19

23 4 0
                                    

Esoknyaa...

" Taehyung bangunn ! Kim Taehyungg !! " Aerin mengejut Taehyung yg sedang lena tidur

" apa ?" Soal Taehyung dengan mamai

" bangunlah , dah pagi ni . Jom cari kerang " jawab Aerin dengan teruja . Dengan malasnya , Taehyung pon bangun lalu membasuh mukanya .

Sewaktu dalam perjalanan hendak menuju ke pantai , mereka sempat berbual .

" malam tadi kau tidur selesa tak ?" Soal Aerin

" selesa . Walaupun tak ada air cond , tapi tetap sejuk " jawab Taehyung

" baguslah kalau kau selesa " ujar Aerin dengan gembira . Dia berhenti berjalan sebaik sahaja sampai di tepi pantai itu. Taehyung pula kaku melihat pantai itu yg dipenuhi dengan lumpur sahaja . Aerin menanggalkan seliparnya lalu berjalan diatas lumpur itu .

" oi , yang kau tercegat lagi kat situ kenapa ?" Soal Aerin hairan. Muka Taehyung seperti jijik dengan lumpur itu

" tak kotor ke ?" Soal Taehyung , dia teragak-agak untuk memijak lumpur itu

" ish kau ni ! Budak bandar betul lah . Lumpur ni tak kotorlah , kalau kau nak tahu , lumpur kat sini bagus untuk kulit kau " jawab Aerin lalu dia mengambil lumpur itu dan menyapukan di seluruh mukanya . Mata Taehyung terbuntang luas .

" kau gila apa ? Kotorlah muka kau ! " ujar Taehyung terkejut

" tak kotorlah . Mari sini , aku sapu kat muka kau . Kau kan artis ,kenalah ada kulit muka yang cantik " ujar Aerin lalu mendekati Taehyung

" j..jangan ! Jangan dekat dengan aku ! " ujar Taehyung lalu cuba melarikan dirinya . Belum sempat Taehyung lari , Aerin sudah memeluk leher Taehyung dari belakang .

" jangan takut . Lumpur ni bagus sangat untuk kulit muka kau " Aerin menyapu lumpur itu ke muka Taehyung sambil mengekeh ketawa .

" lepaskan aku Aerin !" Jerit Taehyung sambil cuba melepaskan tangan Aerin di lehernya . Namun pelukkan Aerin di lehernya terlalu kuat . Dia tetap cuba melepaskan tangan Aerin sehingga mereka berdua tidak sengaja jatuh .

" aduh ! Berat gila kau Taehyung " Aerin mengaduh kesakitan akibat ditimpa oleh Taehyung . Rambutnya dipenuhi dengan lumpur . Manakala Taehyung pula hanya terkena lumpur pada tangannya sahaja .

" tulah kau ! Aku suruh lepaskan tak nak , kau okey tak ni ?" Soal Taehyung dengan risau . Aerin yang terbaring sedang cuba untuk duduk

" aku okey ni " jawab Aerin . Dia memandang Taehyung sambil tersenyum sinis .

" asal kau pandang aku macam tu ?" Soal Taehyung hairan . Tiba- tiba Aerin membaling lumpur tepat ke arah muka Taehyung seperti dia membaling salji . Dengan pantas dia larikan diri .

" yahhh !" Jerit Taehyung dengan geram . Dia pon berdiri lalu mengejar Aerin . Mereka berdua memulakan perang lumpur .

Setelah lama bermain . Mereka berdua terbaring kepenatan , kaki mereka lenguh kerana berlari di lumpur . Taehyung memandang Aerin lalu ketawa .

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
It's Never End(On-going)Where stories live. Discover now