bu gülücüğe kahkaham da katıldı.Her yere diş macunu bulaşmıştı.Şimdi de,etrafı kirlettiğim için gülüyordum.Çünkü neden olmasın?? Ben hala kahkahalar içerisindeydim.O sırada banyo kapısında Ecrin belirdi,"Ne zaman dişlerini fırçalarken gülmeyeceksin Aymira??" Alaycı ama hala kahkaha dolu bir sesle,"Hiç bir zaman," dedim.Sadece tebessüm etti.Dişlerimi fırçalamaya devam ederken,"Sen hala diş mi fırçalıyorsun dostum? Neyse ben biraz daha kestireceğim.Hem bugün pazar,ne diye sabahın köründe kalktın? Burayı da temizle!" Hiç birini aklımda tutmasam da 'evet' anlamında baş salladım.Gittiğinde banyoda sadece diş macunu,diş fırçası ve ben kalmıştık.Hemen şu aynayı silmeye başlasam iyi olacak.Çünkü ayna 'baştan sona' diş macunu lekesi olmuştu.Hemen dolabın altından cam spreyini ve bezi aldım.Şimdi bu sprey beze mi sıkılıyor,yoksa aynaya mı?? Aynaya 20 kere sıktım.Evet,sanırım bez gerekmiyor.Bezi geri yerine koydum.Ne kadar basitmiş! Alt kata indim.Mutfağa gitmeden önce dikkatimi salondaki kitap çekti.Bizim evin titizi uyumadan önce evi kesinlikle tekrar gözden geçirir.Her şeyi yerine koyar.Yani bu kişi İnci oluyor.İnci,dün akşam bu kitabı neden yerine koymadı ki? Yoksa biri İnci uyuduktan sonra mu okudu? Hemen salona girdim.Masanın üzerinde duran kitaba ürkek gözlerle bakıyordum.Sanki içinde kötü bir şey varmış gibi..Kitabı elime aldım.Kitabın adı 'GÖZLÜK' idi.Bu kitabı okumuştum..Ama..Bunu gece kim kalkıp okur ki?? Sare zaten uykusuna düşkün bir kız,o olmaz.İnci..O da..Belki..Bence Ecrin veya Buğlem.O sırada kitabı yere düşürdüm.Şanslıyım ki fazla ses çıkarmadı.Hemen kitabı kitaplığa yerleştirip mutfağa yöneldim.Buzdolabını açtım.Peynirler,zeytinler,kaşarlar...Ama bunların hepsi için uğraşmak gerek.Kim uğraşacak canım! Hemen sütü çıkardım.Dolaptan mısır gevreğini alıp tabağa mısır gevreğini döktüm.Acaba ballı mı yapsam? Balı çıkardım.Ve yavaş yavaş onu da tabağa döktüm.Ardından sütü ekledim ve..Karıştırdım.Afiyet olsun! Aceleyle yiyip hemen şu kitabı karıştırmak istiyordum.Hayır,bunu istemiyordum.Bilmiyorum..O sırada telefonuma mesaj geldi.Çisel'den idi.."Aymira! Yarın okula 3 yeni öğrenci gelecek.Hemde erkek.Duyduğuma göre yakışıklılar..2 tanesi de daha sonra gelecekler.Sanırım 2 hafta sonra..Yani toplam 5 erkek öğrenci!" Kaşlarımı çattım.Bunu,sanki beni görebiliyormuşçasına yaptım.Gerçekten,ne kadar yakışıklı olabilirler?! Geçen sene de böyle dediler,dedemden daha yaşlı görünen Alper isimli bir çocuk geldi.Hızlı hızlı bu düşüncelerimi yazarken İnci'nin şikayet sesleri kulağıma geldi,"Ya bu kitabın burada ne işi var?! Aymira sabahın köründe kitap mı okuyorsun artık? Hadi okudun,toplar insan! Allah allah ya!" Hızla telefonu kapattım.Ve söylenmeye başladım,"Zaten kalktığımda oradaydı! Artık kim okuduysa.." Mutfağa,yanıma geldi,"Mısır gevreği mi yiyorsun cankuş?? Gözüm insan az peynir dilimler..Tembel kız," Kaşlarımı olumsuz anlamda yukarı kaldırdım.Bu,'Tembel değilim' demekti.Ama anlamadı.Hemen salona döndüm.Yalnız ben kitabı kitaplığa koydum,bu İnci neden bahsediyor? He,güzel yerleştirmemişim.Amaaaan,salla gitsin! Kitabı aldım ve okumaya başladım..Yok ya! 1 kere okudum,2 kere asla okumam.