BERSAMBUNG BAHAGIAN 5
"Mak, mana ayah?". tanya Aiman
"Ayah dari semalam dia takde tak tau lah pi mana" mamanya pergi manalah agaknya ayah.Pada mulanya, keluarga mereka dikenali sebagai keluarga Mat salai. Nama itu ayah yang pilih sebagai tanda mereka hidup selamanya. Ketua keluarga Mat salai adalah ayah yang bernama Razak bin haji mohd. manakala penolong keluarga Mat salai adalah isteri kepada Razak mohd. yang bernama Noramawar ahmad mak kepada Aiman dan anak kepada mereka berdua adalah Aiman nama sebenarnya Muhd.Aiman bin Razak.
sebenarnya, mereka pernah mengikuti pertandingan pertahanan keluarga pada tahun 2011 dan mereka menang pada pertandingan tersebut sebab itu ayah mereka menamakan keluarga tersebut adalah keluarga Mat salai sampailah sekarang.
sudah hampir pada hujung minggu, ayah belum balik lagi sudah balik balik mama telefon tapi tak jawab. tiba tiba telefon berbunyi "kring, kring".
"ha jawab pun".
"Nora Nora suami kau kemalangan kat jalan mutiara tempat si sarah tinggal".
"jap, suami aku kemalangan teruk ke?".
"ya, meninggal dah suami kau kat sana diorang cakap!".
"hah!, kau biar betul!".
"eeem".
tiba2 telefon mati dia sedih dengan berita kesedihan yang kawannya cakap tadi tanpa mereka buang masa mereka bersiap dan bertolak untuk melihat jenazah suaminya."Man, Man kamu kat dalam ka cepat siap kita nak tolak ni."
"kita pi mana mak."
"aaa...kita pi kedai".
"ok".Mereka berdua bersiap sedia ke tempat jenazah itu tetapi mama terpaksa merahsiakan perkara tersebut kepada Aiman supaya Aiman tidak terkejut nanti.mama bersedih sudah tiba masa untuk berjalan.
Aimmmaan.... kakamu dah siapp kee..
~~~~~~~~
BERSAMBUNG.... BAHAGIAN 7
YOU ARE READING
kehidupan
Non-Fictionjangan hanya kita meninggalkan masa dan membuang masa keseronakan cubalah gunakan masa itu untuk kita sembahyang dan bertaubat kepadanya