Hej! Mitt namn är Jake och nu ska jag berätta en jättehemlis...
Hur ska jag säga det? Tja, jag kan börja väl ta det från början.
Jag skulle till ICA och köpa mat. Morsan hade sagt att jag skulle köpa några saker till middagen. Jag gick vägen bredvid skogen, den snaba vägen alltså. Jag tyckte att jag körde ljud uppifrån träden. Som om en människa pratade med mig därifrån. Men såklart såg jag inget, så jag fortsatte.
Äntligen kom jag till ICA. Det kändes som om deet tagit timmar. Jag tog en korg och allt jag skulle ha. När jag kom till kassan var det den sura kassörskan. Det finns liksom två kassörskor som jobbar där. Den glada, pigga kassörskan. Hon kanske är lite gammal , men fortfarande snäll. Sedan är det den sura, arga kassörskan. Alla är lite rädda för henne. Till och med Erik, klassens mobbare. Och han ska vara "tuffa" killan. Men han är populär bland tjejerna. Till och med min kärlek, Miley, gillar honom! Jag hoppas hon ändrar sig senare. Jaja, tillbaka till min historia!
-Så, det är den lilla klupedusen, sa den sura kassörksan.
Hon kallar mig så för att jag en gång råkade ha ner en massa mjöl från hyllan (det var ju inte mitt fel att ägaren inte hade fixat hyllan) och hon fick städa upp allt.
-Så, det är den olyckliga kassörskan, sa jag.
YOU ARE READING
Djurviskaren
Short StoryJake har hjälpt sin mamma att handla. På vägen hem händer något mystiskt...