İncelemeye başladım,bir yerde yazılar filan var mı diye..Yoktu..Ben neden bu kadar şüpheleniyorum ki? Okuyabilir..Banane dimi ama? Ne olduysa şu sinema olayından sonra oldu.Telefonu açtım.Mesajı tekrar,tekrar ve tekrar okudum.Aklım basmıyor.Birden 3 çocuk nasıl bizim sınıfa gelebilir?? Ve 2 çocukta 2 hafta sonra gelecekmiş.Aklım basmıyor..Çisel'i arasam mı diye epey bir düşündüm.Ama sonra vazgeçtim.Çok meraklıymış gibi görünmek istemiyorum.Üst kata,odaya çıktım.Ecrin ve Sare uyuyordu.Buğlem ise yerinde yoktu.Herhalde banyodadır diye düşünerek kızları uyandırmaya karar verdim.Ama,tuhaf bir şekilde..Alt kata geri indim ve kornayı aldım.Daha sonra sessizce odaya girdim.Ve Sare Hanım'ın kulağında kornayı çaldım.Uzun bir çığlık ile(cidden uzun,korna sustuktan sonra bile hala çığlık atıyordu) yatağından kalktı.Daha sonra yastığı bana fırlatarak,"Yapılır mı be bu insana! İnsafsız!!" diye bana girişti.Çığlık ile alt kata koşturdum.Üstünde geceliği ile peşimden koşuyordu.İnci'nin arkasına sığınarak,"İnci! Koru beni!!" diye bağırmaya başladım.Daha sonra elime su dolu bardağı alarak savunmaya geçtim,"Tek bir adım daha yaklaşırsan su başından aşağı dökülür!!" Daha sonra sırıtarak,"Tamam komutan.PES! Sen kazandın.Barış??" dedi.Hayır,bu bir tuzaktı.Bardaktaki suyu boşalttım.Ama bardak hala elimdeydi,"Cidden mi? Barış mı Sare??" Sevimli bir şekilde kafasını salladı.Bardağı hızlı bir hamle ile bırakıp tekrar kaçmaya başladım.O da yine peşimden..Salona girip kapıyı kilitledim.Şimdi sadece kapıyı açmam için bağırıyordu.Kötü adam gülüşü attım.Daha sonra,"Elinde silah var mı?" diye sordum."Yok," dedi.Hemen kumandayı elime alıp kapıyı açtım.Korkak bir şekilde,"Saldırma! Yoksa kumandayı kafana yersin!" dedim."Senle uğraşamam.Ben kaçar.Bayy," dedi ve üst kata çıktı.Ne yani? Enayi yerine mi konuldum ben şimdi? Hemen ona kötü bakış atıp,"Bu daha bitmedi mırıl,bitmedi.." dedim.Bana kesin öyledir bakışı atıp çekip gitti.Yapma be! Gene yalnız kaldım.O sırada Ecrin,"Kuzum,ne kulağımın dibinde korna öttürüyorsun? Mal mısın,salak mısın?? Gel buraya!" dedi ve o anda koşuşturma benim için tekrar başladı..Daha sonra Buğlem seslendi,"Kızım bu ayna ne! N'aptın sen?? Bulanmış böyle bişiyler olmuş.." Eyvah!! Bez gerekli miydi ki? "Ben 20 kere sıktım ve.."  Lafımı bitiremeden,"NE! 20 kere mi sıktın Aymira? Cidden mi? 3 kere değil de 20 kere mi??" diye lafa atıldı Ecrin.Başımı sallayarak,"Ve bezle silmedim.Sildiğimde güzel kokmuyor," Herkes birbirine baktı.Zaten 4 kişiydik.Buğlem,"Allah akıl fikir versin," diyerek çekip gitti.Ya ne?? Bezle silecek miydik? Onu da söylemiyorlar ki anam!!

BENİM Kızlarım,SENİN ErkeklerinHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin