episode5

14 4 0
                                    

SAMBUNGAN EPISOD 4

"Aiman kamu ada masalah ka" kata cikgu

"maaf, cikgu". Aiman pura pura nak rahsiakan perkara kepada semua orang.

Pada mulanya, Mereka bertiga ( pembuli) sangat nakal ketuanya adalah Aiman seorang yang suka meminta duit orang penolongnya Iskandar suka membuli orang dan orang suruhan mereka adalah Adib suka kacau orang dalam kelas dan bermain namanya selalu dalam catatan dan dihantar ke tempat guru disiplin tetapi, mereka tidak langsung takut kena denda ka kena buang sekolah ka mereka tidak kisah langsung .

pada Aiman pula, dia ingin perbaiki sikapnya yang suka membuli dialah satu satunya ketua geng pembuli di sekolah ni.

Setelah habis sesi persekolahannya Aiman balik kerumahnya dengan mukanya yang pucat apabila dia telah sampai ke rumahnya.

"Assallamualaikum mak!!".
"waalaikumsallam masuklah"!.

Dengan lafaz assalamuaikum Aiman meletakkan seliparnya lalu masuk ke dalam rumah.

"Mak, mak ke yang tulis.....". Dia hairan suara dengar tapi kat mana? dia menjenguk sekeliling ruang tamu bilik pun tiada dapur pun takda.

"Ya, mak kat luar dapur ni".
"ha, mak mak ke yang tulis di kertas putih ni depan mata Aiman selalu ada".

"mestilah mak".
"kenapa mama nak buat camtu?".

"alaaa...nantilah mak cerita pergi mandi busuk betul".
"ok, kejap mana ayah mana dia".

"tak tau".

~~~~~~

BERSAMBUNG DI BAHAGIAN 6

kehidupan Where stories live. Discover now